Welke vervelende gewoonte heb jij op het werk?

Dat niet nee :)


Gewoon, aan mijn bureau. Niet dat ik instant al mijn werk laat vallen maar er is altijd wel een moment op de dag dat er je een meeting of presentatie volgt, of dat je je ergens over aan het inlezen bent. Ipv met een balpen te spelen neem ik dan mijn knippertje.
Leuk fout.
Waarom zou ik dit wel en nagelbijtende collega's , met wie ik deurklinken, lades en knopjes deel, niet goor vinden?
Confronteer me met mijn eigen hypocrisie.
 
Ik heb een collega doe haar vingernagels knipt en deze effectief gewoon laat wegspringen, niet zoekt en niet opruimt, dat is pas ranzig. We hebben ze een andere plek gegeven.
 
Elke dag:
angry-birds-pink-screaming-out-loud-0y89b5lis9ecfuqq.gif
 
Ik een ver verleden, een akward collega gehad. Ik heb die betrapt in de keuken toen em met een mes - waar m'n collega's hun boterhammekes mee smeerden tijdens de pauze - het vuil onder z'n nagels aan't halen was, en het gewoon terug in de schuif legde. Ik was toen heel blij dat ik daar 's middags nooit at.
 
Dat niet nee :)


Gewoon, aan mijn bureau. Niet dat ik instant al mijn werk laat vallen maar er is altijd wel een moment op de dag dat er je een meeting of presentatie volgt, of dat je je ergens over aan het inlezen bent. Ipv met een balpen te spelen neem ik dan mijn knippertje.

Ik begrijp u 100%, ik heb exact hetzelfde voor. De moment dat ik merk dat m'n nagels te lang zijn moeten ze geknipt worden.

Ik doe het dan wel niet aan m'n bureau. Ofwel neem ik m'n nagelknipper mee naar het toilet en knip ze aan de lavabo, ofwel ga ik even naar buiten, naar het rokershoekje of wandel in eens rond het gebouw terwijl ik m'n nagels knip.
 
- maandagochtend op kantoor komen, geen woord zeggen tot het middag is. Elke poging tot conversatie met mij wordt beantwoord met wat gemurmel of gemor of louter een uhu en een knik. Rond 14u à 15u als het einde van de dag in zicht komt, begint het humeur wat op te klaren. Dinsdag gaat het al wat beter, woensdag is leuk, donderdag een topdag en vrijdag ben ik gewoon euforisch want straks is het weekend!
- deadline junkie: als die nog ver af is doe ik geen kloten, komt die in zicht schiet ik in turbo en sprint ik sneller als al de rest
- tijdens onzinnige meetings heel de tijd naar buiten zitten kijken (of gewoon naar de muren), zelfs als mensen rechtstreeks iets tegen mij aan het zeggen zijn, zuchten, totaal ongeïnteresseerd zijn, ...
- geen "sociale tact" hebben, direct of tè direct zijn; sommigen vinden dit goed, sommigen vinden dit slecht. Ongeduldig worden in gesprekken, aan de telefoon kortaf zijn, ambetant worden op alles en iedereen omdat het niet aan mijn tempo vooruit gaat. Kwaad worden als de dingen mislopen.
- koffie junk: zonder koffie geen knijt uitsteken, met koffie tegen 200 per uur door mijn taken gaan en dan ambetant worden als ik gestoord word.
- mij afzonderen voor focus taken (OK dus uiteindelijk zowat 80% van de taken als je je job serieus wilt doen), maar een landschapskantoor helpt daar niet bij. Liefst zou ik de helft van de tijd in een gesloten bureau willen zitten (thuiswerken helpt wel). Vermoedelijk vinden sommige collega's mij maar 'ne rare vogel'.
- te luid bellen; in het geval ik de andere persoon op de werf weer voor geen kloten versta, begin ik dan ook maar te roepen.

Heb het allemaal wat karikaturaal voorgesteld, maar zo beleef ik het zelf soms.
 
Ah en om op het nagelknipper issue terug te komen: ik heb ook een nagelknipper in mijn auto en in mijn rugzak, maar das wel zo ene met een plastiek 'bakske' rond die de geknipte nagel opvangt en je dan in de vuilbak kan ledigen. Heb ook al op de zotste plaatsen mijn nagels geknipt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JDB
Terug
Bovenaan