Boeken Welk boek heb je het laatst gekocht/gekregen?

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
De titel zegt alles denk ik. Welk boek heb je het laatst zelf gekocht of gekregen. Misschien wat extra info (als je die wenst te geven) over waarom, of het een nieuw/tweedehands boek is, ...

Ik zal starten: voor vaderdag Aut of the box van Magali de Reu gekregen.
Reden: stond al lang op mijn verlanglijstje en ik vind het altijd nóg leuker om een boek te krijgen (zeker onverwacht, zoals dit) dan het zelf te kopen.
 
Ik had het elders al gepost, maar vorige week in de Slegte heb ik 2666 van Bolaño op de kop getikt. Blij dat ik hem eindelijk eens tweedehands tegenkwam, want ik ging hem anders binnenkort eerstehands hebben gekocht. :p
 
Ik leg mezelf op dat ik maximaal 2-3 boeken per maand koop om mijn ’te lezen’ stapel niet tot in het oneindige te laten groeien. Helaas heb ik op dit vlak weinig wilskracht dus dit jaar heb ik reeds 15 boeken gekocht, oeps.

Om er een paar uit te pikken: Ik heb drie boeken van de Vintage Classic Japanese Series gekocht, van Ogawa, Tanizaki en Kirino. Die van Mishima had ik al, die van Murakami heb ik al in een andere uitgave. Niet mijn foto want ik wacht nog op één boek. Heel mooie kaften vind ik!

jpan.jpg


Ik krijg ook graag boeken dus stuur me maar een PM als je me een boek cadeau wil doen.
 
Oooh een topic voor mijn andere hobby naast lezen.... Boeken kopen 😍.


De laatste boeken die ik heb gekocht zijn van februari:

- The Secret Society of Witches

Deze had ik gekocht omdat je dan een coupon krijgt voor -50% op een glas wijn in de wijnbar boven de boekenwinkel.

- The Bone Shard Daughter
- The Grace of Kings
- Lancelot
- Convenience Store Woman
- To be Taught if Fortunate

The laatste komen uit een super gezellige boekenwinkel tijdens een weekendje Utrecht. Ik ging maar een boek meenemen maar mijn partner (die klaagt dat ik te veel boeken koopt) zei dat ik ze allemaal maar moest nemen als ik niet kon kiezen 😁

Ik vond foto's van mensen hun nieuwe boekenaanwinsten altijd heel leuk. Zonde dat het foto oplaad systeem voor hier op het forum wat omslachtig is (ik ben blijkbaar gewoon niet zo handig met het systeem)
 
Ik leg mezelf op dat ik maximaal 2-3 boeken per maand koop om mijn ’te lezen’ stapel niet tot in het oneindige te laten groeien. Helaas heb ik op dit vlak weinig wilskracht dus dit jaar heb ik reeds 15 boeken gekocht, oeps.

Om er een paar uit te pikken: Ik heb drie boeken van de Vintage Classic Japanese Series gekocht, van Ogawa, Tanizaki en Kirino. Die van Mishima had ik al, die van Murakami heb ik al in een andere uitgave. Niet mijn foto want ik wacht nog op één boek. Heel mooie kaften vind ik!

jpan.jpg


Ik krijg ook graag boeken dus stuur me maar een PM als je me een boek cadeau wil doen.
Die Tanizaki is megafantastischbangelijk, net als die Mishima.

Hier Naar Irak van Michael Palin.
 
Wolvensaga van Käthe Recheis.

Dat is eigenlijk meer een een kinder/jeugdboek. Ik heb dat ooit toen ik jong was gelezen en dat boek is zo een beetje blijven hangen in dat ik het zo mooi vond. Ik wilde het graag eens herlezen, maar natuurlijk zit dat nu niet meer in de collectie van de bieb. Dus ik heb het tweedehands voor een 5 euro gekocht en omdat op die website toen ook een actie was '3 kopen, een 4de gratis' heb ik ook besteld:

- The Hours van Michael Cunningham
- A Walk To Remember van Nicholas Sparks
- Sleepers van Lorenzo Carcaterra
 
Eindelijk op Amazon.de de Kindle eBook deals gevonden voor de Engelse boeken, dus gelijk een aantal e-boeken voor een euro aangeschaft:

Fantasy:
Jim Butcher - Storm Front (Dresden Files #1)
Matthew Ward - Legacy of Ash (Legacy #1)
Daniel Abraham - Age of Ash (Kithamar trilogie #1)
Stephen Donaldson - Lord Foul's Bane (Chronicles of Thomas Covenant #1)
Brandon Sanderson - Elantris
Andrzej Sapkowski - Blood of Elves (The Witcher #3)
Christopher Buehlman - The Blacktongue Thief
Brent Weeks - The Black Prism (Lightbringer #1)
KJ Parker - The Folding Knife
KJ Parker - The Company

Historical Fiction:
Ben Kane - Crusader (Lionheart #2)
James Clavell - King Rat (Asian saga #4)
Dan Jones - Essex Dogs (Essex Dogs #1)

Science Fiction:
Christopher Ruocchio - Empire of Silence (Sun Eater #1)

14 euro voor 14 boeken dus.
 
Interview with a Vampire van Anne Rice zaterdag meegenomen. Nog nooit gelezen en ik vind dingen zoals vampieren en weerwolven eigenlijk wel leuk.
 
