Renegadexxripxx
Well-known member
Er is nu even sprake geweest van een werkelijke dagvergoeding ipv forfaitair, mja dat is uiteindelijk ook weer te omzeilen en dat gaat hun volgens mij meer kosten dan nu. Als ze de vergoeding volledig afnemen of verminderen om MC te geven, dan mogen ze inderdaad een andere zot gaan zoeken om het werkt te doen.
Ik heb meerdere collega's (ook andere diensten) aan wiens mouw wordt getrokken door de privé want kennis sociale wetgeving is precies gegeerd.
Ik ben binnengekomen op een andere FOD als C1, dan C2 dan "promotie" maar terug naar B1 en nu naar B2
B3 is inderdaad nog heel veraf, maar langs de andere kant ook echt geen reden tot klagen momenteel
Dienstwagen gaan ophalen in Brussel is helemaal te zot om los te lopen, effecientie is een vies woord bij de overheid precies.
99% van de dagen zit ik onder de 200km dus een elektrische is absoluut geen probleem. Maar alles wat ik zie zit wel (los) boven het max bedrag voor de premie
Ik heb een omnium van de werkgever voor mijn dienstverplaatsingen. Maar ik heb ook een omnium privé. En aangezien mijn privé omnium de "prioritaire" is zal het werk weliswaar tussenkomen (om het dan terug te vorderen van mijn verzekering - dus veel geloop en regel waar ik geen fan van ben)
Wagen voor het gezin hadden we sowieso nodig dus dit maakt het wel betaalbaarder.
Salaris wagen zou helemaal mooi zijn, maar langs de andere kant is het overheid.. als ze dat al zouden geven zijn er waarschijnlijk 27 regels aan verbonden
Volgens de wetgeving is het de taak van de leidend ambtenaar om elk jaar een verificatie te doen van wat het meest voordelige is voor de staatskas in de bepaling of je een forfait geeft of de werkelijke dagvergoeding. Indien er uit die verificatie naar voren komt dat het grosso modo even duur is om forfait te geven, dan is forfait gerechtvaardigd. Zo niet dan moet men normaliter de werkelijke dagvergoeding geven.
Dat is ook wat bij ons de forfait heeft tegengehouden. Klote, maar ik kan daar begrip voor opbrengen. Rekening houdende dat je bezig bent met overheidsgeld.
Mja, kennis is altijd gewaardeerd. En dat is exact hetzelfde bij ons. Redelijk wat personen die bij ons 2 - 5 jaar blijven en dan uitvloeien naar de private sector of een andere FOD. Kan je niet tegenhouden, maar is wel klote aangezien je als leidinggevende dan weer kan beginnen om de volgende op te leren. En x jaar later de volgende... na een tijdje word je er moedeloos van. Je gunt hen dat natuurlijk, maar eens je wat ouder bent en dit al een paar keer hebt meegemaakt wordt je al wat cynischer.
Is zoals altijd afhankelijk waarmee je vergelijkt natuurlijk. Maar het is gegarandeerd een mooie verloning.
Ach, als men wil kan men dat hoor. Maar men wil dit gewoon niet. Al kan ik er nog begrip voor opbrengen, het is uiteindelijk beter dat je in geld betaald wordt dan in auto's of bonnen... En het is nu al gezever over dat een ambtenaar te veel kost en verdient. Zwijg stil als men dan nog eens te horen zou krijgen dat die overheid salariswagens uitdeelt aan sommige profielen. De schande !!!!
Nu bon, indien het voorzien zou geweest zijn door de overheid dan had ik een Zoe gekregen of zo... aangezien dat ook de dienstwagens zijn die ze tegenwoordig inkopen. Niet dat daar iets mis mee is, maar dan is die cash toch wel leuker aangezien je er dan zelf mee kan kiezen wat voor type wagen dat je koopt.
De premie is <40k nieuwwaarde, en daar komt toch wel al redelijk wat basis materiaal voor in aanmerking. Ofwel <40k verkoopprijs, geen particulier en minimaal 3j oud en maximaal 8j dacht ik en een maximum catalogusprijs van 60k . Door die laatste komt er toch al wel redelijk wat in aanmerking van leukere en performantere auto's. Al moet je niet denken aan een porsche, jaguar of zoiets ;p. En eigenlijk zou de premie pas binnen dit en 3 jaar mogen komen, dan was het aanbod interessanter aangezien de interessantere wagens nu langzaamaan uitkomen. Maar er zijn opties hoor. Zoals die ID3 of ... waarover ik sprak.

Al is de arbeidsmarkt tegenwoordig in vele sectoren een grotere vraag dan aanbod kant en dus zéker geen alleenstaand geval.