Welke apps vind jij onmisbaar?

Whatsapp/FB/IG
KBC
Waze
Ticketswap: al paar leuke deals last minute kunnen doen voor events en concerten
Outlook
Netlfix/disney+/Streamz
HLN
Twitch
Spotify
Ketnet Junior / Youtube for kids

En dan nog wat apps voor de domotica thuis te regelen.
 
Whatsapp
Messenger
Facebook
Instagram
Tik Tok
Yuki
Tv Time
Bolero
KBC
Lifesum
Pokemon Go :unsure:
Spotify
Youtube


Eigenlijk nog redelijk veel. Ben onlangs van gsm veranderd en 't verwonderde mij hoeveel apps ik moest installeren omdat ik ze nog niet had staan :unsure:
 
Eentje dat ik hier nog niet zie: Bring!
Boodschappenlijstje dat je kan delen, als iets op is zet ik het er op (of vriendin). Andere vergat ik dat :p
 
Finance:
TradingView (stocks)*
YNAB (gezinsbudget)*
DeGiro/IBKR (broker)*
Nagelmackers (huisbank)*

(Social) Media:
Apollo (Reddit)
Netflix
Youtube
Ketnet Junior
VRT Nu
VTM Go
Spotify/Sonos*
WhatsApp*/Facebook/Instagram

Utilities/Home:
Buienalarm*
Philips hue (verlichting)
Melcloud (airco)*
Twinkly (kerstboomlichtjes)
Babyfoon3G
Booking.com*
Collect&Go*
TicketMatic (digitale cultuurtickets)
Doktr (digitale dokter)

Sport:
Garmin (horloge)
Strava (if it ain’t on…)
Jefit (workout schema’s)
Trainasone (loopschema)*
TennisVlaanderen*

Productivity:
Safari (browser)*
Apple kalender*
Waze (GPS)*
Google Maps*
Authenticator (2FA)*
Gmail/Outlook*
SD Worx (loonfiches)

*onmisbaar
 
Laatst bewerkt:
Betaalapps
Mail
Maps
Collect & go
Gewoon Google ter beschikking hebben.

Wel speciaal dat er zoveel social media/streamingdiensten zo onmisbaar vinden. Dat is nu toch niet echt iets die een meerwaarde is om je leven makkelijker te maken?
 
Buiten de usual suspects zoals bank, browser, e-mail en camera app gebruik ik ook vaak Google Podcast (soon to be dead). Ik begrijp niet dat Google deze dood doet, maar bon. Ik zoek dus een waardig alternatief om niet enkel podcasts te luisteren en beheren, maar ook om nieuwe te ontdekken (was Google Podcast best goed in). Momenteel test ik AntennaPod uit, werkt goed, maar doet niet veel om iets nieuw te ontdekken.
 
Buiten de usual suspects zoals bank, browser, e-mail en camera app gebruik ik ook vaak Google Podcast (soon to be dead). Ik begrijp niet dat Google deze dood doet, maar bon. Ik zoek dus een waardig alternatief om niet enkel podcasts te luisteren en beheren, maar ook om nieuwe te ontdekken (was Google Podcast best goed in). Momenteel test ik AntennaPod uit, werkt goed, maar doet niet veel om iets nieuw te ontdekken.
Ik gebruik overcast, enorme fan van. Hun recommendations werken ook prima. Wel enkel IOS meen ik.

IMG-1175.png
 
Todoist: Todo-lijstjes genest in Todo-lijstjes genest in projecten. Zeer goeie productiviteitstool.
OsmAnd: Beste openstreetmap-app voor natuurwandelingen.

Voor de rest allemaal de standaard: kbc, Google maps, etc..
 
Ik gebruik overcast, enorme fan van. Hun recommendations werken ook prima. Wel enkel IOS meen ik.
Inderdaad enkel iOS.
Ik heb geen iPhone, maar zag er inderdaad wel mooi uit.

Todoist: Todo-lijstjes genest in Todo-lijstjes genest in projecten. Zeer goeie productiviteitstool.
OsmAnd: Beste openstreetmap-app voor natuurwandelingen.

Voor de rest allemaal de standaard: kbc, Google maps, etc..
OsmAnd moet ik ook eens testen, ben momenteel vooral tevreden van Maps.me. Enkel al vaak gehad dat een route heb uitgestippeld waarvan uiteindelijk een hoop wegen toch privé zijn of of op een andere manier afgesloten zijn (is meer een OpenStreetMap issue vrees ik).
 
Betaalapps
Mail
Maps
Collect & go
Gewoon Google ter beschikking hebben.

Wel speciaal dat er zoveel social media/streamingdiensten zo onmisbaar vinden. Dat is nu toch niet echt iets die een meerwaarde is om je leven makkelijker te maken?
Is mail dan zo belangrijk? Als ik moet kiezen heb ik dan liever mijn Spotify altijd bij de hand. Zeker als ik met de trein pendel.