De verzegelde tijd van Andrej Tarkovski en De geuren van de kathedraal van Wendy Wauters. Met een boekenbon. Al enkele weken getwijfeld welke boeken ik ermee zou kopen, maar vandaag kwam ik die Tarkovski tegen en dan gaat het snel.
 
Het is een wonder dat ik dit jaar voorlopig (nipt) evenveel boeken gelezen als gekocht heb. Nog eens een bestelling geplaatst dus ik moet weer lezen om "bij te blijven".

Brian Catling - The Vorrh (een dark historical fantasy novel? Naam werd gedropt door iemand wiens smaak ik apprecieer)
Clarice Lispector - Near To The Wild Heart (de titel alleen al!)
Jon Fosse - Septology
JG Ballard - Atrocity Exhibition

en ook nog een boek dat niks met literatuur te maken heeft maar misschien wel het belangrijkste uit de hoop is:
Ginette Mathiot - Tarte Tatin
Tarte Tatin is een bewerking van Ginette Mathiots pattiseriebijbel. Een nuttig en uitgebreid bakboek, dat de Fransen al decennia hebben gekoesterd en nu voor iedereen toegankelijk is gemaakt. De prachtige recepten laten zien hoe eenvoudig het kan zijn om je eigen taarten, gebak en soufflés te maken. Van tarte tatin en hazelnootpetitfourtjes tot kersentaartjes en soezen, van éclairs en meringues tot macarons en madeleines; in totaal meer dan 350 recepten. Of je nu een beginner bent of een volleerd banketbakker, dit standaardwerk mag in geen boekenkast ontbreken.
Bakken is mijn nieuwste hobby :unsure:
 
Ginette Mathiot - Tarte Tatin

Bakken is mijn nieuwste hobby :unsure:
Ben jij zo iemand die ook de verhalen in een kookboek leest?

Vroeger vond ik dat hatelijk, kookboeken met nauwelijks recepten maar dan wel een halve (persoonlijke) geschiedenis bij elk gerecht. Maar nu zou ik sneller zoiets kopen/lezen dan een puur kookboek. Ik kan het niet exact verklaren, maar ik voel me sinds een jaar of 2 veel harder aangetrokken tot memoires en persoonlijke verhalen bij kleine, alledaagse dingen.
 
Ben jij zo iemand die ook de verhalen in een kookboek leest?

Vroeger vond ik dat hatelijk, kookboeken met nauwelijks recepten maar dan wel een halve (persoonlijke) geschiedenis bij elk gerecht. Maar nu zou ik sneller zoiets kopen/lezen dan een puur kookboek. Ik kan het niet exact verklaren, maar ik voel me sinds een jaar of 2 veel harder aangetrokken tot memoires en persoonlijke verhalen bij kleine, alledaagse dingen.

Zou de Frankrijk trilogie van Bart Van Loo dan iets voor jou zijn? Zijn liefde voor Frankrijk en diens cultuur beschreven aan de hand van drie grote thema's: reizen, eten en vrijen. Met recepten, anekdotes en passages uit de Franse literatuur.
 
Ben jij zo iemand die ook de verhalen in een kookboek leest?

Vroeger vond ik dat hatelijk, kookboeken met nauwelijks recepten maar dan wel een halve (persoonlijke) geschiedenis bij elk gerecht. Maar nu zou ik sneller zoiets kopen/lezen dan een puur kookboek. Ik kan het niet exact verklaren, maar ik voel me sinds een jaar of 2 veel harder aangetrokken tot memoires en persoonlijke verhalen bij kleine, alledaagse dingen.
Toch een mooi groeiproces? Je zocht al lang meerwaarde in de literatuur die je las, maar dat begin je nu door te trekken in boeken die een meer functionele waarde hebben zoals kookboeken. Als ik een kookboek kies, wil ik daar ook graag smakelijke foto's en sappige verhalen in, dat geeft nu eenmaal zin om te koken.
 
Nieuwe maand, nieuwe e-boekendeals op Amazon. Minder interessante Fantasy en Historische Fictie ditmaal helaas.

Fantasy:
Miles Cameron - Bright Steel (Masters & Mages #3)
Andrzej Sapkowski - Time of Contempt (The Witcher #2)
John Gwynne - A Time of Blood (Blood & Bone #2)
Shelley Parker-Chan - She Who Became the Sun (Radiant Emperor #1)
Terry Pratchett - Faust Eric (Discworld #9)

Historische Fictie:
Colin Falconer - Silk Road
DV Bishop - City of Vengeance (Cesare Aldo #1)
James Clavell - Noble House (Asian Saga #5)

Science Fiction:
Pierce Brown - Red Rising (Red Rising #1)

Non-Fictie:
Carla Naumburg - How to stop losing your Sh*t with your kids: Effective strategies for stressed out parents
Jonas Salzgeber - The Little Book of Stoicism
Gabija Toleikyte - Why the F* can't I change? Insights from a neuroscientist
Olivia Telford - Cognitive Behavioral Therapy
Philip Matyszak - 24 Hours in Ancient Rome: A Day in the Life of the People who Lived There
Tom Holland - Persian Fire

15 boeken aan 18 euro.
 
Terug
Bovenaan