Welke vervelende gewoonte heb jij op het werk?

Mulan

Well-known member
Ik denk dat we allemaal wel gewoontes hebben op het werk die anderen als ergerlijk kunnen ervaren.

Soms terecht (die ene collega die ALTIJD veel te luid moet bellen en weigert zich af te zonderen), soms minder terecht (een fluoroze eenhoorn op een bureau toont misschien niet zo professioneel, maar stoort toch niet echt iemand?).

Misschien komen er wel tips om de ergernissen aan te kunnen pakken?
 
Ik heb er 2: ik kan niet stilzitten achter mijn bureau maar dat stoort doorgaans enkel mensen die vrij zicht op mijn wiebelbenen hebben. Dus dat stoort zelden.

Ik werd gisteren aan mijn 2de herinnerd toen ik bij het thuiswerken een beledigde grom naast mij hoorde en de hond besloot zich 4m verder te gaan leggen. 😬 Ik neurie of zing namelijk mee met de radio als die op staat. Radio ging dus gelijk uit als ik toekwam op mijn bureau op mijn vorige werk omdat ik eigenlijk standaard met open deur werkte om toegankelijk te lijken.
 
Zelfde werk, andere baas.

Neenee, er zal altijd wel ERGENS iets storen, het is pas als een ergernis te groot wordt dat ander werk de oplossing kan zijn.

Denk dat het dat is wat anderen ergerlijk vinden: ik heb wel kritiek op de werkgever maar het is meestal wel opbouwende kritiek en ik vergeet niet dat ik zelf ook plichten heb. Blijkbaar ben je pas een 'goeie' als je de baas een uitbuiter vindt maar het wel perfect OK vindt om op kosten van de baas te roken, koffie te drinken, op de smartphone bezig te zijn en vooral zo weinig mogelijk nuttigs te doen.

Maar goed, is niet mijn bedoeling deze thread te hi-jacken.:)
 
Ik ben recent een nieuwe uitdaging aangegaan bij een bank en moet daardoor nog veel zaken leren. Ik ben iemand die liever zaken vraagt aan een collega zodat ik het meteen weet in plaats van eerst iets op te zoeken.

De hoeveelheid vragen die ik daardoor in de beginfase aan mijn collega’s stelde waren misschien wel vrij ergerlijk voor hun.
 
Ik doe mijn werk graag, ik doe het graag goed en ik vind voldoening in mijn werk.
En dit is een serieus antwoord want blijkbaar is dat erg ergerlijk voor collega's die graag de kantjes er van af lopen en elke dag met een lang gezicht komen werken...
Herkenbaar, en soms melden "je moet zo snel niet werken." (Want das niet goed voor hun en dan valt op hoe traag ze zijn.)
Maar ik werk op mijn tempo. Niet snel en niet traag, iets anders voelt niet ok.
 
Herkenbaar, en soms melden "je moet zo snel niet werken." (Want das niet goed voor hun en dan valt op hoe traag ze zijn.)
Maar ik werk op mijn tempo. Niet snel en niet traag, iets anders voelt niet ok.
Haha same here. Ik werk erg efficiënt en krijg daardoor dubbel zoveel werk gedaan.

En dan komen we aan mijn minpuntjes bij thuiswerken. De vaatwas even leeghalen tijdens de uren is geen enkel probleem. Wat wandelen ondertussen ook niet. Maar als ik het me zo bedenk valt dat nog wel mee, daar je dat op kantoor ook doet en al eens een babbeltje aan het koffieapparaat slaat.

Zolang het werk goed gedaan is, kan het allemaal niet zo'n kwaad .
 
Laatst bewerkt:
Ik ben recent een nieuwe uitdaging aangegaan bij een bank en moet daardoor nog veel zaken leren. Ik ben iemand die liever zaken vraagt aan een collega zodat ik het meteen weet in plaats van eerst iets op te zoeken.

De hoeveelheid vragen die ik daardoor in de beginfase aan mijn collega’s stelde waren misschien wel vrij ergerlijk voor hun.
Een nieuwe collega die sukkelt omdat hij geen vragen durft stellen is echt véél irritanter.

Ik heb wel een enorme "sollicitatiegesprek" vibe bij deze thread. "Wat zijn uw slechte eigenschappen". "Ik werk zoooo goed dat al de rest niet lijkt te werken" :p
 
WYSIWYG

De CIO bij één van m'n vorige projecten twee jaar geleden vroeg altijd aan mij hoe het met het project ging. Die wist altijd dat hij een eerlijk antwoord ging krijgen, want ik ben barslecht in het verstoppen van mijn frustraties. Vooral bij politiek gevoelige organisaties kan zoiets wel eens gevaarlijk zijn (voor je promotiekansen). Gelukkig ben ik freelancer en heb ik daar weinig last van.
 
Gewoon wat kleine dingen:

- betweter
- controlefreak
- egocentrisch
- minachtend
- draag nog steeds een korte broek
- stresskonijn
- snel in paniek
- raad vragen aan collega’s en dan met de pluimen gaan lopen
- profiteer graag van de collega’s
- ik roep graag
- geef nooit complimentjes
- pessimist
- narcistische trekken
- soms sarcastisch
 
Terug
Bovenaan