Welke apps vind jij onmisbaar?

iCruysberghs

Redacteur
Crowdfunder FE
Ik ben vaak benieuwd welke apps mensen het meest gebruiken en waar ze niet meer zonder kunnen. :unsure: Bij mij zijn dat bv Letterboxd, Luminus, LG ThinQ, Ford-app en KBC.

Welke bekende of minder bekende apps zijn voor jou must haves?
 
Enige app die ik letterlijk elke dag gebruik is de lijn app. Werkt goed en ik wil absoluut niet terug naar de tijd dat inschatten wanneer de bus dan wel zou komen (als ie kwam überhaupt) onmogelijk was en volledig op goed geluk ging.

Verder mijn bankapp en whatsapp. Verder zou ik alles wel kunnen missen wat op m'n telefoon staat denk ik. Misschien nog GoodNotes erbij zetten waarin ik al m'n aantekeningen van werk bewaar, hoewel ik deze steeds vaker typ in plaats van neer te schrijven dus die app gaat uiteindelijk ook wel verdwijnen van m'n telefoon.
 
Het is cliché, maar facebook. Ik doe facebook nooit meer open op pc. Verder de KBC app, die werkt verdomd goed, NMBS en Waze.
 
KBC app voor online bankieren, Google Maps om me de weg te wijzen (al zou Waze interessant zijn bij files), FB-Instagram voor sociale shizzle, Messenger-Whatsapp voor berichten te sturen. Ketnet Junior om mijn dochter af en toe stil te krijgen als het nodig is. Aangezien ik ook Google Chromecast heb gebruik ik soms de apps van VRT en Mubi om iets te streamen op TV.
 
Laatst bewerkt:
Whatsapp voor de communicatie,
Instagram voor op de pot,
Banking app want dat is gewoon ongelofelijk handing om bij u te hebben, al zit ik niet meer bij KBC en die hun app was echt :drool:
Waze als GPS
Spotify voor muziek + podcasts
Strava, Trailforks en Garmin Connect voor sport dingen
Goodreads voor mijn collectie nog te lezen boeken verder aan te vullen als ik ergens ben
 
Spotify, juuuust. Ik gebruik dat vooral in de auto via Bluetooth. Thuis op de laptop beluister ik meestal muziek via Youtube.
 
Waze, 4411, Spotify, NMBS, Payconic / bank app, itsme gebruik ik ook dagelijks, KMI, Recycle!, Discord :unsure:
 
Microsoft to do app vind ik echt wel handig, gebruik om lijstjes te maken (vb, voor de winkel, boeken die ik wil lezen etc..) maar ook als agenda. De rest vnl apps voor bankzaken (keytrade, degiro), hotmail, payconic..
 
Overzichtje van de apps die ik toch wel (zo goed als) dagelijks gebruik:

Apple Agenda: privé, werk, shared kalender met de misses, kalender voor de kinderopvang, ... spreekt voor zich
Google maps: reistijden, opslaan van plaatsen waar ik graag eens naartoe zou gaan (parken, restaurants, ...)
Apple bestanden: alle gezinsdocumenten, belangrijke documenten voor onze bouw, etc worden daar bewaard
Apple mail: spreekt voor zich
Safari: webbrowser (BG <3 )
Instagram, Facebook, YouTube en HLN: brainless browsing op de WC
Spotify: musica
Whatsapp en Messenger: communicatie
Discord: enkel voor BG
Linkedin: werkgerelateerde zaken
Argenta en Keytrade: bankzaken
Payconiq: betalingen
Vivino: niet voor de beoordelingen, maar om bij te houden welke wijnen ik al gedegusteerd heb
Cellartracker: om bij te houden welke wijnen ik heb en om een zicht te houden op drinking windows
Strava en Garmin Connect: lopen en fietsen
Netflix, Plex, Disney: streaming
Waze: navigatie
Autosleep: slaaptracker
Buienalarm en WeatherPro: weerbericht
Fidme: digitale klantenkaarten van alle winkels waar ik ga
Collect & Go: winkelen
Smartschool: voor de zoon
TV Time: loggen van series
Todoist: herinneringen, opvolgen van kleinere projecten, etc
 
Laatst bewerkt:
Any.do gebruiken we ook voor boodschappenlijstjes. Dat is best handig om af te vinken als je in de winkel staat. Vivino gebruik ik soms om flessen te scannen in de supermarkt.
 