Wat is onmisbaar natuurlijk, niets is onmisbaar op die smartphone. Maar de apps die ik het meest gebruik:
- WhatsApp
- Spotify/Youtube (zeker als ik pendel)
- Bankapp/Payconiq
- Waze/Google Maps
- NMBS/De Lijn voor tickets te kopen

Voor de rest zijn er weinig apps die ik niet zou missen. Ofja, misschien Pokemon Go nog :shy:
 
Is mail dan zo belangrijk? Als ik moet kiezen heb ik dan liever mijn Spotify altijd bij de hand. Zeker als ik met de trein pendel.

Wat is onmisbaar natuurlijk, niets is onmisbaar op die smartphone. Maar de apps die ik het meest gebruik:
- WhatsApp
- Spotify/Youtube (zeker als ik pendel)
- Bankapp/Payconiq
- Waze/Google Maps
- NMBS/De Lijn voor tickets te kopen

Voor de rest zijn er weinig apps die ik niet zou missen. Ofja, misschien Pokemon Go nog :shy:
Bvb om te zien of er pakjes geleverd werden zodat ze daar niet de hele dag buiten staan. Dan kan ik rap over en weer of een buur bellen.

Ik vind dan eerder whatsapp iets totaal overbodig. Je kan daar toch niets meer mee dan dat je met messenger al kon?
 
Bvb om te zien of er pakjes geleverd werden zodat ze daar niet de hele dag buiten staan. Dan kan ik rap over en weer of een buur bellen.

Ik vind dan eerder whatsapp iets totaal overbodig. Je kan daar toch niets meer mee dan dat je met messenger al kon?
Welke messenger?
 
Welke messenger?
Facebook Messenger? Ik heb nooit gesnapt waarom whatsapp zelfs ooit uitgevonden werd en dat dat zo populair is.

Ik heb met dezelfde mensen soms een messenger groep, een whatsapp groep en dan sturen ze ook nog eens via instagram.

3 dingen waarmee je dus hetzelfde kan, maar gewoon door elkaar gebruikt worden. Waardoor ik vaak dingen niet meer terug kan vinden omdat ik niet meer weet in welke van de 3 ze het gestuurd hebben.

Aja en Snapchat heb je dan ook nog waarmee je kan sturen, maar dat heb ik verwijderd.
 
Facebook Messenger? Ik heb nooit gesnapt waarom whatsapp zelfs ooit uitgevonden werd en dat dat zo populair is.

Ik heb met dezelfde mensen soms een messenger groep, een whatsapp groep en dan sturen ze ook nog eens via instagram.

3 dingen waarmee je dus hetzelfde kan, maar gewoon door elkaar gebruikt worden. Waardoor ik vaak dingen niet meer terug kan vinden omdat ik niet meer weet in welke van de 3 ze het gestuurd hebben.

Aja en Snapchat heb je dan ook nog waarmee je kan sturen, maar dat heb ik verwijderd.
Logisch, WhatsApp hangt niet af aan één of andere (social media) platform. Ik heb al lang geen behoefte meer aan Facebook (of andere social media) en zeker niet iedereen die ik ken heeft het ook.
 
NewPipe ben ik hier niet tegen gekomen.
Kan je niet in de store downloaden enkel via website is opensource.
Kan je alles zien wat je op YouTube ziet maar dan advertentieloos. Zeer handig voor smartphone en tablets.
Heb het ook geïnstalleerd op een oude tablet die geen YouTube ondersteunig meer heeft voor mijn zoontje.
 
Facebook Messenger? Ik heb nooit gesnapt waarom whatsapp zelfs ooit uitgevonden werd en dat dat zo populair is.

Ik heb met dezelfde mensen soms een messenger groep, een whatsapp groep en dan sturen ze ook nog eens via instagram.

3 dingen waarmee je dus hetzelfde kan, maar gewoon door elkaar gebruikt worden. Waardoor ik vaak dingen niet meer terug kan vinden omdat ik niet meer weet in welke van de 3 ze het gestuurd hebben.

Aja en Snapchat heb je dan ook nog waarmee je kan sturen, maar dat heb ik verwijderd.
Dat komt omdat toen WhatsApp populairder dan messenger begon te worden, Facebook WhatsApp overgekocht heeft zodat ze het volledige monopolie zouden behouden.
 
Bank App
Safari
Notes
Payconiq (ter vervanging van cash op café / om snel kleine betalingen te doen onder vrienden)
Binance
Garmin connect (voor connectie met horloge & ritten van mijn Garmin Edge te registreren)
Strava
Whatsapp
Disney+, Primevideo
Youtube
KMI
Gmail
Google & Microsoft Authenticator

Facebook en Instagram heb ik ook, maar ik vind dat niet echt onmisbaar. FB is nog nuttig om te weten wanneer iemand verjaard is :)
 
NewPipe ben ik hier niet tegen gekomen.
Kan je niet in de store downloaden enkel via website is opensource.
Kan je alles zien wat je op YouTube ziet maar dan advertentieloos. Zeer handig voor smartphone en tablets.
Heb het ook geïnstalleerd op een oude tablet die geen YouTube ondersteunig meer heeft voor mijn zoontje.
Iemand die een alternatief voor iPhone kent?
 
Terug
Bovenaan