Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat zou ook gisteren het geval geweest zijn, Kung sprak alvast over aanzienlijk minder wind in het 2de deel van zijn tijdrit. Als Kung zoiets zegt zou ik dat wel durven geloven, het is niet dat hij elke keer met zo'n soort excuus af komt. En wind kan een gigantisch verschil geven, zie de Proloog in de Giro van 2020. Ok, dat was een 'rechte lijn' VS de rondes die ze hier rijden maar dan nog. Als het deel wind mee meer open is en dalende lijnen bevat doe je daar zeker u voordeel als de stukken tegenwind meer beschutting bieden of oplopende stroken bevatten waar de snelheid lager ligt en frontal drag automatisch ook een veel kleinere factor is.@Reverz in de Tour speelden de weersomstandigheden een grote rol natuurlijk
Dat mag je voor een groot stuk op frontal drag steken ook natuurlijk. Het frontale oppervlak is bij Remco véél veel kleiner dan bij beren als Ganna & Kung. Zeker op dalende stukken waar de snelheid nog eens zoveel hoger ligt is die factor nog exponentieel groter dan elders.Hij verliest wel pak meer tijd dan Evenepoel op dat laatste stuk
Tis niet dat ze daar plots vanuit het niks komen natuurlijk. Wærenskjold vorig jaar bv ook een zeer goeie Tour de l'Avenir gereden met winst in proloog en eerste rit + Wærenskjold ook gewoon laatstejaars belofte. Talent + een paar extra ontwikkelingsjaren geven je normaal wel een serieuze edge op een groot deel van het veld.
Foss was een veel grotere verrassing maar ook dat is toch leuk aan de wielersport. Plots wint daar dan zo'n naam die je totaal niet verwacht. De tijdritten liggen vooral het laatste jaar ook terug veel dichter bij elkaar. Het is niet meer 1 man die er ver bovenuit steekt zoals bij Cancellara & Martin destijds. Als je nu een tijdrit hebt, heb je daar met: Ganna, Van Aert, Evenepoel, Kung, Bisseger een hele reeks mannen die elkaar constant afwisselen op de topafspraken. Je kan op voorhand altijd zeer moeilijk zeggen wie het gaat halen. Hoewel je bij Kung & Van Aert meestal vrij zeker kan zeggen dat het op de grote afspraken net niet zal zijn![]()
En trouwens even serieus: Foss gisteren was geen grotere verrassing dan Lampaert in de Tour hé... daar moeten we ook weer niet onnozel over doen.
Bisseger staat toch 15de en stond bij de vorige update gewoon 3de in de ranking. Deze ranking is alle timetrial punten binnengehaald in de laatste 365 dagen.Dat is toch ook maar een vreemde ranking als de Europees kampioen, 5e van dit wk en winnaar van een WT tijdrit in uae pas 21e staat. Na pakweg Ben Tullet.
Ofwel stonden mijn ogen gisterenavond scheel maar ik kan gezworen hebben dat Bissegger tussen Tulett en Pedersen stond.Bisseger staat toch 15de en stond bij de vorige update gewoon 3de in de ranking. Deze ranking is alle timetrial punten binnengehaald in de laatste 365 dagen.
Dat Jumbo heel goed is in mensen doen pieken en dat ze iemand die nog geen enkele tijdrit won in zijn leven (behalve zijn nationaal kampioenschap) plots wereldkampioen kunnen laten wordenWat wil je hier juist mee insinueren?

Omdat buiten de Italianen letterlijk niemand wakker ligt van dat EK?Dat Jumbo heel goed is in mensen doen pieken en dat ze iemand die nog geen enkele tijdrit won in zijn leven (behalve zijn nationaal kampioenschap) plots wereldkampioen kunnen laten worden
edit: @Airjinx: tot gisteren stond Foss daar ;-), maar ik zie nu net dat de previous ranking vergelijkt met 31 december 2021. Wel is het zo dat een EK maar 20 punten oplevert op PCS (geen idee waarom)

Als Remco te laat maar ook te vroeg naar Australië afgereisd is wat moet je hier dan van zeggen? Aan de andere kant, om op zulk slecht moment naar Australië afgereisd te zijn vond Remco best aardig voor de dag komen gisterenCosnefroy reist dan toch af naar Australië, favoriet erbij.

Leeft hier bovendien totaal niet. De afgelopen weken rond Sydney en noordelijker gezeten en amper reclame van gezien.Ik dacht dat gisteren ook al te zeggen, je kon gewoon op 300m van de streep nog aan de nadar staan. Vandaag is natuurlijk een gewone werkdag.
Sydney is niet ver, maar voor de rest is het natuurlijk een gigantisch land.
Toch straf gedaan van Segaert. De volgende in het rijtje grote toekomst voor België (ja ok dat hadden we al kunnen weten die komt niet compleet uit het niks ofzo ik weet het.
Als je als 19jarige vergeleken wordt met Van Baarle & Kung mag je zeker niet klagen imo. Als je bij de profs uiteindelijk links en rechts eens een tijdrit kan winnen en voor de rest zoals je zegt bij een top WT team in dienst kan gaan rijden in grote rondes zoals een Van Baarle dan heb je een mooie carriere in het verschiet EN je gaat best goed je boterham verdienen. Er zijn best veel andere jongens die nooit een koers winnen in hun carriere en nooit verder komen dan pelotonvulling bij pakweg B&B hotels...Toch een beetje het enthousiasme dempen. Segaert heeft heel veel talent, maar hij heeft wel de "pech" dat hij niet echt de kwaliteiten heeft om een echte winnaar te worden. Hij mist explosiviteit en is een plank in een sprint. Een hardrijder pur sang. Ik zie er een type Van Baarle/Kung in, die tijd zal nodig hebben bij de profs om zich (buiten het tijdrijden) ook te tonen in grotere wedstrijden. Maar als hij wint zal het op een grootse manier zijn. Ik zie hem later ook een uitstekende knecht worden voor een topploeg in de Tour.
Met andere woorden 't geen De Lie, Uijdebroecks, Remco of Van Aert die allemaal andere kwaliteiten hebben waardoor het in het moderne wielrennen toch makkelijker is om te winnen. Heb wel gehoord dat ze in de toekomst aan zijn sprint willen werken.
Als je als 19jarige vergeleken wordt met Van Baarle & Kung mag je zeker niet klagen imo. Als je bij de profs uiteindelijk links en rechts eens een tijdrit kan winnen en voor de rest zoals je zegt bij een top WT team in dienst kan gaan rijden in grote rondes zoals een Van Baarle dan heb je een mooie carriere in het verschiet EN je gaat best goed je boterham verdienen. Er zijn best veel andere jongens die nooit een koers winnen in hun carriere en nooit verder komen dan pelotonvulling bij pakweg B&B hotels...
Gaat net zoals Dumoulin gaan kijken zekerCosnefroy is volgen l'equipe gespot op weg naar Australië