Boeken Welk boek heb je het laatst gekocht/gekregen?

Via sales op Amazon.de en Amazon.com de volgende boeken gekocht voor een euro per stuk:

Historische Fictie:
Ben Kane - The Falling Sword (Clash of Empires #2)
Christian Cameron - Hawkwood's Sword (Chivalry #5)
Christian Cameron - Killer of Men (The Long War #1)
Christian Cameron - Marathon (The Long War #2)

Historische Non-Fictie:
Tom Holland - In the Shadow of the Sword: The Battle for Global Empire and the End of the Ancient World

Fantasy/Science Fiction:
Larry Niven - Ringworld (Ringworld #1)
Joe Abercrombie - Sharp Ends (Stories from the World of the First Law)
Philip C Quaintrell - Rise of the Ranger (The Echoes saga #1)
Philip C Quaintrell - Empire of Dirt (The Echoes saga #2)
Philip C Quaintrell - Relic of the Gods (The Echoes saga #3)
JA Andrews - The Keeper Origins
Miles Cameron - Storming Heaven (The Age of Bronze #2)
Ryan Cahill - Of Darkness and Light (The Bound and the Broken #2)
Ryan Cahill - Of War and Ruin (The Bound and the Broken #3)
Ryan Cahill - The Ice (The Bounce and the Broken novella)
Die Quaintrell ben ik wel al een tijdje nieuwsgierig naar.
 
Die Quaintrell ben ik wel al een tijdje nieuwsgierig naar.

Ik ook, die stond altijd zo duur geprijsd en ik wil geen volle prijzen betalen. Maar gisteren was het "Day of the Dragon" waarbij de boeken van Cahill, Miller en Quaintrell (zijn eerste 3) voor 1$ te koop waren. Dus maar even snel gedaan dan. Over Cahill hoor ik niets dan goed op Booktube dus zeer nieuwsgierig, alleen dat ze zo dik zijn en dat ik de laatste 2 maand in een deftige leesdip zit, heeft me afgeschrikt tot dusver.

En ja, ik koop 15 nieuwe boeken terwijl ik in een leesdip zit :laugh:
 
Via de sales op Amazon.de volgende e-boeken gekocht aan 1 a 2 euro per stuk:

Fantasy
Will Wight - Unsouled (Cradle #1)
Tad Williams - The Stone of Farewell (Memory, Sword and Thorn #2)
Peter S Beagle - The Last Unicorn
NK Jemisin - The Hundred Thousand Kingdoms (Inheritance #1)
Travis Baldree - Legends & Lattes

Historische Fictie
Ben Kane - King (Richard Lionheart #3)
James Clavell - Shogun (Asia-saga #1)

Fictie
Cormac McCarthy - Blood Meridian
Cormac McCarthy - The Road
 
Het Buchinsky Incident van Benny Baudewyns. Alternatieve historische detectivethriller in een wereld waar de Sovjets niet in Berlijn zijn geraakt maar tot in Brussel, waarbij de stad in twee is gedeeld en het land ook. Dat trok mijn aandacht. Het boek heeft dit jaar ook de Hercule Poirotprijs gewonnen, dus ik hoop dat het ook een garantie is voor een degelijk werk. Via mijn Knack-abonnement kon ik die voordelig aankopen.
 
The Temple of the Golden Pavilion van Yukio Mishima
Eerst mijn ander boek uitlezen (The Virginian van Owen Wister). Hoop eraan te kunnen beginnen in december.
Weet totaal niet wat te verwachten, heb enkele jaren geleden The sound of Waves gelezen van Mishima en dat vond ik best goed.

Toevallig ook eerste hardcover van Everyman's library, en moet zeggen dat de kwaliteit van dat boek echt goed aanvoelt (en was maar 15 euro ofzo)
 
A Very English Murder, Mortuary Confidential, The Night of the Sleepover, Chaos at Carnegie Hall, Murder at Burley Manor, The Girl Who Came Back, Marvel 1602.

Allemaal via Kindle en in een minuut of drie. Als je een adres hebt van een package forwarder (ik heb Stackry, heel goede service!) dan kan je ook met je Belgische betaalmiddel een Kindle Unlimited nemen (zorg wel dat je US adres als ‘default’ staat) en nu heb ik dus een eerste maand gratis waarna $ 9.95 per maand. Voor de hoeveelheid die je dan kan lezen vind ik het een uitstekende prijs. Aan te raden! (Wel niet zó veel in talen buiten Engels)
 
A Very English Murder, Mortuary Confidential, The Night of the Sleepover, Chaos at Carnegie Hall, Murder at Burley Manor, The Girl Who Came Back, Marvel 1602.

Allemaal via Kindle en in een minuut of drie. Als je een adres hebt van een package forwarder (ik heb Stackry, heel goede service!) dan kan je ook met je Belgische betaalmiddel een Kindle Unlimited nemen (zorg wel dat je US adres als ‘default’ staat) en nu heb ik dus een eerste maand gratis waarna $ 9.95 per maand. Voor de hoeveelheid die je dan kan lezen vind ik het een uitstekende prijs. Aan te raden! (Wel niet zó veel in talen buiten Engels)
@Général Zantas slaat ook regelmatig zijn slag tijdens ebook uitverkopen op Amazon. :) goed om je to-read stapel te doen krimpen, is het wel niet. :D
 
@Général Zantas slaat ook regelmatig zijn slag tijdens ebook uitverkopen op Amazon. :) goed om je to-read stapel te doen krimpen, is het wel niet. :D

@Squidward gebruikt Kindle Unlimited afgaande op haar post. Daarbij koop je geen boeken, maar neem je een abo op de service van Amazon waarbij je dan ongelimiteerd boeken kan lenen en lezen. Eigenlijk zoals de bib, maar dan e-boeken en veel uitgebreider aanbod zonder te moeten wachten.
 
