Crypto debit/credit cards

utolor.

Well-known member
Ik zou dit topic graag gebruiken om een overzicht te maken van welke crypto debit/credit cards er allemaal bestaan en of ze werken met een wachtlijst, wat de voordelen zijn, of ze gratis zijn, ...

Ben zelf ook nog op zoek naar een betaalkaart om te kunnen betalen met crypto. Bij het zoeken naar crypto betaalkaarten, merkte ik echter dat er nog niet veel opties zijn. De enige twee opties waar je direct een kaart in handen kan krijgen lijken mij Binance en Crypto.com te zijn.

Deel hier gerust jullie ervaringen met de verschillende kaarten of als er nog aanbieders ontbreken in de lijst, dan post je het maar en dan vul ik het aan.
Het tabelletje hieronder heb ik samengesteld met de data die ik snel kon terugvinden op de website.

AanbiederSoortPrijsWachtlijstCashbackAndere voordelenLink
NexoCredit (Mastercard)GratisY2% cashback op alle transacties in Bitcoin of Nexo tokensGeen maandelijkse/jaarlijkse fees
Geen foreign transaction fees
Gratis virtual cards
Click
Crypto.comDebit (VISA)Staking van CRO
(0-350.000 euro)
N1-8% cashback in CROGeen jaarlijkse kosten
Geen foreign transaction fees
Terugbetaling van Spotify, Netflix, Prime, Expedia, Airbnb, Airport Lounge access, ...
Click
CoinbaseDebit (VISA)GratisNXLM cashback in USA, nog niet beschikbaar buiten USA.Geen jaarlijkse kostenClick
COTIDebit (VISA)?Y??Click
BybitDebit (Mastercard)GratisNClickGeen jaarlijkse kostenClick
 
Laatst bewerkt:
Terugbetaling van Spotify en co? Hoe werkt dat dan?
Via CRO krijg je het equivalent van je maandabonnement terugbetaald. Maar dit is dus betaald in CRO "door" CRO (Crypto.com) met het daarbijhorende risico dat CRO waardeloos wordt op een gegeven moment.
 
https://coti.io/

coti zou ook een kaart hebben en een bankrekening gekoppeld. (ergens in litouwen dacht ik) Die moet je dan wel aangeven aan de belastingen.
Hier heb ik een binance card maar heb ze feitelijk nog nooit gebruikt.
 
Colruyt en AH idd. De rest wel (Delhaize, Carrefour, Lidl, Aldi), zelfs action...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is er een verschil tussen echte visa kredietkaarten en visa debitkaarten. Die visa debitkaarten staan gewoon bijna equivalent aan bancontact kaarten. Ik heb mijn crypto.com kaart bijna al overal kunnen betalen hoor. Heel zelden dat ik ergens niet kan betalen, meestal kleine winkeltje die niet zo'n wordline bakje hebben.
 
Kheb een visa kaart van binance maar nog niet gebruikt. Iemand die pin code al aangepast of gaat dat niet? Ik heb nog niet gevonden hoe dermee.
 
Kheb een visa kaart van binance maar nog niet gebruikt. Iemand die pin code al aangepast of gaat dat niet? Ik heb nog niet gevonden hoe dermee.
Je moet de binance app op je telefoon hebben staan. Dan kan je in de binance app onder funding => Card klikken. Daar kan je via details een pin code genereren. Dan moet je eerst een sms verificatie code doen om te bewijzen dat jij het bent. Je pincode is dan 10 seconden zichtbaar. En dan moet je je pincode in duwen. Best dat je dus als het bedrag onder de 50€ is gewoon draadloos doet. Als het er boven is, moet je bovenstaande omslachtige methode steeds opnieuw doen, want er wordt steeds een andere pincode gegeneerd.

Daarom kan je om bovenstaande manier te omzeilen best de Curve app gebruiken. Deze gebruik je dan voor al je kredietkaarten wat je hebt en kan je dus daar ook aan koppelen. Als binance moeilijk doet kan je gewoon via de Curve MasterCard debit kaart afhandelen en bam het is betaald (Curve gaat een aanrekening doen bij je crypto binance kaart, hierdoor heb je ook vaker kans dat de betaling lukt). Bovendien heeft Curve ook nog andere gratis voordelen zoals de back in time functie en anti embarresement mode. Bovendien krijg je via Curve ook nog eens voor de eerste 30 dagen 1% cashback. Als je een vriend aanbrengt krijg je opnieuw 1% cashback voor 30 dagen.
 
Volgens mij is er een verschil tussen echte visa kredietkaarten en visa debitkaarten. Die visa debitkaarten staan gewoon bijna equivalent aan bancontact kaarten. Ik heb mijn crypto.com kaart bijna al overal kunnen betalen hoor. Heel zelden dat ik ergens niet kan betalen, meestal kleine winkeltje die niet zo'n wordline bakje hebben.
Klopt, je kan (nog) niet betalen bij oudere bankmodules, tenzij ze sowieso mastercard/visa ondersteunen (het symbool moet op de bankmodule staan). Als ze enkel bancontact aanvaarden en het is een oudere bankmodule van 5 jaar geleden, lukt de transactie niet.

In ieder geval gaan de mensen met oudere bankmodule sowieso wel moeten gaan wisselen, want BNP Paribas Fortis is ook beginnen met het uitrollen van de visa debit kaart. Bovendien is er afgelopen week een melding gekomen dat Maestro gaat stoppen en dit vervangen gaat worden door MasterCard debit (iets wat de Curve kaart dus al heeft)

Edit: nog een interessante toevoeging is dat als MasterCard en visa debit gaat komen, is de integratie naar Google pay/Apple pay ook veel eenvoudiger, omdat je MasterCard/Visa kaarten hier ook weer aan kunt toevoegen. Terwijl dit met de oudere maestro kaarten vaak problemen gaf.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan