Winst uitbetalen

Zolang je daar geen mega-aankopen mee doet valt dat niet op.
En als je dan bv een groot huis koopt, steek u maximaal in de schulden en betaal af met uw winsten en elk jaar een vervroegde terugbetaling erbovenop
 
20k in 2 schijven van 10k€
Check. Ietsje meer en in 3 schijven van om en bij 8-7k.

Als ik er nog iets uit haal in fiat zal het eerder richting de 100-150k zijn.

Zolang je daar geen mega-aankopen mee doet valt dat niet op.
En als je dan bv een groot huis koopt, steek u maximaal in de schulden en betaal af met uw winsten en elk jaar een vervroegde terugbetaling erbovenop
Procent is toch lager dan de inflatie. Eigen loon dokken, de rest: crypto visa.

Ik bereid me voor op niet meer hoeven uit te betalen, maar dat elke exchange zijn visa kaarten uitbrengt. Hup alles naar een stable om profit te locken en spendeer 't maar.

Met wat chance zit je op Amerikaans systeem met cashback procenten. Nog een reden te meer.

Die termijn van een jaar staat overigens ook niet in de wet geschreven. Stel dat ik een aandeel koop en dat gaat x3 in een paar maand tijd, dan zou ik daar ook mijn inleg uithalen. Net zoals met altcoins, die op korte tijd zijn 2x of meer gegaan, zoals Solana waar ik ook mijn inleg heb uitgehaald (in BTC) + nog winst. Dat lijkt mij ook iets wat een goede huisvader zou doen, in plaats van zijn aandeel te blijven bijhouden en niets van zijn winst te verzilveren.
Men kan ook reageren dat een "goede huisvader" zijn geld niet in crypto steekt. (I know move over opa, de wereld is aan het veranderen) maar toont feitelijk aan hoe flou en vaag het allemaal is. Het tempo van een 24/7 crypto beurs is 4x een reguliere business day beurs. Op 4 maand heb je effectief een "beursjaar".

En vanaf dat mensen zich in hun gat gebeten voelen omdat ze geen tijd hebben willen steken in iets en anderen stevig zien verdienen roepen ze maar al te graag voor belastingen te heffen. (dat of: 't is een scam, een ponzi, der zit niks achter, etc...)

Dit is dan ook gewoon een discussie die ik liever uit de weg ga met vadertje staat, vandaar dat ik wel heil zie in het hele exchange visa verhaal. Persoonlijk ben ik nog altijd wel van mening dat de staat zich niet moet komen moeien met winsten gemaakt door geld waar al belastingen op betaald zijn die tevens dienen voor aankopen waar belastingen op betaald moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Kleine 10k hier in schijven van 2k denk ik doorheen dit jaar.

Maarja, die coins staan al 4 jaar onbewogen, dus veel kan daar niet op gezegd worden eigenlijk.

Die coins hebben letterlijk al een rollercoaster doorgaan van de diepste dallen :D
 
Niemand weet wat er gaat gebeuren qua belastingen.

Mijn opinie is dat België zal wachten tot een ander Europees land à la Duitsland een regeling invoert. Het handelen als goede huisvader is te subjectief, je doet er niets fout mee op zich maar de kans is groot dat het op het einde van de rit niet uitmaakt en je gewoon bij elke cash out belastingen zal betalen.

Ons voordeel is dat België zo log is als iets en als het van onze regering moet komen vraag ik me af wie er de expertise zal brengen om hier belastingen op te heffen. Vandaar dat ik ook denk dat er eerder een algemeen percentage zal komen en de goede huisvader regel niet van tel is.
 
Meeste dat ik ineens heb gecasht is 6.5K in 2017, en in totaal zal dat 24K zijn (ik reken enkel mijn winst, inleg niet meegerekend)

Ik vraag mij af wie hier exit targets heeft, zoals 20% verkopen op 95K, nog eens 20% op 125K, ...
Of blijven jullie er af en zien jullie wel? Verkopen jullie op een bepaalde datum, een bepaalde prijs, of is het HODL en we zien wel?
 
