Boeken Welk boek heb je het laatst gekocht/gekregen?

Moet nog aankomen maar In the Garden of Beasts van Eric Larson. Waargebeurd verhaal over de ambassadeur van de VS in het Berlijn van 1933.
Ik las van hem al Dead Wake over de laatste tocht van de Lusitania en dat was een knap boek. Hij heeft een slag van Robert Harris (Fatherland, Munich, Archangel).
 
De duivel in elk van ons van Christophe Busch. Heel fascinerend werk over de daderproblematiek in de Holocaust (en later in het werk andere misdrijven). Hoe we vertrokken van een duidelijk zwart-wit daderbeeld naar een veel complexer en genuanceerder daderbeeld. Hoe diverse factoren een invloed konden hebben om het handelen van een individu binnen een gewelddadig systeem en hoeveel handelingsmarge die persoon kon uitoefenen. Of hoe groepsdruk mensen zoals jij en ik konden aanzetten tot gruweldaden in een uitzonderlijke context waarbij verruwing en afglijden naar meer en meer geweld ook een belangrijke rol speelden. Dat de daders geen sociopaten of psychopaten waren omdat die niet passen in het credo van "Ordnung muss sein" van het concentratiekampsysteem van nazi-Duitsland.
 
Wit van Sylvain Tesson. Elke daar dat ik een boek van die kerel lees heb ik goesting om mijn biezen te pakken en een of andere fenomenale natuurtocht te maken.

Ik ben er ook grote fan van, met op voorsprong de Sneeuwpanter. Hij neemt zichzelf soms wat te serieus en is soms wat hypocriet (zoals zijn "kluizenaar" episode in zes maanden in de Syberische wouden), maar dat neem ik er graag bij.

Over Wit had ik wel gelezen dat hij wat de antivax/wappie-toer opgaat - hopelijk verpest dat niet het geheel.
 
Hardcover van Perdido Street Station, besteld via Broken Binding. Ben zeer benieuwd.

hQWUUbl.png
 
Ik ben er ook grote fan van, met op voorsprong de Sneeuwpanter. Hij neemt zichzelf soms wat te serieus en is soms wat hypocriet (zoals zijn "kluizenaar" episode in zes maanden in de Syberische wouden), maar dat neem ik er graag bij.

Over Wit had ik wel gelezen dat hij wat de antivax/wappie-toer opgaat - hopelijk verpest dat niet het geheel.
Ik vind dat overdreven. Hij vindt het bij aanvang allemaal wel een beetje gek (wie vond dat niet?) maar Tesson komt absoluut niet over als antivaxwappie.
 
Nog eentje gekregen voor mijn verjaardag: Imperium van Ryszard Kapuscinski, een legendarisch werk van een Poolse verslaggever die duizenden kilometers reisde door een uiteenvallend USSR tussen 1989 en 1991. Literaire non-fictie. Misschien wel gekend door @Général Zantas ?
 
Van een goede kennis (postdoc in fysica) The Feynman Lectures on Physics gekregen. Heb een goede basis van fysica (heb wat fysica vakken op academisch niveau gehad), maar zeg al een tijdje dat ik die kennis eens naar een hoger niveau wil brengen. Et voila, ik was gehoord. 😂

Zit momenteel al halverwege volume 1, en het is echt een aanrader voor iedereen die al wat fysica background heeft.
 
Ik had mezelf opgelegd om een tijd geen nieuwe boeken meer te kopen, ik heb het uiteindelijk een kleine vier maanden volgehouden. Maar het is moeilijk te weerstaan aan -30% op Engelse boeken op amazon.nl. :confused2: Alle boeken tussen de €7 en €9!

Richard Powers - The Overstory
Mona Awad - Bunny
Larry McMurtry - Lonesome Dove
Hanya Yanagihara - A Little Life (nog een poging, eerste keer vrij snel opgegeven)
Arthur C. Clarke - Rendezvous With Rama
Toni Morrison - Sula
Ryu Murakami - In The Miso Soup
Anthony Doerr - Cloud Cuckoo Land
 
Ik had mezelf opgelegd om een tijd geen nieuwe boeken meer te kopen, ik heb het uiteindelijk een kleine vier maanden volgehouden. Maar het is moeilijk te weerstaan aan -30% op Engelse boeken op amazon.nl. :confused2: Alle boeken tussen de €7 en €9!

Richard Powers - The Overstory
Mona Awad - Bunny
Larry McMurtry - Lonesome Dove
Hanya Yanagihara - A Little Life (nog een poging, eerste keer vrij snel opgegeven)
Arthur C. Clarke - Rendezvous With Rama
Toni Morrison - Sula
Ryu Murakami - In The Miso Soup
Anthony Doerr - Cloud Cuckoo Land
Ik ben al 3 maanden niet weg geweest omdat ik al zoveel boeken heb gekregen voor kerst, en omdat ik toch maar in de verleiding kom om boekenwinkels binnen te stappen als ik een uitstap maak...
 
Ik ben al 3 maanden niet weg geweest omdat ik al zoveel boeken heb gekregen voor kerst, en omdat ik toch maar in de verleiding kom om boekenwinkels binnen te stappen als ik een uitstap maak...
Het ergste is dat ik na een goed begin van het jaar deze maand nog geen enkel boek uitgelezen heb en dus in een leesdip zit, vooral door tijdstekort...

MAAR ÉÉN VAN DEZE BOEKEN GAAT ME UIT DE DIP HELPEN, IK VOEL HET!
 
Terug
Bovenaan