Winst uitbetalen

Horse

Well-known member
Hoeveel effectieve winst in Crypto heb je al laten uitbetalen in euro? Dus geen virtueel geld, maar effectief op jouw rekening?
Graag ook vermelden met welke crypto + van... tot datum
Bij mij zal dat zo’n €1000 zijn (en 10k virtueel in BTC al 3 jaar)
 
Laatst bewerkt:
nice try, belastingsdienst :laugh:
You Made me Laugh 😄

Ging meer over een overzicht van wat mensen virtueel hebben (kan altijd eindigen in nul euro, hoe je het ook draait of keert) vs wat mensen effectief al verdiend hebben.

Ik denk dat er weinigen al echt veel geld mee verdiend hebben tbh
 
You Made me Laugh 😄

Ging meer over een overzicht van wat mensen virtueel hebben (kan altijd eindigen in nul euro, hoe je het ook draait of keert) vs wat mensen effectief al verdiend hebben.

Ik denk dat er weinigen al echt veel geld mee verdiend hebben tbh
Ik denk dat je het een beetje onderschat. Als je weet dat sommige coins duizenen, zelfs miljoenen percent gestegen zijn (op meerdere jaren). Er zitten hier volgens mij toch wel een paar virtuele (en reële) miljonairs die meelezen
 
Als je virtueel miljonair bent, moet je toch oliedom zijn als je nog geen 250k of meer hebt gecashed.

Mensen die effectief miljonair zijn, zie ik niet echt hun tijd verdoen zoals wij op een forum.

Maar dat van die belastingdienst snap ik wel. Alhoewel die mensen zouden moeten weten dat de computers pas reageren vanaf stortingen hoger dan 10k.

Beter altijd laten omzetten in bedragen zoals 8.6k ipv 15k of meer
 
Laatst bewerkt:
Als je virtueel miljonair bent, moet je toch oliedom zijn als je nog geen 250k of meer hebt gecashed.

Mensen die effectief miljonair zijn, zie ik niet echt hun tijd verdoen zoals wij op een forum.

Maar dat van die belastingdienst snap ik wel. Alhoewel die mensen zouden moeten weten dat de computers pas reageren vanaf stortingen hoger dan 10k.

Beter altijd laten omzetten in bedragen zoals 8.6k ipv 15k of meer

Zo werkt het dus helemaal niet natuurlijk.
10K is de limiet waarbij je kans hebt dat de bank je contacteert, dit is niet om te vragen wat je precies hebt gedaan, wel om je te beschermen tegen fraude.

Onderzoek naar fraude op een bepaald account gebeurt op een andere manier, eentje die je buiten de bankgebouwen niet te horen zal krijgen.
 
Als je virtueel miljonair bent, moet je toch oliedom zijn als je nog geen 250k of meer hebt gecashed.

Mensen die effectief miljonair zijn, zie ik niet echt hun tijd verdoen zoals wij op een forum.

Maar dat van die belastingdienst snap ik wel. Alhoewel die mensen zouden moeten weten dat de computers pas reageren vanaf stortingen hoger dan 10k.

Beter altijd laten omzetten in bedragen zoals 8.6k ipv 15k of meer
Ik vraag mij echt af waar die fabeltjes van blijven komen. Die algoritmes zijn echt wel wat ingewikkelder dan "oei, hij heeft meer dan 10k gestort! Onderzoeken!"
Ze zouden nogal werk hebben daar.
 
Onderzoek naar fraude op een bepaald account gebeurt op een andere manier, eentje die je buiten de bankgebouwen niet te horen zal krijgen.
Oh wee dat het plebs inkomsten heeft zonder daar 50% op te dokken. Oh please god no. Alles in het werk stellen om dat te voorkomen.
Zolang ze dat maar kunnen vermommen onder het credo "fraude voorkomen". :unsure:

Meanwhile, wordt er à volonté belastingen ontweken door grote bedrijven en de rijken. En nobody gives a fuck. Maar oh wee als jan met de pet ne keer paar duizend euro onbelast verdiend... Oh wee.
 
En het zijn dan nog inkomsten die ge behaald hebt met het geld waar ge al de helft belastingen op betaald hebt. En dan betaalt ge nog eens belastingen in de vorm van BTW wanneer ge iets koopt.
 
Don't shoot the messenger.

De bank is zelf ook geen voorstander van dit beleid maar heeft hier niet in te kiezen, uiteindelijk zijn dit kostelijke manuren die weinig opbrengen.

Het beleid wordt opgesteld door de Europese regering en de ECB.

Akkoord dat de belastingen hier veel te hoog liggen maar het moet hier geen HLN-artikel worden.
 
Als ik uitcash zou ik mijn coins cashen die nu op een hardware wallet staan en al een jaar niet meer gemoved zijn. Die zo veel mogelijk gescheiden houden van mijn "trading portfolio" waarmee ik dan af en toe altcoins koop en verkoop.

Die termijn van een jaar staat overigens ook niet in de wet geschreven. Stel dat ik een aandeel koop en dat gaat x3 in een paar maand tijd, dan zou ik daar ook mijn inleg uithalen. Net zoals met altcoins, die op korte tijd zijn 2x of meer gegaan, zoals Solana waar ik ook mijn inleg heb uitgehaald (in BTC) + nog winst. Dat lijkt mij ook iets wat een goede huisvader zou doen, in plaats van zijn aandeel te blijven bijhouden en niets van zijn winst te verzilveren.
 
Terug
Bovenaan