Werk Wat is uw dagtarief?

Denk niet dat de opdrachten aan 350 euro per dag veel auteursrechtelijk werk inhouden. Maar kan me vergissen.
Stond daar eigenlijk compleet los van he. Ik denk dat de meeste kunstenaars geen 350€/dag vragen, maar zeker wel auteursrechten krijgen ;)
 
Stond daar eigenlijk compleet los van he. Ik denk dat de meeste kunstenaars geen 350€/dag vragen, maar zeker wel auteursrechten krijgen ;)

Die zijn al blij met 350 per schilderij, waar ze 4 dagen aan gewerkt hebben :D
 
Iemand een idee wat een CEO en CFO van een bedrijf met 160 vaste personeelsleden en omzet van ongeveer 150mil kan vragen?
Mag ik ervanuit gaan dat dit geen dagtarief meer is maar een vast maandbedrag?
Asking for a friend ;)
 
Iemand een idee wat een CEO en CFO van een bedrijf met 160 vaste personeelsleden en omzet van ongeveer 150mil kan vragen?
Mag ik ervanuit gaan dat dit geen dagtarief meer is maar een vast maandbedrag?
Asking for a friend ;)
Die gaat een jaarloon krijgen
 
Iemand een idee wat een CEO en CFO van een bedrijf met 160 vaste personeelsleden en omzet van ongeveer 150mil kan vragen?
Mag ik ervanuit gaan dat dit geen dagtarief meer is maar een vast maandbedrag?
Asking for a friend ;)
Aangezien bepaalde experten makkelijk 1000 per dag vragen en de politiekers blijkbaar consultants van emsiekensie meer dan 2K per dag betalen :D
Meer dan dat.
 
Iemand een idee wat een CEO en CFO van een bedrijf met 160 vaste personeelsleden en omzet van ongeveer 150mil kan vragen?
Mag ik ervanuit gaan dat dit geen dagtarief meer is maar een vast maandbedrag?
Asking for a friend ;)
Ik zie meestal vaste maandelijkse bedragen rond de 20k passeren (+ eventueel bonus).
 
Ik zie meestal vaste maandelijkse bedragen rond de 20k passeren (+ eventueel bonus).
Denk ook zoiets. Als auditor vroeger (zal rond 2017 zijn) herinner ik me nog een CFO in soortgelijk bedrijf die toen aan een 16-17k / maand zat, maar met inflatie zal dat tegen de 20K zitten nu. Had dan inderdaad ook nog een bonus onderhandeld in functie van de resultaten, maar geen idee hoeveel dat was in verhouding tot zijn base fee.
 
Iemand een idee wat een CEO en CFO van een bedrijf met 160 vaste personeelsleden en omzet van ongeveer 150mil kan vragen?
Mag ik ervanuit gaan dat dit geen dagtarief meer is maar een vast maandbedrag?
Asking for a friend ;)

Maandbedrag inderdaad (zo gaat het hier voor mij en mede-C's toch alvast).
Reken in de orde van grootte 20k zou'k zeggen, excl BTW & Bonus.
 
Denk ook zoiets. Als auditor vroeger (zal rond 2017 zijn) herinner ik me nog een CFO in soortgelijk bedrijf die toen aan een 16-17k / maand zat, maar met inflatie zal dat tegen de 20K zitten nu. Had dan inderdaad ook nog een bonus onderhandeld in functie van de resultaten, maar geen idee hoeveel dat was in verhouding tot zijn base fee.
Amai, dat is dan wel ne tegenvaller. Ik als simpele IT-er factureer dat ook bijna :p
 
Als ik hier dagtarieven van 850 voor geen C functie zie passeren dan is 20k/maand voor een C functie toch weinig lijkt mij.
Of mis ik hier iets?
 
Amai, dat is dan wel ne tegenvaller. Ik als simpele IT-er factureer dat ook bijna :p
Herinner mij nog 1 resultaatsafhankelijke bonus van ongeveer 60K... maar geen idee hoeveel zijn totale bonus was (en de verhouding tot zijn base fee), dus vandaar niet verder vermeld.

