Welke boardgames heb je laatst gekocht?

stupid_noob

Administrator
De titel zegt het zelf!

Hier met een black friday deal op amazon laatst Azul gekocht (nl versie)


En via Spelhuis op black friday was ik een van de 3 gelukkigen die Tapestry voor een spotprijs kon aankopen:

 
Al eventjes niets meer gekocht, maar mijn kickstarters beginnen allemaal zo'n beetje toe te komen.

Trekking the World en Guild Master zijn hier laatst toegekomen. En voor mijn verjaardag vorige maand ook Machi Koro en Hanabi gekregen. Ik ben ook nog in blijde verwachting van Company of Heroes en Rival Restaurants.
 
Hier ook Wingspan gekocht. Dat was echt een heel tof, maar wel wat werk om op te zetten vind ik.

Samen met Pandemic Legacy S1 eindelijk gekocht, die ik maar niet begonnen krijg! Ik heb schrik om eraan te beginnen en iets fout te doen, dat ding staat hier al 3 maanden ongeopend!
 
Niet echt aankopen, maar vandaag toch weer nieuwe aanwinsten dankzij de BGG Secret Santa. Ik moet zeggen, die mens heeft zijn best gedaan hoor.
  • Res Arcana
  • The Crew
  • Cartographers
  • Revolver 2 + uitbreiding 2.1
3 van op m'n wishlist en als extraatje Revolver 2. Dat speelt de kerstman blijkbaar zelf heel vaak omdat hij't zo een eenvoudig maar heel leuk spel vindt.
 
Hier nu met de Sint
- Pandemic Rapid Response
- Bricks (999)
- Ticket to Ride EU
- Ramses

gehad :)
Azul hebben we afgelopen maand ook ergens met een promo gekocht, is ook echt een leuke game.
 
Samen met Pandemic Legacy S1 eindelijk gekocht, die ik maar niet begonnen krijg! Ik heb schrik om eraan te beginnen en iets fout te
Gewoon een paar keer maand januari spelen (basis pandemic) als je nog geen ervaring hebt met pandemic en dan verder gaan. Je kan niet veel verkeerd doen mijn inziens. Pandemic Legacy S1 Is geen ingewikkelde legacy game.
 
Gewoon een paar keer maand januari spelen (basis pandemic) als je nog geen ervaring hebt met pandemic en dan verder gaan. Je kan niet veel verkeerd doen mijn inziens. Pandemic Legacy S1 Is geen ingewikkelde legacy game.
We hebben de gewone Pandemic en de Fall of Rome (mijn favoriet), dus we zijn het wel al gewend. Maar toch, de drempel blijkt te groot 🙈
 
We hebben de gewone Pandemic en de Fall of Rome (mijn favoriet), dus we zijn het wel al gewend. Maar toch, de drempel blijkt te groot 🙈
Op zich kan je weinig verkeerd doen he. En da's net het leuke aan die Legacy spellen vind ik.
Nu goed, ik moet er ook nog aan beginnen. Hetzelfde met Pandemic Season 0, Aeon's End Legacy en Clank Legacy.

Door corona hier helaas allemaal niet aan kunnen beginnen.
 
Gewoon beginnen :p Wij hadden nog nooit basic Pandemic gespeeld. Dan 2 keer januari van de Legacy versie gespeeld zonder de gevolgen bij te houden, en daarna "voor echt", is perfect gelopen. Als je de ervaring van basic Pandemic hebt, kan er eigenlijk niks mis gaan.
 
Hier ook Wingspan gekocht. Dat was echt een heel tof, maar wel wat werk om op te zetten vind ik.

Samen met Pandemic Legacy S1 eindelijk gekocht, die ik maar niet begonnen krijg! Ik heb schrik om eraan te beginnen en iets fout te doen, dat ding staat hier al 3 maanden ongeopend!
Wat zijn de mogelijke gevolgen van iets fout te doen? 🤨 Psychologische schade?
 
Wat zijn de mogelijke gevolgen van iets fout te doen? 🤨 Psychologische schade?
Dat je de fout meesleept tot op het einde, of je de komende 12 maanden al verpest door kaart te trekken die nog niet mocht/vakje te openen dat nog niet mocht :D
 
Aha ok. Pandemic staat op mijn wishlist. Maar mijn bordspelkameraden willen niet weten van coöperatieve dingen...
 
Ik ben ook lange tijd sceptisch geweest tov coöperatieve bordspellen, vooral aangezien ik redelijk competitief ben ingesteld. Intussen ben ik al lang volledig van gedacht veranderd. Er komen ook altijd maar meer coöperatieve spellen uit.
Mijn eerste was Lord of the Rings (nog altijd geen grote fan van, weinig thematisch relevant), mijn tweede Mice & Mystics denk ik, en dat toonde mij dat het ook echt leuk kan zijn. Sindsdien zijn die coöperatieve spellen alleen maar beter geworden.
Toch heb ik lichte voorkeur voor coöperatieve spellen waar iedereen een individueel objective heeft, eventueel met een hidden traitor.
 
Ik ben ook lange tijd sceptisch geweest tov coöperatieve bordspellen, vooral aangezien ik redelijk competitief ben ingesteld. Intussen ben ik al lang volledig van gedacht veranderd. Er komen ook altijd maar meer coöperatieve spellen uit.
Mijn eerste was Lord of the Rings (nog altijd geen grote fan van, weinig thematisch relevant), mijn tweede Mice & Mystics denk ik, en dat toonde mij dat het ook echt leuk kan zijn. Sindsdien zijn die coöperatieve spellen alleen maar beter geworden.
Toch heb ik lichte voorkeur voor coöperatieve spellen waar iedereen een individueel objective heeft, eventueel met een hidden traitor.
Ja die zijn zalig he, met een traitor.

Een van mijn favoriete spellen, en da's dan geen co-op spel, is Secret Hitler. Hilarisch wat voor gesprekken daar al zijn uit voortgekomen.
 
Yes, Secret Hitler is met voorsprong mijn favoriete party game. Echt schitterend :D
Je moet het wel met de juiste mensen spelen. Mijn laatste poging was nogal een fiasco, 5 mensen die al wat alcohol en wiet op hadden, ik als nuchtere daar tussen heb me niet echt geamuseerd :p Ze wisten precies niet goed wat ze aan het doen waren.
 
Terug
Bovenaan