Welke vervelende gewoonte heb jij op het werk?

De neiging om tijdens meetings de leiding over te nemen ook al is het niet mijn project. Ik doe dat omdat ik al dan niet onbewust vind dat degene die zou moeten leiden, niet genoeg initiatief neemt om dat te doen.

Kortom: in moet leren wat vaker mijn mond te houden.
 
Ik heb moeite om werk af te slaan. Ik doe mijn job ook heel graag en heb op een kantoor van 25 collega's een van de meer bredere kennisbasissen. Dit zorgt ervoor dat er nogal veel gevraagd wordt aan mij om te helpen, wat ik ook zeer graag doe.

Dit zorgt er wel voor dat ik vaak verzuip in het werk en niet weet wat eerst te doen, ik heb een 40u job en zal allicht eerder tegen de 44u zitten, wat ik op zich ook niet erg vind, meer ben ik voorlopig wel niet bereid om erin te steken. Ik werk 1 dag per week van thuis uit (wat ik niet graag doe, ben geen thuiswerktype) puur om door te kunnen knallen, ik merk dat als ik van thuis uit werk er veel minder hulp gevraagd wordt.

Ik sla wel job af als ik voel dat het écht niet meer gaat, dit doe ik echter niet graag en zou ik allicht meer moeten doen.

-edit- Te weinig plassen is ook een vervelende gewoonte op het werk, vaak heb ik pas door dat ik dringend moet zeiken als ik klaar sta om naar huis te gaan :unsure:
 
De neiging om tijdens meetings de leiding over te nemen ook al is het niet mijn project. Ik doe dat omdat ik al dan niet onbewust vind dat degene die zou moeten leiden, niet genoeg initiatief neemt om dat te doen.

Kortom: in moet leren wat vaker mijn mond te houden.
Herkenbaar. Al is het hier eerder beseffen dat veel mensen niet tegen eerlijke kritiek kunnen...
 
Ik heb moeite om werk af te slaan. Ik doe mijn job ook heel graag en heb op een kantoor van 25 collega's een van de meer bredere kennisbasissen. Dit zorgt ervoor dat er nogal veel gevraagd wordt aan mij om te helpen, wat ik ook zeer graag doe.
Herkenbaar hier. Ik heb sinds een paar jaar een gewijzigde functie. In de praktijk komen veel collega's nog bij mij voor zaken rond mijn oude functie. Niet alleen uit gewoonte maar omdat ik mij vastbijt op een probleem tot het is opgelost, ik de dingen gewoon effectief sneller en beter krijg opgelost en de andere collega's die mijn functie hebben overgenomen de moeilijke dingen al snel laten liggen "want het is druk" (sjah, als je de helft van uw werk laat liggen zit je op den duur wel met een enorme backlog). En ik ben ook gewoon 100 keer vriendelijker 😬 Het probleem daarmee is dat ik veel te veel verschillende petjes moet dragen. Langs de andere kant, ik doe die oude functie ook nog graag, alleen al omwille van het directe contact met heel veel collega's. Dus het is een beetje schipperen tussen mijn nieuwe functie en niet al te veel van mijn oude functie blijven opnemen.

-edit- Te weinig plassen is ook een vervelende gewoonte op het werk, vaak heb ik pas door dat ik dringend moet zeiken als ik klaar sta om naar huis te gaan :unsure:
Idem! Als mijn turbo aan het draaien is wordt dat hier ook vergeten tot het héél dringend wordt 🚽🏃‍♂️
 
Amai, ipv vervelende gewoonte is het in ware BG gewoonte al meer een stoef thread geworden van hoeveel efficiënter en beter ze zijn dan de collega's. :p
Gelukkig zijn wij er nog om "gewoon" irritant te zijn hè! 😇 Ik als irritant zingend wiebelkonijn en gij als asocialen die mensen doodbliksemt als ze durven vragen: "en? Goed weer hè dit weekend, wat heb jij gedaan?" Of "Toontje, wilt gij eens rap bellen naar..." 😈😇
 
Amai, ipv vervelende gewoonte is het in ware BG gewoonte al meer een stoef thread geworden van hoeveel efficiënter en beter ze zijn dan de collega's. :p
Kan er ook niet aan doen dat ik gewoon den besten ben hé 🤪
Wel één die luidop zit te praten tegen zichzelf en zit te neuriën voor heel den bureau en plots wegloopt omdat de blaas nu echt wel heel vol zit.
 
