Welke boardgames heb je laatst gekocht?

In december Horrified gekocht. Al veel plezier mee beleefd. Altijd close games maar uiteindelijk wint ge in 80% van de gevallen dus das ideaal.

Ook nog Robinson Crusoe gekocht in december. Al een paar playthroughs bekeken maar nog niet aan begonnen. Vrij complex spel.

Ook nog Mansions of Madness gekocht vorige maand omdak die goedkoop op de kop kon tikken en dak nu volop aan het spelen ben. Topspel! Na dak dees beu gespeeld ben toch es met Robinson Crusoe beginnen.

En vorige maand nog Sleeping Gods voor een goeie prijs op de kop kunnen tikken. Das iets voor binnen een paar maand pas.
 
Speelbaar voor in kind van 8?

Ik heb die, op de doos staat 10+, maar een intelligente 8 jarige zou dat evenzeer moeten kunnen, zeker het basisspel, de geavanceerde upgrades kan je later pas introduceren.
Feitelijk moet je gewoon goed kunnen optellen (en af en toe aftrekken), vermenigvuldigen zit er niet eens in. Misschien een klein beetje kansen inschatten bij de stresskaarten maar ideaal om dat via zo'n spel te leren denk ik dan (plus sommige volwassenen sucken alsnog in kansrekenen).

Die 10+ op zo'n dozen heeft vaak ook meer te maken met zaken als productveiligheid van speelgoed dan echt met de intelligentie vereist om het spel te kunnen spelen.
 
Terug gestart met Kingdom Death Monster.
Blijft voor mij 1 van de beste spellen ooit
 
Terug
Bovenaan