Meeste dat ik ineens heb gecasht is 6.5K in 2017, en in totaal zal dat 24K zijn (ik reken enkel mijn winst, inleg niet meegerekend)

Ik vraag mij af wie hier exit targets heeft, zoals 20% verkopen op 95K, nog eens 20% op 125K, ...
Of blijven jullie er af en zien jullie wel? Verkopen jullie op een bepaalde datum, een bepaalde prijs, of is het HODL en we zien wel?

Na de crash van 2 jaar geleden, waar ik 95% zag verdwijnen had ik mij voorgenomen om dat niet meer te laten gebeuren. Maar nu uiteindelijk is die 5% die overbleef toch terug uitgegroeid tot 6-700% van mijn investering en ben ik eigenlijk weer onvoldoende afgehaald :p

Mijn inleg is er uit + hetzelfde bedrag in winst een 10k in totaal.

Ik voel wel meer en meer druk van mijn madam die vraag om af te halen :p Begrijpelijk wel maarja, ik wil er meer er uit halen. Als dat morgen allemaal weg is ga ik daar niet van wakker liggen, maar niet iedereen heeft die mindset natuurlijk.
 
Je moet ook niet te veel op je gevoel voortgaan, als de euforie te groot begint te worden en Facebook en twitter vol Lambo's en rolexen staat, cash dan maar (al is het een deel) uit
 
Meeste dat ik ineens heb gecasht is 6.5K in 2017, en in totaal zal dat 24K zijn (ik reken enkel mijn winst, inleg niet meegerekend)

Ik vraag mij af wie hier exit targets heeft, zoals 20% verkopen op 95K, nog eens 20% op 125K, ...
Of blijven jullie er af en zien jullie wel? Verkopen jullie op een bepaalde datum, een bepaalde prijs, of is het HODL en we zien wel?
Mijn exit targets zijn altijd gezet op een bepaalde prijs. Als ik x kan doen; exit y. Anders is dat toch maar een bedragje op de bank en bent ge bezig van: och had ik maar bijgehouden. Ik neem enkel profit op mijn target.

Mijn BTC had mij meer kunnen opbrengen, moest ik ze niet allemaal uitgecashed hebben voor een fun auto. Ik had er zo nu drie kunnen kopen moest ik ze bijgehouden hebben. Maar an sich, heb er nu toch al 4 jaar fun van. BTC was één van mijn coins in portfolio, de anderen doen het nog steeds zeer goed.

Ik voel wel meer en meer druk van mijn madam die vraag om af te halen :p Begrijpelijk wel maarja, ik wil er meer er uit halen. Als dat morgen allemaal weg is ga ik daar niet van wakker liggen, maar niet iedereen heeft die mindset natuurlijk.
Iemand die er niet zelf in zit moet er voor mijn part uitblijven qua advies denk ik dan. Ik accepteer geen advies van iemand die geen "skin in the game" heeft. Zero or target. Targets zijn wel realistisch bij mij.

Zo dien stereotiepe hln-klap die ge krijgt als uw portfolio mega hoog staat is dezelfde die als die wanneer het slecht staat.

Meestal spreek je over bedragen waar iedereen van ons wel een doel voor heeft. Het is natuurlijk relatief lastig om de druk te counteren van mensen waarmee je praat die zich op dat moment exact voor ogen hebben wat ze ermee willen doen (een keuken, badkamer renoveren, nieuwe auto, etc...)

Praat met 10 mensen als je portfolio +20.000 euro staat en die 10 kunnen meteen zeggen waar _zij_ het aan willen spenderen op dit moment, en sommige gaan zonder schroom proberen te overtuigen om uit te cashen. Doe dezelfde oefening als het +60.000 staat en diezelfde gaan het ook meteen een antwoord hebben en je proberen te overtuigen.
"Alééé 60.000 euro spenderen aan een keuken/renovatie, steek dat in vastgoed dat brengt ineens op". Punt is, zij hebben niet de 60.000 euro, pech.
 