@Squidward gebruikt Kindle Unlimited afgaande op haar post. Daarbij koop je geen boeken, maar neem je een abo op de service van Amazon waarbij je dan ongelimiteerd boeken kan lenen en lezen. Eigenlijk zoals de bib, maar dan e-boeken en veel uitgebreider aanbod zonder te moeten wachten.
Vooral voor school ook heel handig. Dat zeg ik toch twee keer per dag tegen mijzelf. Het is voor de kinders. 😅 Er is ook ‘Prime Reading’ maar ik zie - behalve minder aanbod - niet echt waar het verschil feitelijk zit. Het is een leuk extraatje bij Prime, maar ik vind toch de meerkost van Unlimited zijn prijs waard. Eigenlijk denk ik zelfs van Prime stop te zetten. Ik bestel te weinig op Amazon om dat echt terug te winnen.
 
Vlaamse Leeuwen, Duitse Bevelen van Philip Vanquaethem

Ronkende toespraken, tromgeroffel, treinen getooid met bloemen. Zo trokken de vrijwilligers van het Vlaams Legioen ten oorlog. De confrontatie met de kazernedrill was hard; die met het front nog harder. Toen het Rode Leger langs het hele Oostfront in de tegenaanval ging, kwam het Vlaams Legioen bij -40 graden terecht in de hevigste gevechten. Maandenlang liep het Sovjetleger storm tegen hun posities voor de Russische pletwals eindelijk zonder stoom viel. Het Vlaams Legioen bracht zeventien maanden zonder veel respijt door aan het front wanneer het tegen een nieuw Russisch offensief ingezet werd. In die tweede slag bij Krasny Bor werd het Vlaams Legioen nagenoeg uitgeroeid.

Het politieke verhaal van de collaboratie werd al exhaustief onderzocht, maar de militaire kant van het verhaal is nog nauwelijks bestudeerd. Philip Vanquaethem dook in meerdere binnen- en buitenlandse archieven en vond tal van onbekende verslagen en originele gevechtskaarten. Vlaamse leeuwen, Duitse bevelen werkt in detail de geschiedenis van het Vlaams Legioen uit met meer diepgang dan ooit tevoren, vaak van dag tot dag.

Ook de opgenomen foto’s zijn ongezien. Uitgezochte pakkende beelden zijn sprekende getuigen van gebeurtenissen die in het boek voorkomen.

Door de vele – vaak schrijnende – getuigenissen, brieven en interviews met Vlaamse Oostfronters krijgt het verhaal van het Vlaams Legioen een gezicht, wordt het vermenselijkt en tot leven gebracht.

Lijvig stukje "harde" militaire geschiedenis. Een stuk dat jammer genoeg zou ontbreken, volgens reviews, is de rol van Vlamingen bij oorlogsmisdaden aan het front. Net zoals zovele legeronderdelen hebben ook de Vlaamse oostfronters hun aandeel geminimaliseert of er gewoon geen aandachta an geschonken, maar er zouden in brieven en dagboeken bewijzen zijn gevonden dat ook Vlamingen daaraan hebben deelgenomen. Onvermijdelijk bij partizanenacties, maar dat was ook de realiteit aan het Oostfront: genadeloosheid.

Eerder heb ik "Vlamingen aan het Oostfront" wel eens gelezen, dat niet alleen het Vlaamse Legioen maar ook de Langemarckdivisie beschreef dat tot 1945 bleef doorvechten. Dat laatste is buiten de scope gehouden, maar het werk dat in de jaren zeventig werd uitgegeven was toch wel sterk gekleurd en bijgewerkt (ten voordele van de "Zaak"), wat niet in dank werd afgenomen door iedereen die er aan mee schreef.

Hopelijk komt hier nog een vervolg op. Ik heb een eindeloze fascinatie voor Operatie Barbarossa.
 
  • The House in the Cerulean Sea by TJ Klune​

  • The Reformatory by Tananarive Due​

  • Facing the Enemy by DiAnn Mills​

  • The Name Of The Rose by Umberto Eco​

  • Tigana by Guy Gavriel Kay​

  • I, Robot by Isaac Asimov​

  • Holly by Stephen King​

  • King of Ashes (The Firemane Saga, Book 1) by Raymond E. Feist​

  • Tomorrow, and Tomorrow, and Tomorrow by Gabrielle Zevin​

  • Skyward by Brandon Sanderson​

  • The Sunlit Man by Brandon Sanderson​

E-books die in mijn cart zitten momenteel, maar nog niet gekocht. Waarom is er zo een prijsverschil in e-books...
Name of the Rose 6,09$
Holly 26,29$
 
De betoverende werkelijkheid - Richard Dawkins

Dit is een non-fictieboek over het ontstaan van het leven en natuurfenomenen.
Ik citeer:
In deze wetenschappelijke ontdekkingstocht laat de wereldberoemde evolutiebioloog Richard Dawkins zien hoe het echt zit met de regenboog, de eerste mens, tsunami's, vallende sterren, dag en nacht, zomer en winter, buitenaards leven en nog heel veel meer.

Het is alvast een erg mooie cover en het boek bevat blijkbaar illustraties van Harry Potter-illustrator Dave McKean.

Hoogstwaarschijnlijk is dit boek meer voor mijn vriend dan mezelf bedoeld, maar dat betekent niet dat ik er zelf ook niet nieuwsgierig naar ben. Zeker het universum vind ik mooi om te zien en genoeg muziek waar ik naar luister associeer ik ermee, alleen ken ik er bijna niks van in theorie. ( 😅 Ik heb mezelf dus net een reden een gegeven om erin te beginnen.)
 
Terug
Bovenaan