Welke vervelende gewoonte heb jij op het werk?

Lege flesjes? Toch niet voor het statiegeld?

Of eerder volle meenemen naar huis, daar opdrinken en “vergeten” terug mee te brengen.

Gevolg is dat werkgever er nu aan denkt de cola (zero en gewone) en chocomelk af te schaffen en dat er alleen nog koffie en water zal zijn. Het water komt uit een toestel dus kan niet gestolen worden.

Toch maar triestige attitude van bepaalde collega’s dus. Het gaat elke maand over een 4-tal bakken die tekort zijn zeg maar.
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Troost u, kheb nog ergens gewerkt waar ze.de wc rollen pikten.

Een flesje water durf ik ook nog wel meenemen voor in de auto (in de zomer). Een fleske chocomelk lijkt me echter ook wel vreemd om mee te pakken.
 
troost, bij ons staat er een automaat met blikjes, die na een week uitverkocht is, en die ze een tijdje geleden wilden afschaffen "omdat de uitbater vindt dat er niet genoeg verkocht wordt" :unsure:
 
Troost u, kheb nog ergens gewerkt waar ze.de wc rollen pikten.
Ik ken er jammer genoeg ook die dat doen. Behalve dat ik het boertig vind, is het feit dat ze u om die reden kunnen buitengooien, als ze per se van u af willen, al genoeg om het niet te doen.

Bij ons is dit jaar nog iemand buitengesmeten die er eigenhandig op enkele weken tijd voor had gezorgd dat de voorraadkast (schriften, AA(A)-batterijen, balpennen, plakband, ...) plots zo goed als leeg was. Als ge weken aan een stuk meermaals per dag iets uit een voorraadkast, die midden in een landschapskantoor staat, pakt, zijt ge volgens mij sowieso al niet het scherpste mes uit de lade.

Edit: dat doet me eraan denken dat er op ons intranet eens in de zoveel tijd wordt opgeroepen om geen bestek uit het bedrijfsrestaurant mee te nemen. 🤦
 
Ik heb ook al een wcrol gestolen op het werk tijdens corona anders viel ik thuis zonder.
Op mijn werk kopen ze voor het economaat ook alle verzoekjes aan. De éne wil stiften x, de andere wil schriftjes van merk b met streepjes, ruitjes of vierkanten of andere wil mapjes met eigenschappen xyz. Als collega's hun chakra's maar niet verstoord geraken. Dan vraag ik me wel eens af of dit wel echt voor het werk is.
 
Wij hebben hier zo Royco soepkes en er zijn ook beschuiten.

Er is hier ene en zijn middagmaal is een royco soepke en een gans zakske(20?) van die beschuiten. Dus dan zit diene aan zijnen buro met een royco soepke en een bord vol beschuiten.. Ik vind dat redelijk ergerlijk.
 
Wij hebben hier zo Royco soepkes en er zijn ook beschuiten.

Er is hier ene en zijn middagmaal is een royco soepke en een gans zakske(20?) van die beschuiten. Dus dan zit diene aan zijnen buro met een royco soepke en een bord vol beschuiten.. Ik vind dat redelijk ergerlijk.
Uiteindelijk doet hij daar niemand echt mee kwaad he.
 
Slordige bureau. Allez, ik verkies het georganiseerde chaos te noemen. Alles ligt wat door elkander. Niet dat ik denk dat collega's dat als ergerlijk gaan ervaren. Voor de rest wel overal orde en netheid in 't labo etc, want dat is dan weer mijn pet peeve als iedereen alles overal maar laat rondslingeren en ik 7 jaar moet zoeken naar een bos inbussleutels of een spuitfles demiwater... Maar mijn bureau moet het altijd ontgelden.
 
Als ik op bureau zit heb ik de gewoonte om ne snickers en ne cola uit de automaat te halen. Als ik thuiswerk snoep ik nooit.
 
De icoontjes op mijn desktop. 100+ stuks tot ik aan de grote opkuis begin.

dat doet me eraan denken dat er op ons intranet eens in de zoveel tijd wordt opgeroepen om geen bestek uit het bedrijfsrestaurant mee te nemen. 🤦
Ik weet dat er ooit een uitspraak was, waarbij de rechter het onredelijk vond, dat iemand op staande voet ontslagen was, omwille van de diefstal van een balpen. Dat vind ik er toch ook wel over. Ik wil wel een voting opstarten met de anonieme vraag wie ooit al eens een balpen mee naar huis heeft genomen. Ik vermoed dat het antwoord 90+% is.

Een Wc-rol vind ik al wat erger. Ben je al aan het schijten, de drol er al half uit, en ineens merk je dat het papier weg is.
omdat ik dit zelf gestolen heb he
 
Ik weet dat er ooit een uitspraak was, waarbij de rechter het onredelijk vond, dat iemand op staande voet ontslagen was, omwille van de diefstal van een balpen. Dat vind ik er toch ook wel over. Ik wil wel een voting opstarten met de anonieme vraag wie ooit al eens een balpen mee naar huis heeft genomen. Ik vermoed dat het antwoord 90+% is.
Ging het enkel over 1 balpen?
Een Wc-rol vind ik al wat erger. Ben je al aan het schijten, de drol er al half uit, en ineens merk je dat het papier weg is.
omdat ik dit zelf gestolen heb he
Misschien iemand die altijd thuis zijn grote boodschappen doet en vindt dat hij ook recht heeft op dat papier dat hij niet gebruikt op zijn werkplek?
 
Ging het enkel over 1 balpen?
Geen idee het is lang geleden. Als het over amper 1 enkele balpen gaat, houdt zo'n ontslag op staande voet, in praktijk nooit stand voor de rechter (voldoende voorbeelden online te vinden).

Hier een voorbeeld dat sommige bedrijven echt belachelijk doen en zo'n zaken eigenlijk 'nooit' winnen. (en vroeg of laat voor schut gaan staan)
Carrière in prullenbak om tasje van 3 cent

Natuurlijk is er nog een groot verschil tussen
- De werknemer uit de Action neemt een balpen letterlijk uit de rekken
- De werkgever heeft een balpen naast de kassierster gelegd en gezegd: Gebruik die pen tijdens je werk en de kassierster neemt die balpen mee naar huis.
- In een vergadering in de IT wereld is een balpen op tafel blijven liggen en iemand neemt die gewoon mee.
- Je neemt die gouden balpen van 1000€ van je baas mee.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan