"Repatriëring" Cryptocurrency - Hoe ver mag de bank gaan? Ervaringen?

Dat is zo een mentaliteit van: je bent een crimineel tot het tegendeel bewezen is
Precies. En omgekeerd, wanneer je grote verliezen zou boeken met traden in crypto, zullen ze ook niet komen helpen.
Dus dat ze hun klanten maar met gerust laten.
En ja, er zullen altijd wel enkelingen zijn die bezig zijn met witwaspraktijken en geld waar bloed aan kleeft, maar vallen die niet door de mand op andere manieren?
 
Echt walgelijk van die bank. :puke:
Spijtig dat de naam vd bank er niet bijstaat.
Ik denk eerder dat het kosten/baten was. Hun investering om mijn zaak te onderzoeken zal duurder geweest zijn dan dat ze aan mij als klant verdienen. Pittig detail: een paar maand later kwam de bank met veel reclame met een eigen loyalty-coin cryptomunt. Degoutant is het



:p
 
Ik denk eerder dat het kosten/baten was. Hun investering om mijn zaak te onderzoeken zal duurder geweest zijn dan dat ze aan mij als klant verdienen. Pittig detail: een paar maand later kwam de bank met veel reclame met een eigen loyalty-coin cryptomunt. Degoutant is het



:p
Thanks, heb zelf idd geen research gedaan. Ben ik blij dat we niet met KBC in zee zijn gegaan voor onze lening, want het was een kanshebber geweest. Nu ik dit weet blijf ik er ver van weg.
 
Straf verhaal tegengekomen op Tweakers. Ze worden strenger en strenger:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2170406
Altijd vreemd als je een poster ziet afkomen met een probleem van 3 jaar geleden ("toevallig" op een topmoment qua koers) dat hij nu plots wil aanpakken, waarbij de user nog géén enkele vorige posts had en ook verder niet actief is.

Bovendien heeft hij in die 3 jaar blijkbaar géén moeite gedaan om verder op onderzoek te gaan en is zijn enige "alternatief" het weggooien van zijn wallet.

Beetje teveel drama/toeval.
 
Altijd vreemd als je een poster ziet afkomen met een probleem van 3 jaar geleden ("toevallig" op een topmoment qua koers) dat hij nu plots wil aanpakken, waarbij de user nog géén enkele vorige posts had en ook verder niet actief is.

Bovendien heeft hij in die 3 jaar blijkbaar géén moeite gedaan om verder op onderzoek te gaan en is zijn enige "alternatief" het weggooien van zijn wallet.

Beetje teveel drama/toeval.

Het is uiteraard een vreemd verhaal en er hangt mogelijks meer aan dan hij ons wilt vertellen. Maar feit blijft dat banken steeds moeilijker en moeilijker doen en het zou me niet verbazen als hij gewoon de waarheid schrijft.
 
Ik zit bij KBC, was langs geweest voor een investering met bijkomende lening via mijn BV en mocht mijn crypto gewoon storten en gebruiken als eigen inleg.
 
Ik denk dat het ook relatief vreemd is voor de bank als er geen uitgaande transacties naar dat platform zijn en slechts enkel inkomend.

Er zijn platformen die dit zomaar zonder extra vragen niet meer toelaten. Terug storten en der, nog nooit geen problemen gehad. En met KBC richting crypto exchanges soms een kwestie van enkele minuten.

Coinbase is gepiept in enkele minuten. Ik zie niet in waarom ge dan niet zomaar zou mogen opnemen met hetzelfde gemak.

Then again, ik blijf erbij.

Spendeer het gewoon met een crypto visa. Akkoord sommige plaatsen accepteren geen visa. Maar ge kunt met gemak uw gewone centen achterover drukken voor uw lening en leven op een crypto visa.
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Binance visa is met een daglimiet tot 8700 euro, stel dat ge van plan zijt om een fiets te kopen of een reis te maken kan je dat met crypto visa doen. Of uw boodschappen er mee doen.
 
Binance visa is met een daglimiet tot 8700 euro, stel dat ge van plan zijt om een fiets te kopen of een reis te maken kan je dat met crypto visa doen. Of uw boodschappen er mee doen.
ja dat is idd de beste manier om uw crypto op te doen als ge binnen zijt. een huis zal je er niet mee kunnen kopen maar de resterende 70% van uw maandelijkse kosten kan je easy mee betalen. allesinds beter dan belastingen betalen op uw meerwaarde en volgens mij zo goed als niet te traceren door uw bank. En moest het toch te traceren zijn richten ze zich wel op makkelijkere prooi.
 
Ja, uw bank heeft daar eigenlijk geen zaken mee dan, die visa kaart staat wel op je naam, maar dat zal via andere banken gaan.

Nadeel: uw elektriciteit / water / lening etc kunt ge er idd niet mee betalen.
 
Ik heb het volledige topic doorlezen maar ik zie niemand iets schrijven over een vermogensbelasting? Maw jullie kunnen al jullie winsten uit crypto terugstorten naar uw Belgische rekening zonder daar een tax voor te betalen?

De reden waarom ik dit vraag is nl het volgende:

''Scenario 1: je bent een amateur

Als je in crypto investeert volgens de principes van ‘een goede huisvader’, dan zijn je digitale investeringen vrijgesteld van belastingen. De fiscus beschouwt je namelijk als een amateur. Dat is bijvoorbeeld het geval als:

je als hobby in crypto belegt
je langetermijninvesteringen doet – je koopt munten en houdt ze een lange tijd bij
je weinig risico’s neemt – bijvoorbeeld door je beleggingen te spreiden, en door geen leningen af te sluiten om in crypto te kunnen investeren
Stijgen je digitale munten op termijn in waarde? Dan hoef je die waardevermeerderingen niet aan te geven. En je hoeft ook geen btw te betalen op cryptotransacties.

⚠️ Let op: zet je in dit scenario je crypto om in cash? Dan moet je de kapitaalwinst (het verschil tussen de aankoopprijs en de verkoopprijs) aangeven in je belastingaangifte in het vak ‘Diverse inkomsten’ en betaal je er 33% belastingen op.

Scenario 2: je bent een particuliere trader

Voor de overheid ben je geen amateur als je:

risico’s neemt met je cryptobeleggingen
regelmatig koopt en verkoopt en op hevige prijsschommelingen inspeelt
je investeringen op korte termijn wil laten renderen.
In die gevallen beschouwt de overheid je als een particuliere trader. Je moet dan de cryptowinsten in je belastingaangifte aangeven als ‘Diverse inkomsten’. Daarvan sta je 33 procent af aan de fiscus. ''

Dit lijkt me vrij duidelijk, uitcashen in fiat naar je Belgische rekening zit je dus vast aan 33% vermogensheffing.. wat zijn jullie ervaringen hiermee?


 
Binance visa is met een daglimiet tot 8700 euro, stel dat ge van plan zijt om een fiets te kopen of een reis te maken kan je dat met crypto visa doen. Of uw boodschappen er mee doen.
Binance visa lijkt niet meer te bestaan of vergis ik mij? Zijn er alternatieven?

 
Binance visa lijkt niet meer te bestaan of vergis ik mij? Zijn er alternatieven?

 
Terug
Bovenaan