Ik denk luidop na. Ik fluister t wel maar soms als ik het echt niet weet of twijfel, dan komt het er iets luider uit.
 
Amai, ipv vervelende gewoonte is het in ware BG gewoonte al meer een stoef thread geworden van hoeveel efficiënter en beter ze zijn dan de collega's. :p
Tjah, niet iedereen kan een underachiever zijn hé :)

Heb hard zitten nadenken, ik ben nu eenmaal niet die collega die niet stopt met kwebbelen, neuriën, zingen, fluiten, een hele dag zuchten, etc... Al moeten die er natuurlijk ook altijd zijn.
 
Herkenbaar. Al is het hier eerder beseffen dat veel mensen niet tegen eerlijke kritiek kunnen...
Dat probleem herken ik ook. Zou moeten leren veel minder direct te zijn.

Mijn slechtste eigenschap is op dagen dat het ertegen zit (wat de oorzaak ook mag zijn), het er ook echt tegen zit. Geen klop gedaan krijgen, tegen de muren oplopen van irritatie, kort lontje hebben.
 
Herkenbaar. Al is het hier eerder beseffen dat veel mensen niet tegen eerlijke kritiek kunnen...
Hangt het er niet gewoon van af hoe je zaken verwoordt? Dat is toch mijn ervaring. Niet toevallig hoor ik die uitspraak vooral vaak van mensen die over het algemeen weinig lijken na te denken over hoe ze iets zeggen.

Je kan exact hetzelfde bedoelen met de uitspraken "Zo moet x toch niet. Doe x in het vervolg zo, dan heb je probleem y tenminste niet" en " Ik zie dat x gedaan is op een manier die probleem y tot gevolg heeft. Kan je x in het vervolg doen op deze manier zodat y niet meer gebeurt?", maar ze komen bij veel mensen helemaal anders binnen.

Inhoudelijk is er met dat eerste niks mis. Het is 'eerlijke kritiek' om het met uw woorden te zeggen.

Ik merk zelf dat wanneer ik mij niet in bedwang kan houden en de zaken veel bruter verwoord dan nodig is, er veel sneller commentaar komt, ook op het inhoudelijke, in plaats van een 'dankjewel voor opmerking'.
 
Laatst bewerkt:
Op dode momenten durf ik me wel eens te verliezen met dwalen op internet, dat gebeurt vaak als ik van thuis werk omdat je daar toch geen controle hebt. Het werk krijg ik op zich wel gedaan, maar afleiding en concentratieverlies is een onhebbelijkheid waar ik me aan stoor. Gelukkig gebeurt dat niet continu en zijn er momenten waar ik wél een drive heb en I get shit done.
Heb ik ook vaak. Om dan wat ik moet doen in de dagen voor de deasline klaar te hebben.
 
Ik heb de neiging om dingen te vergeten die gezegd zijn en dan vraag ik altijd alles dubbel met als antwoord: "ja.. we hebben dat vorige week in de meeting besproken"

jennifer-lawrence-ok.gif
 
Ik heb de neiging om dingen te vergeten die gezegd zijn en dan vraag ik altijd alles dubbel met als antwoord: "ja.. we hebben dat vorige week in de meeting besproken"
Heb ik helaas ook vaak voor. Heb mezelf de gewoonte gekweekt om meer te noteren in een notieboekje en op OneNote.
 
De neiging om tijdens meetings de leiding over te nemen ook al is het niet mijn project. Ik doe dat omdat ik al dan niet onbewust vind dat degene die zou moeten leiden, niet genoeg initiatief neemt om dat te doen.
Awel mijn vervelende gewoonte is/was dat ik hier dan vaak zwaar op reageer.
 
Hier zijn er blijkbaar collega’s die de vervelende gewoonte hebben om lege flesjes cola/chocomelk naar huis mee te nemen (lees: stelen dus).
Elke maand ontbreken er een pak lege flesjes…

Volwassen mensen zijn erger dan kinderen.

Lege flesjes? Toch niet voor het statiegeld?
 
Terug
Bovenaan