Boeken Welk boek heb je het laatst gekocht/gekregen?

PXL_20231225_133202123.MP.jpg


Ik heb een goeie buit geslagen deze kerst. :woohoo:
 
Bekijk bijlage 25852

Ik heb een goeie buit geslagen deze kerst. :woohoo:
Nice, een paar die ik ken en een paar die ik niet ken.

Die van Celine wil ik ook ooit lezen maar ik hoop dat mijn Frans binnen enkele jaren goed genoeg is om 'm in de originele taal te lezen. Ik heb Hopscotch hier ook nog liggen en ik ga proberen die dit jaar te lezen.

Ik heb heel duidelijk en herhaaldelijk moeten zeggen dat ik dit jaar geen boeken wou omdat mijn boekenkast weer vol staat.
 
Nice, een paar die ik ken en een paar die ik niet ken.

Die van Celine wil ik ook ooit lezen maar ik hoop dat mijn Frans binnen enkele jaren goed genoeg is om 'm in de originele taal te lezen. Ik heb Hopscotch hier ook nog liggen en ik ga proberen die dit jaar te lezen.

Ik heb heel duidelijk en herhaaldelijk moeten zeggen dat ik dit jaar geen boeken wou omdat mijn boekenkast weer vol staat.
Mijn vriend had chatGPT gevraagd om op basis van mijn short-list van 30 boeken aan te duiden welke mij het meest zou bevallen op basis van mijn leesvoorkeuren.

Hopscotch kwam er telkens als winnaar uit. No pressure!
 
Een bon gekregen voor destandaardboekhandel, nu als ik daarmee een epub koop (adobe drm beveiligd) kan ik deze via Calibre omzetten zodat ik ze op mijn kindle kan lezen?
 
Een bon gekregen voor destandaardboekhandel, nu als ik daarmee een epub koop (adobe drm beveiligd) kan ik deze via Calibre omzetten zodat ik ze op mijn kindle kan lezen?
dat lukt, maar wel een gedoe, want je moet nog extra plugins in Calibre downloaden. en dat om een legaal aangekocht boek te kunnen lezen:shy:
 
dat lukt, maar wel een gedoe, want je moet nog extra plugins in Calibre downloaden. en dat om een legaal aangekocht boek te kunnen lezen:shy:
Dit was voor mij één van de redenen om voor een Kobo Libra 2 te kiezen (naast de fysieke knoppen om een pagina voor- of achteruit te gaan). Bij Kindle is het eigen ecosysteem meer afgeschermd. De Kobo kan meteen bijna alle soorten ebooks aan. Stom genoeg heb ik ook een aantal ebooks op die omslachtige manier moeten omzetten... Die wat ik al eerder op amazon gekocht had. De omgekeerde beweging dus. :p

Toch nog één boek gekocht voor het jaar om is: een hardcover exemplaar van The Second World War van Antony Beevor. Tweedehands gevonden in De Slegte, in degelijke staat, voor €15.
 
Feria van Ana Iris Simon gekregen met kerst. Zoals de achterflap stelt: "een scherpe analyse van een generatie die volwassen moet worden met meer onzekerheid en teleurstellingen dan hun ouders". Toch al een aantal zeer rake observaties mogen lezen.
 
Afgelopen 2 maanden volgende e-boeken op Amazon.de en Amazon.com gekocht:

Fantasy:
RJ Barker - The Bone Ships (Tide Child #1)
Sebastien de Castell - The Malevolent Seven
Nobody103 aka Domagoj Kurmaic - Mother of Learning #1
Nobody103 aka Domagoj Kurmaic - Mother of Learning #2
Nobody103 aka Domagoj Kurmaic - Mother of Learning #3
Nobody103 aka Domagoj Kurmaic - Mother of Learning #4
Joao F Silva - Seeds of War (Smokesmiths #1)
Richard Nell - Kings of Paradise (Ash and Sand #1)
Richard Nell - Kings of Ash (Ash and Sand #2)
Richard Nell - Kings of Heaven (Ash and Sand #3)
Zamil Akhtar - Conqueror's Blood (Gunmetal Gods #2)
Zamil Akhtar - Elder Epoch (Gunmetal Gods #3)
Daniel B Greene - A Witch's Sin (Neon Ghosts #1)
Zack Argyle - Voice of War (Threadlight #1)
Zack Argyle - Stones of Light (Threadlight #2)
Zack Argyle - Bonds of Chaos (Threadlight #3)
Raymond E Feist - Magician (Riftwar Saga #1)
Raymond E Feist & Janny Wurts - Daughter of the Empire (Empire #1)

Historical Fiction:
Ben Kane - Napoleon's Spy

Science Fiction:
Christopher Priest - Inverted World
Orson Scott Card - Ender's Game (Ender Saga #1)
John Scalzi - The Collapsing Empire (Interdependency #1)
 
Laatst bewerkt:
Met Kerst Alkiabiades gekregen en met een boekenbon me ook nog Herfsttij der Middeleeuwen en Verdwenen Steden aangeschaft.

Weer wat leesplezier, naast alle ongelezen boeken die hier nog liggen :S
Herfsttij der Middeleeuwen is zo mooi geschreven. Alleen al de eerste pagina. ❤
 
Terug
Bovenaan