Welke vervelende gewoonte heb jij op het werk?

Ter mijner verdediging, tijdens begin corona was wc papier goud waard en ik heb graag een propere poep.
gouden-wc-papier-geisoleerd-op-een-witte-achtergrond_87543-4253.jpg


Voor een propere poep neem je natte doekjes of nat wc papier. Toch geen schuurpapier zeker.
Inderdaad wie wil er nu met 'goud' over zijn reet wrijven? :unsure:
 
Ik ben die collega die te luid belt en die rondloopt tijdens het bellen.

Waar ik zelf niet goed tegen kan bij andere collega's:

- alle tassen en glazen in de spoelbak zetten. Bij ons is het de gewoonte dat je die zelf in de vaatwas steekt
- constant komen roddelen over andere collega's
- er zijn bij ons veel flexplekken, gebruik die dan ook zo in plaats van constant rommel etc te laten rondslingeren
- lanterfanten en blijven hangen om glijtijd op te bouwen, want ja ... anders moet je aan je jaarlijks verlof zitten
- de gekende gatlekkers


/moppersmurf :smurf:
 
Heb de gewoonte van lukraak te beginnen zingen als ik aan het werken ben wat nogal vervelend kan zijn naar andere collega's toe. Helpt ook niet dat het meestal kinderliedjes zijn die ik zing.
 
Mijn collega zit hier niet op maar ik zal in zijn plek iets schrijven: elke 20 seconden de keel schrapen, gevolgd door neus opsnuiven
 
telt VAN en NAAR het werk ook mee?


Ik heb iets met nummerplaten. Telkens er ene voor mij rijd, probeer ik een zinnetje te maken met de nummerplaat voor mij.

KME: komkommer met erwten
VOA: voor altijd alleen
PZC: pijpen zonder condoom
KMP: konijn met peren

en als er dan eens een moeilijke voor me zit, zoals bv AQP, zit ik daar dan minutenlang op te zoeken, wat we daar van zouden kunnen maken.
 
telt VAN en NAAR het werk ook mee?


Ik heb iets met nummerplaten. Telkens er ene voor mij rijd, probeer ik een zinnetje te maken met de nummerplaat voor mij.

KME: komkommer met erwten
VOA: voor altijd alleen
PZC: pijpen zonder condoom
KMP: konijn met peren

en als er dan eens een moeilijke voor me zit, zoals bv AQP, zit ik daar dan minutenlang op te zoeken, wat we daar van zouden kunnen maken.
Konijn met pruimen niet beter ?
 
Als ik moet niezen, en heb geen zakdoek bij de hand, neem ik gewoon de boekhoudmap van een paar jaar ver, sla die open, en nies daar in.
Die papieren worden toch haast nooit nog bekeken door iemand.
 
- alle tassen en glazen in de spoelbak zetten. Bij ons is het de gewoonte dat je die zelf in de vaatwas steekt
Ik ben dan die ene ergerlijke collega die ze er op aanspreekt. Want velen ergeren er zich aan, maar gaan er enkel tegen anderen over klagen/roddelen in plaats van gewoon de persoon zelf aan te spreken.
De reacties zijn meestal de moeite waard: van 'oh ik wist niet dat dat moest' (er hangt een papier waar het in koeien van letters op staat en al de rest doet het wel) tot het ergerlijke 'dat is werk voor de kuisvrouw', 'daarvoor word ik niet betaald' of 'daarvoor heb ik niet gestudeerd'.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Het soort reactie van mensen die een djoef verdienen.
Vooral dat laatste... Ik zou me al niet kunnen inhouden om sarcastisch te vragen of bij hem/haar thuis de kabouterkes dat dan komen doen of zo?

Of "Ach kom, als 98% van het bedrijf er in slaagt zijn tas/lepel/bord in de vaatwasser te steken ZONDER specifieke opleiding, kan jij het vast ook wel! Ik geloof in jou!" 💪🏻
 
Vooral dat laatste... Ik zou me al niet kunnen inhouden om sarcastisch te vragen of bij hem/haar thuis de kabouterkes dat dan komen doen of zo?
Ja awel... Ik krijg werkelijk het vliegend schijt van dat soort bekakte opmerkingen. Ik zei ook zo dingen, toen ik 15 jaar was en een kleine asshole. Uw tas in de vaatwas steken ipv in de pompbak zetten is letterlijk 1 handeling meer, de vaatwas eens open en toe doen. 1 seconde meer werk.
 
Ik ben dan die ene ergerlijke collega die ze er op aanspreekt. Want velen ergeren er zich aan, maar gaan er enkel tegen anderen over klagen/roddelen in plaats van gewoon de persoon zelf aan te spreken.
De reacties zijn meestal de moeite waard: van 'oh ik wist niet dat dat moest' (er hangt een papier waar het in koeien van letters op staat en al de rest doet het wel) tot het ergerlijke 'dat is werk voor de kuisvrouw', 'daarvoor word ik niet betaald' of 'daarvoor heb ik niet gestudeerd'.
Toen ik als jobstudent poetste, had ik ook zo'n aantal kantoren van een 100 à 200 werknemers waar ik de vaatwassers moest inladen. Ik heb dat nooit begrepen waarom een bedrijf daarvoor poetshulp betaalde, dat is allemaal tijd dat ik niet kon besteden aan effectief poetsen, en per werknemer is dat een paar seconden werk om zelf te doen.
 
Terug
Bovenaan