Boeken Welk boek heb je het laatst gekocht/gekregen?

Nu voor Moederdag heb ik Surviving to Drive van Guenther Steiner gekregen. Op papier als in het echt, interessant om lezen (het is natuurlijk vanuit het Haas standpunt, het is geen F1 geschiedenis of zo) maar leuk boek.
 
Nu voor Moederdag heb ik Surviving to Drive van Guenther Steiner gekregen. Op papier als in het echt, interessant om lezen (het is natuurlijk vanuit het Haas standpunt, het is geen F1 geschiedenis of zo) maar leuk boek.
Wel fijn als moederdag cadeau! Ik zou ook wel eens graag een boek krijgen dat ik zelf nog niet ken.

Ik had mijn mama ook een boek cadeau gedaan, maar heb er (nog) geen reactie op gekregen. Nu vrees ik dat ze het geheel onbedoeld als steek gaat zien op haar mislukte huwelijk, terwijl ik haar gewoon een van mijn favoriete bundel kortverhalen van de afgelopen jaren wou schenken (A Good Man is Hard to Find van Flannery O'Connor). 😬
 
Wel fijn als moederdag cadeau! Ik zou ook wel eens graag een boek krijgen dat ik zelf nog niet ken.

Ik had mijn mama ook een boek cadeau gedaan, maar heb er (nog) geen reactie op gekregen. Nu vrees ik dat ze het geheel onbedoeld als steek gaat zien op haar mislukte huwelijk, terwijl ik haar gewoon een van mijn favoriete bundel kortverhalen van de afgelopen jaren wou schenken (A Good Man is Hard to Find van Flannery O'Connor). 😬
Tenzij er een kaartje voor Tinder Gold inzat, zal dat wel loslopen?
 
The_Books_of_Earthsea-Vess.jpg


:love: weegt 2.5 kg dus wel enkel geschikt om thuis in de zetel te lezen
 
This is how you lose the time war staat hier ook op het lijstje om nog aan te kopen!
Ik ben hem aan het lezen. Ik wou hem eigenlijk in een sessie uitlezen maar ik ben zo moe de laatste tijd dat ik steeds maar kleine stukjes lees maar tot zover is het de moeite.
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
Het achtste leven - Nino Haratischwili
Een paar weken geleden tweedehands cadeau gekregen. Een serieus dik boek, maar het verhaal ziet er wel interessant uit.

Strips:
- Een Godverdomse Klootzak ( :unsure: ), Guajeraï - Loisel & Point
Gekocht en zal worden gelezen op reis. Derde deel in deze serie. Ben heel benieuwd!

- De Kiekeboes - Kind Van De Rekening (162)
- De Kiekeboes - Loft Met Zwembad (163)

Gekregen van de vriend voor mijn verjaardag. #162 is mijn favoriet.
 
Is Waterstones de moeite om eens langs te gaan? Ik lees voornamelijk in het Engels, zowel fictie als nonfictie.

Ja echt wel!
Op de gelijksvloer vind je fictie, en op het eerste verdiep fictie voor kinderen en non-fictie.
Geen super grote boekenwinkel, soms heel druk maar ik kom er graag. Het personeel is altijd heel vriendelijk en met hun klantenkaart kan je sparen voor korting. Prijzen vallen wel mee. Niet meer zo goedkoop als voor Brexit, maar nog steeds oké.

Als je ooit in Antwerpen bent moet je eens bij Luddites binnenspringen. Kleine boekenwinkel met een mooie collectie en als je boeken koopt krijg je een coupon voor 50% korting op een wijntje uit de wijnbaar boven de boekenwinkel. Prijzen zijn gelijkaardige als Waterstones.
 
Mijn schapje met te lezen boeken begon uit te dunnen, dus het was tijd om nog eens de tweedehandszaken af te schuimen!

PXL_20230722_123508847.jpg

Berlin Alexanderplatz heb ik al eens gelezen (van de bib, maar het is een van mijn lievelingsboeken, dus ik wou ook een fysiek exemplaar hebben) en Into Thin Air is voor mijn vriend.

Toch heel content dat ik weer wat meer keuzemarge heb. :)
 
The Earth Transformed: An Untold History van Peter Frankopan over de interacties tussen de mensheid en haar omgeving doorheen de geschiedenis. Zeer lijvig, maar ongemeen interessant boek over hoe klimaatverandering een impact heeft op de geschiedenis van de mensheid. Vooral het feit, en dat vond ik bij het boek van Bill Bryson over het universum zo frappant, namelijk dat de mensheid op de geologische klok van de geschiedenis van de aarde maar een seconde aanwezig is, geeft perspectief.

En dan Otherlands: a world in the making van Thomas Halliday over de geschiedenis van leven op aarde. Ze weten het toch altijd zo sappig te omschrijven:

Travelling back in time to the dawn of complex life, and across all seven continents, award-winning young palaeobiologist Thomas Halliday gives us a mesmerizing up close encounter with eras that are normally unimaginably distant. Halliday immerses us in a series of ancient landscapes, from the mammoth steppe in Ice Age Alaska to the lush rainforests of Eocene Antarctica, with its colonies of giant penguins, to Ediacaran Australia, where the moon is far brighter than ours today. We visit the birthplace of humanity; we hear the crashing of the highest waterfall the Earth has ever known; and we watch as life emerges again after the asteroid hits, and the age of the mammal dawns. These lost worlds seem fantastical and yet every description - whether the colour of a beetle's shell, the rhythm of pterosaurs in flight or the lingering smell of sulphur in the air - is grounded in the fossil record.

They had me at giant penguins.
 
Niet gekocht, wel geleend: Het verhaal van Antwerpen van Bart De Wever/Johan Vermant. Nog maar 54 pagina's gevorderd, maar wel een aangenaam en vlot geschreven naslagwerk over de geschiedenis van Antwerpen bekeken vanuit 33 "vensters".
 
Terug
Bovenaan