Op die niveau's is sowieso een substantieel deel van de vergoeding variabel.
 
Laatst bewerkt:
Als ik hier dagtarieven van 850 voor geen C functie zie passeren dan is 20k/maand voor een C functie toch weinig lijkt mij.
Of mis ik hier iets?
De bonus. De maandelijkse bedragen zijn voor de uren te betalen. De bonus is dan voor het resultaat dat ze behalen.
 
Als ik hier dagtarieven van 850 voor geen C functie zie passeren dan is 20k/maand voor een C functie toch weinig lijkt mij.
Of mis ik hier iets?
Een freelancer verdient altijd goed omwille van de financiële onzekerheid. Mijn partner zit als ERP consultant ook rond de 20k per maand maar die heeft wel de onzekerheid om momenten zonder project te vallen (meer dan iemand als ikzelf die eerder in recurrente rollen terecht komt binnen finance) en die is onbetaald als die verlof neemt, een CEO/CFO zijn/haar loon loopt door. Vaak worden die mannen zelf doorbetaald bij langdurige afwezigheid tot ze tot een overeenkomst komen hoe verder te gaan.. :).
 
Een freelancer verdient altijd goed omwille van de financiële onzekerheid. Mijn partner zit als ERP consultant ook rond de 20k per maand maar die heeft wel de onzekerheid om momenten zonder project te vallen (meer dan iemand als ikzelf die eerder in recurrente rollen terecht komt binnen finance) en die is onbetaald als die verlof neemt, een CEO/CFO zijn/haar loon loopt door. Vaak worden die mannen zelf doorbetaald bij langdurige afwezigheid tot ze tot een overeenkomst komen hoe verder te gaan.. :).
Mja, recurrente rol maar als freelancer in Finance zit je daar vaak toch ook maar tot de vaste positie is ingevuld he, dus wat mij betreft is dat evenveel onzekerheid.
 
Als ik hier dagtarieven van 850 voor geen C functie zie passeren dan is 20k/maand voor een C functie toch weinig lijkt mij.
Of mis ik hier iets?

Het is dan ook geen multinational met bergen omzet en dito mensen eh :)

Als je naar het miljoen per jaar wil gaan (of meer) als fixed, dan heb je multi's à la Nike, AB Inbev, P&G, Unilever en the likes nodig.
 
Het is dan ook geen multinational met bergen omzet en dito mensen eh :)

Als je naar het miljoen per jaar wil gaan (of meer) als fixed, dan heb je multi's à la Nike, AB Inbev, P&G, Unilever en the likes nodig.
Tussen 240k/jaar en 1mil zit nog een groot gat natuurlijk.
 
Iemand een idee wat een CEO en CFO van een bedrijf met 160 vaste personeelsleden en omzet van ongeveer 150mil kan vragen?
Mag ik ervanuit gaan dat dit geen dagtarief meer is maar een vast maandbedrag?
Asking for a friend ;)
Ik ken CEO's van bedrijven van 20-30 man die maandelijks 20K à 25K factureren, ken ook een CFO van een bedrijf met in België 50-60 werknemers die "maar" aan een brutoloon zit van 7K-8K.

Vermoed dat het ook zal afhangen van sector/concurrenten, ervaring van de CEO/CFO, etc...
 
Mja, recurrente rol maar als freelancer in Finance zit je daar vaak toch ook maar tot de vaste positie is ingevuld he, dus wat mij betreft is dat evenveel onzekerheid.
Maar je hebt vrij snel een nieuw project, je hebt het maar uit te kiezen en ze vechten om u. Zelf al pas je uw linkedin status aan dat je net een nieuw project hebt stalken ze u met linkedinberichten in den trend van ‘ik zie dat je net gestart bent bij xx maar wou toch eens polsen of je op korte termijn toch niet beschikbaar bent’.

Mijn partner valt 30 juni vrij, die zit op projecten waar meestal een zware investeringsbeslissing achter zit. Met wat pech zit die heel de zomer zonder project. Dat gaan wij in finance nooit voorhebben, onze dagfee ligt dan ook een stuk lager.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan