Welke vervelende gewoonte heb jij op het werk?

ik kan soms zo geconcentreerd zijn dat ik niet hoor dat mensen me goedendag zeggen, ik reageer dan niet.

Dat doe ik blijkbaar ook. Wij hebben een open bureauruimte en blijkbaar als ik echt focus op een taak, negeer ik gans de wereld rondom mij. Ondertussen weet iedereen op de dienst dat ik dat af en toe heb en laten ze mij dan gewoon mijn ding doen op die momenten. Het heeft wel 1,5 jaar geduurd vooraleer iemand mij dat gezegd heeft. Dat is blijkbaar de tijd van overleg die nodig is geweest om te bepalen of ik dat nu bewust/expres doe of dat ik dat zelf niet besef.
 
  • Bovengemiddeld veel plezier halen uit 'ziedet-wel-momentjes'.
  • Alles effectief beter weten.
  • Met de benen omhoog liggen.
  • Het licht dimmen tot het nog net brandt.
  • Waarschijnlijk een adem hebben die soms hard naar koffie ruikt.
  • Niet meehuilen met de rest van de troep als het gaat over hoe slecht 'den baas' wel niet is.
 
  • Bovengemiddeld veel plezier halen uit 'ziedet-wel-momentjes'.
  • Alles effectief beter weten.
  • Met de benen omhoog liggen.
  • Het licht dimmen tot het nog net brandt.
  • Waarschijnlijk een adem hebben die soms hard naar koffie ruikt.
  • Niet meehuilen met de rest van de troep als het gaat over hoe slecht 'den baas' wel niet is.
Spiegel ben jij het?
 
Bij ons (kleine kmo, +- 8 mensen op binnendienst) hebben we, sinds verhuis naar het nieuwe gebouw, aan de ingang een schoenenkast waar we onze schoenen inwisselen voor pantoffels om dan zo rond te lopen in de bureau s. Enige uitzondering is wanneer we een bespreking met een klant. Ik vroeg me af of dit nog ergens voorkomt bij andere bedrijven?
In het begin hadden we twijfels maar het is wel comfy
 
Ik zit nagenoeg altijd met een hoofdtelefoon met noice cancelling op, dus weinig bereikbaar voor de collega's.
Het superassertieve kliekje vindt dat een reden om moeilijk te doen. Ik reageer door ze straal te negeren, olie op vuur weet je wel.

En een hele irritante voor mijn buur:
Om de zoveel tijd klikt er iets in mijn hoofd waarbij ik vind dat mijn nagels te lang zijn, en dat kan ook op het werk 'klikken'. Zolang dat in mijn hoofd zit kom ik zot.
Ik heb dus een nagelknippertje in mijn schuif...
 
En een hele irritante voor mijn buur:
Om de zoveel tijd klikt er iets in mijn hoofd waarbij ik vind dat mijn nagels te lang zijn, en dat kan ook op het werk 'klikken'. Zolang dat in mijn hoofd zit kom ik zot.
Ik heb dus een nagelknippertje in mijn schuif...

Ook voor uw teennagels? :wink:
 
Ik zit nagenoeg altijd met een hoofdtelefoon met noice cancelling op, dus weinig bereikbaar voor de collega's.
Het superassertieve kliekje vindt dat een reden om moeilijk te doen. Ik reageer door ze straal te negeren, olie op vuur weet je wel.

En een hele irritante voor mijn buur:
Om de zoveel tijd klikt er iets in mijn hoofd waarbij ik vind dat mijn nagels te lang zijn, en dat kan ook op het werk 'klikken'. Zolang dat in mijn hoofd zit kom ik zot.
Ik heb dus een nagelknippertje in mijn schuif...
Waar ga je dan je nagels knippen wanneer dat klikt in je hoofd?
 
Ook voor uw teennagels? :wink:
Dat niet nee :)

Waar ga je dan je nagels knippen wanneer dat klikt in je hoofd?
Gewoon, aan mijn bureau. Niet dat ik instant al mijn werk laat vallen maar er is altijd wel een moment op de dag dat er je een meeting of presentatie volgt, of dat je je ergens over aan het inlezen bent. Ipv met een balpen te spelen neem ik dan mijn knippertje.
 
Bah, dat is smerig. :wtf: blij dat ik niet bij jou op kantoor werk.
Goh, persoonlijk vind ik dat nu niet smerig. 't Is nu en dan eens een knipke en ik gooi dat niet in het rond.

Wat ik eerder smerig vind zijn:
- Mensen die hun schoenen uitdoen en met hun zweetkousen onder hun bureau zitten.
- Vrolijke fietsers die bezweet aankomen en geen douche nemen
- Fruitvliegjes wegens rottend fruit in de lade
- Yoghurt met haar op in de frigo
- Knetterende scheten en hun geur

En al deze leuke gewoontes zijn hier ook vertegenwoordigd.
Weliswaar niet door mij, ik hou het bij een afkeer voor lange nagels.
 
Persoonlijke hygiëne kan je toch ook thuis verzorgen, en niet aan je bureau naast collega's?
T is niet dat die nagels opeens drie mm langer worden he... Je kan ze ook iets vroeger, thuis, knippen.
Meestal word ik pas gewaar dat ze lang zijn door te typen. Maar als ik thuis zou merken dat ze te lang zijn doe ik het uiteraard daar.
Dat het op het werk moet gebeuren is hier niet het punt, wel dat het onmiddellijk moet gebeuren als ik me er van bewust word.

In mijn auto heb ik ook een schaartje. Soms tik ik eens tegen een knopje met mijn nagel en dan krijg ik ook instant de kriebel. Ofc niet tijdens het rijden he, ik ben niet compleet achterlijk.
 
Dat niet nee :)


Gewoon, aan mijn bureau. Niet dat ik instant al mijn werk laat vallen maar er is altijd wel een moment op de dag dat er je een meeting of presentatie volgt, of dat je je ergens over aan het inlezen bent. Ipv met een balpen te spelen neem ik dan mijn knippertje.

Nasty
 
Goh, persoonlijk vind ik dat nu niet smerig. 't Is nu en dan eens een knipke en ik gooi dat niet in het rond.

Wat ik eerder smerig vind zijn:
- Mensen die hun schoenen uitdoen en met hun zweetkousen onder hun bureau zitten.
- Vrolijke fietsers die bezweet aankomen en geen douche nemen
- Fruitvliegjes wegens rottend fruit in de lade
- Yoghurt met haar op in de frigo
- Knetterende scheten en hun geur

En al deze leuke gewoontes zijn hier ook vertegenwoordigd.
Weliswaar niet door mij, ik hou het bij een afkeer voor lange nagels.
Het is en blijft gewoon smerig.
 
Terug
Bovenaan