WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

:D
Ik dacht eerder aan Ruben Guerreiro, maar die rijdt gewoon ni mee zeg.
Enige die ik ooit goed had voorspeld was Rui Costa in Firenze. Toen 1 euro aan 123 gezet :scream:

Zoe Backstedt heeft alles overklast. 45,9 km/u en het mocht niet veel langer zijn of ze had de Duitse die zilver pakt nog ingehaald (1'35")

Febe Jooris is 3de geëindigd op 1'48" en pakt de 3de medaille voor België met 0"33. Tussen plaats 3 en plaats 7 zit er maar 3 seconden

En bij de junioren zijn de favorieten Mathieu Kockelmann (1ste op EK) met Joshua Tarling. Die laatste is volgens pcs 1,94m en 88kg
Vorig jaar was die 2de en die rijdt de komende 3 jaar bij Ineos. België rekent op Duarte Marivoet en Jens Verbrugghe (zoon van Rik en 2de op EK)

Die is wel echt super ja, die kan in t veld ook al mee met de beste bij de elites of op zijn allerminst met de subtop bij de elites... .

Zoontje van dacht misschien meer te mogen :]

Technisch directeur Frederik Broché kwam met een uitleg voor de pijnlijke affaire. "Er stond blijkbaar een verkeerd verzet op de fiets. Na het EK in juli, waar Jens tweede werd, is de fiets op onderhoud geweest en in orde gezet voor het WK. Toen zou er een 53-plateau in plaats van een 52-plateau gestoken zijn. En dat is niet reglementair."

Toch gewoon een ongelukkige fout van de mechanieker die de fiets behandelde, niet meer dan dat.

Onvergeefelijke fout toch wel... je spendeerT duizenden euro's om een renner en al dat materiaal naar daar te krijgen om dan uiteindelijk gewoon op die manier eigenlijk niet eens competitieklaar te zijn.
Ik lees daar op Sporza dat het "maar 15cm" per omwenteling is maar ik heb vanmorgen met een half oog even zitten kijken naar die tijdrit en mij direct de bedenking gemaakt van "damn, wat een cadans trappen die mannen... die zouden toch gerust een tandje meer (of minder achteraan) mogen hebben".

Laatst bewerkt:
Er stond blijkbaar een verkeerd verzet op de fiets. Na het EK in juli, waar Jens tweede werd, is de fiets op onderhoud geweest en in orde gezet voor het WK. Toen zou er een 53-plateau in plaats van een 52-plateau gestoken zijn.

En die heeft dat niet gemerkt; my dog ate my homework...

Heb vroeger nog juniors gekend die met een 11 reden op training om dan met een 14 te koersen... kwestie van wat kracht bij te kweken zeker... 🤷‍♂️

Die Mckenzie dat daar 2e wordt in de tijdrit heeft in mei nog meegereden in de kermiskoers dat wij organiseren. Kwamen gelijk met hun vijven over de meet, waren op stage toen hier. Vanaf de start iedereen de stront voor hun ogen gereden 😅

Zoe Backstedt heeft alles overklast. 45,9 km/u en het mocht niet veel langer zijn of ze had de Duitse die zilver pakt nog ingehaald (1'35")
Ze zeiden dat ze al gestopt is met school en vol leeft als een prof.
Ze heeft een grote voorsprong op haar leeftijdsgenoten en zou meekunnen met de profs, maar hoe lang gaat dat blijven duren?
Is ze een supertalent of is alles gekomen door snel te leven als prof?
Goed, rapen wat er te rapen valt, zeker?
Volgend jaar veranderd die regel wel.
Naar een groter of zelf te kiezen?

Terug
Bovenaan