Maar niemand die crypto hier als hedge tegen de inflatie ziet?
Dat is wel mijn mindset. Granted ik heb er geen euro insteken maar ik bezie het echt wel als hedge tegen stijgende prijzen. Op de bank verlies je maar.
 
Maar niemand die crypto hier als hedge tegen de inflatie ziet?
Dat is wel mijn mindset. Granted ik heb er geen euro insteken maar ik bezie het echt wel als hedge tegen stijgende prijzen. Op de bank verlies je maar.
Wel Chamath Palihapitiya deelt je mening. Hij ziet het als een hedge tegen de markt.


Nu, terwijl iedereen ligt te borken op aap JPEGs ben ik wel yield farming aan het onderzoeken. :unsure: It makes sense.
 
Laatst bewerkt:
Wel Chamath Palihapitiya deelt je mening. Hij ziet het als een hedge tegen de markt.


Nu, terwijl iedereen ligt te borken op aap JPEGs ben ik wel yield framing aan het onderzoeken. :unsure: It makes sense.
who? :D
nu ja ziet er mij nen capabele mens uit dus i will allow it... :p
 
who? :D
nu ja ziet er mij nen capabele mens uit dus i will allow it... :p

Competente mens wel die de zaken altijd van een zeer ander perspectief probeert te bekijken.
In an interview shortly before his untimely death, Dave Goldberg complimented his friend Palihapitiya on the scale of his ambitions. “Chamath is not in the VC world to play it safe. He’s not playing for singles or doubles, he’s playing for a home run,” said Goldberg. “Chamath genuinely wants to make an impact on the world.”
 

Competente mens wel die de zaken altijd van een zeer ander perspectief probeert te bekijken.
maar het nieuws van evergrande vorige week die net niet failliet gegaan is heeft wel impact op de crypto markt gehad. Ik weet niet of ik en de chamath het aan het rechte eind gaan hebben wanneer er een beurscrash voorvalt.
Nu momenteel als de markten zich gewoon gedragen en we hebben enkel af te rekenen met het inflatiespook dan is het wel een goede tactiek denk ik.
 
maar het nieuws van evergrande vorige week die net niet failliet gegaan is heeft wel impact op de crypto markt gehad. Ik weet niet of ik en de chamath het aan het rechte eind gaan hebben wanneer er een beurscrash voorvalt.
Nu momenteel als de markten zich gewoon gedragen en we hebben enkel af te rekenen met het inflatiespook dan is het wel een goede tactiek denk ik.
Wel, de rest is 100% gegarandeerd om mee te kelderen.


thumb_152609455_119619410102388_8454257750309531096_n-2476817461.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iemand die er niet zelf in zit moet er voor mijn part uitblijven qua advies denk ik dan. Ik accepteer geen advies van iemand die geen "skin in the game" heeft. Zero or target. Targets zijn wel realistisch bij mij.

Het is natuurlijk wel ons geld en niet mijn geld alleen :D

Ik begrijp het wel hoor, ze wil graag trouwen, nieuwe gordijnen, etc. En dan zeg ik ja het is nu niet financieel de moment. Terwijl er wel 25k in crypto staat nog die evengoed volgend jaar kan weg zijn.

Maar dan zeg ik, als we trouwen is het zeker weg :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Het is natuurlijk wel ons geld en niet mijn geld alleen :D

Ik begrijp het wel hoor, ze wil graag trouwen, nieuwe gordijnen, etc. En dan zeg ik ja het is nu niet financieel de moment. Terwijl er wel 25k in crypto staat nog die evengoed volgend jaar kan weg zijn.

Maar dan zeg ik, als we trouwen is het zeker weg :ROFLMAO::ROFLMAO:
Da's dus iets dat ik nooit meer doe. Eén keer gedaan in 2013, met dan nog een bevriende collega, I act alone.
 
Da's dus iets dat ik nooit meer doe. Eén keer gedaan in 2013, met dan nog een bevriende collega, I act alone.
in 2013 getrouwd met een bevriende collega?
😝

Bij mij is ook alles alleen van mij.
Al was het maar om eventuele problemen te vermijden.
 
Terug
Bovenaan