Itsme: zalig
Babyfoon3G : toenmalig aangekocht voor 90cent ofzo nu is dat met abonnement maar dat is dus voor mij niet van toepassing
Yelo: om voetbal te zien via mijn pa zijn account want ik ben te cheap om daar een abonement op te pakken
Windy: voor het weer
bankapp: voor betalen enzo..
Sporza app
VRT nieuws app
shazam
Obsidentify: Voor insecten en planten te herkennen, fantastische app!
TODO: gedeelde Boodschappenlijst/takenlijst was vroeger wunderlist maar gekocht door microsoft
Whatsapp: Begimnt mij wel te irriteren met die facebookachtige likes tegenwoordig.
Spotify: Music maestro
Recycle: Om te weten wanneer de vuilkar komt en voor wat

Dat is alles dat ik nodig heb.
 
Dagelijks:

Whatsapp
Telegram
Chrome
Instagram
Treinbestuurder
Homescapes


Frequent of niet meer zonder willen:
Untapd
Bank app
Toogoodtogo
Keep my notes
Obsidentify
Discord
Netflix
YouTube
Amazon shopping
Klantenkaarten winkels
 
IG
FB
Messenger
WhatsApp
Gmail
Tamigo (werk)
Apollo (reddit)
Fotmob (voetbal)

Spotify
Safari
Tweetbot
Fortis Easy Banking
Strava
YT
Conditie/Gezondheid

Sporza
HLN
VRT
WeatherPro
Weer&Radar (wetteronline)
En nog wat standaard apps (notities en Agenda oa)

tevens al mijn apps op mijn iPhone
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Whatsapp
  • mijn bankapps (kbc, keytrade en argenta)
  • Brave browser, geen reclame!
  • Itsme
  • Kmi
  • Uber & heetch
  • Gorillas
  • Vrtnu
  • Deliveroo en Uber eats
  • Voort werk: sd worx
  • Cowboy voor mn fiets
  • Cm
  • Covidsafe
  • Passes voor mn boarding tickets
  • Tiktok
 
Banking app want dat is gewoon ongelofelijk handing om bij u te hebben, al zit ik niet meer bij KBC en die hun app was echt :drool:

je kan hun app ook als niet-KBC klant gebruiken normaal gezien ;-)
zeer goeie app inderdaad: dienstencheques, klantenkaarten, cinematickets, cashbacks en nog zoveel meer zit daarin verwerkt :love:



Mijn apps:
- Messenger & Whatsapp
- Wikipedia
- KBC Mobile & Bolero
- Itsme
- Xtra (colruyt klantenkaart)
- Recycle! (om te weten wanneer de vuilbakken buiten moeten)
- Strave
 
Laatst bewerkt:
Het gaat hier vermoedelijk enkel over mobile apps, geen desktop/TV apps?

- whatsapp
- messenger (lite)
- Spotify
- SNCB (NMBS)
- google maps
- Sound Meter
- Spectroid
- poweramp
- Banking app
- authenticator apps (al vind ik het vreselijk om telkens mijn gsm te moeten bovenhalen om in te loggen)
- Spotify/deezer
- Microsoft ToDo
- Audyssey MultEQ Editor
 
Argenta
Messenger
WhatsApp
Treinbestuurder app
Hyperrail (beter app als nmbs enkel kan je geen tickets kopen)
Amazon photos
Netflix,prime, disney
 
Terug
Bovenaan