Werk Wat is uw dagtarief?

Op moment dat ik het linkte zat het niet achter paywall. Ik zit nu ook erachter, maar vanuit mijn geheugen :

Voor een performance zijn degenen die "hot" zijn op dit moment goed betaald. Vb Camille 35k , metejoor 30k, Pommelien 30k, Natalia 25k, K3 12500€, Regi met zijn DJ list 40k , den Clouseau heeft een specifieke prijszetting, Kate Ryan 15k (dacht ik), ons Laura Tesoro is gestegen van 8k naar 10k... etc...

Er lijkt een link te zijn tussen bepaalde actes de presence in bepaalde shows op VTM en de hoogte van de gage. Degenen die hierdoor in de picture komen lijken tov vorig jaar hun prijs zwaar omhoog te hebben gedaan. Het valt op dat de Nieuwelingen goed doorrekenen zie Camille, Pommelien,...

De Stan van Samang is door zo'n VTM programma terug van weggeweest en kan weer deftig doorrekenen. Kassa kassa !!!!

Maar er moet een kanttekening, in mijn ogen beperkt, gemaakt worden bij vb Camille aangezien die 35k niet is enkel en alleen voor haar performance maar ook voor de 20 dansers die meegaan alsook hun eigen licht en geluidsinstallatie en dergelijke.

De oude gedienden zoals een Christof, Wil Tura, etc hebben hun prijs niet omhoog gegooid. En er zijn er die een pak schappelijker zijn in prijs... zoals onze goede maat den Sam die voor 2+k met zijn basketbalsloefkes afkomt. Of de Hagger of zoiets geeft zijn acte voor een 1250€ en neemt voor een paar briefkes van 50€ wat achtergrondzangeressen mee. Dus voor ieders wat wils.

De prijzen die vermeld worden moet er rekening mee gehouden worden dat ze niet elk jaar terugkeren (ze wisselen eens af over de jaren heen) en sommige organisatoren doen aan regionale exclusiviteit. Alsook zijn sommige van deze personen al een jaar op voorhand geboekt terwijl anderen nog last minute geboekt worden en men aan het onderhandelen is.

Kortom, was gewoon om eens wat anders te zien als de zoveelste IT'er ;p.
Kate Ryan vraagt meer dan K3??

En is dat dan voor een optreden effectief? Want dan is 2k eigenlijk heel weinig imo. Een onbekend coverbandje voor onze trouw zat al op 800€...

Nu, je hebt die bedragen, en je hebt ook een tiesto die 200k vraagt he...
 
Kate Ryan vraagt meer dan K3??

En is dat dan voor een optreden effectief? Want dan is 2k eigenlijk heel weinig imo. Een onbekend coverbandje voor onze trouw zat al op 800€...

Nu, je hebt die bedragen, en je hebt ook een tiesto die 200k vraagt he...
Ja, ik dacht mij dat toch te herinneren dat die meer vroeg dan K3. Natuurlijk als K3 er zo 4 doet per dag en Kate er maximaal 1 per maand krijgt, dan is dat nog altijd mooi.

En ja dat was de prijszetting voor een optreden. Ik herinner mij iets gelezen te hebben over 40 minuten, maar of dat allemaal exact hetzelfde was bij elkeen zou ik betwijfelen. Nu bon, zoals gezegd was wel eens leuk om te lezen. Het is en blijft gewoon enorm moeilijk om dat te interpreteren. En ik begrijp perfect dat Camille of Pommelien nu wel zullen proberen om zoveel mogelijk hun inkomen te pimpen want voor hetzelfde geld zijn ze passé binnen x jaar.

Natuurlijk, net zoals in vergelijking met een Taylor swift dat allemaal peanuts is. Was gewoon eens nifty om iets anders te zien passeren ;).
 
Niet mijn dagprijs maar een Linkedin berichtje van een recruiter, ik wist het wel te apprecieren dat ze er gewoon nen dagprijs bijgeven..
Toch recht door zee op zen minst.

Ik vond het wel aan de lage kant voor wat ze vragen?
€350 per dag voor een 2nd line support.
Als die niet zelfstandig is zit je toch al snel aan €3500 brutto met wagen en nog wat voordelen, dat trek je nooit met je €6400 per maand (ook vreemd dat ze dat op 18 dagen berekenen dan?°


This industry-leading organization is seeking an experienced IT Support professional to join their team in Melle and play a crucial role in enabling their mission-critical operations. As part of the Workplaces department, you will provide expert technical and functional support for Microsoft 365, SharePoint Online, and their entire workplace infrastructure.

This is a 12-month contract position, offering a competitive rate of up to €350 a day / €77k annually / €6400 monthly.

Key requirements include:
• Proven expertise in 2nd line IT support, troubleshooting complex issues across applications, operating systems, servers, security, and networks
• In-depth knowledge of Exchange administration and PowerShell scripting for efficient system management
• Extensive experience in SharePoint administration and providing top-notch user support for Windows PCs
• Proficiency in PC park management using industry-leading tools like SCCM and MS Intune
• Familiarity with the unique challenges and requirements of the Belgian energy market
• Hands-on experience with data centre networks, switching, and routing technologies

The ideal candidate should possess exceptional technical skills, a talent for problem-solving, and a customer-focused approach to delivering outstanding IT support services that enable the seamless operations of this critical infrastructure provider. Proficiency in Dutch and English is required to support their diverse user base effectively.


Alle kom als extraatje, toevallig zie ik hier net een bijlage die helemaal niet aan mij gericht hoefde te zijn, met de factuur van een externe.

QAQC manager voor een werf van een bouwbedrijf: €1000 per dag.
 
Niet mijn dagprijs maar een Linkedin berichtje van een recruiter, ik wist het wel te apprecieren dat ze er gewoon nen dagprijs bijgeven..
Toch recht door zee op zen minst.

Ik vond het wel aan de lage kant voor wat ze vragen?
€350 per dag voor een 2nd line support.
Als die niet zelfstandig is zit je toch al snel aan €3500 brutto met wagen en nog wat voordelen, dat trek je nooit met je €6400 per maand (ook vreemd dat ze dat op 18 dagen berekenen dan?°





Alle kom als extraatje, toevallig zie ik hier net een bijlage die helemaal niet aan mij gericht hoefde te zijn, met de factuur van een externe.

QAQC manager voor een werf van een bouwbedrijf: €1000 per dag.
Ahja, ik krijg regelmatig van dat soort aanvragen. Dan willen ze 350€ per dag betalen voor een rol die normaal 800€ vraagt :p
 
Niet mijn dagprijs maar een Linkedin berichtje van een recruiter, ik wist het wel te apprecieren dat ze er gewoon nen dagprijs bijgeven..
Toch recht door zee op zen minst.

Ik vond het wel aan de lage kant voor wat ze vragen?
€350 per dag voor een 2nd line support.
Als die niet zelfstandig is zit je toch al snel aan €3500 brutto met wagen en nog wat voordelen, dat trek je nooit met je €6400 per maand (ook vreemd dat ze dat op 18 dagen berekenen dan?°

Meh, die LinkedIn recruiters reageren op alles wat los en vast zit, zonder veel meer :).

De onnozele requests die ik krijg om S4 uit te rollen, test coordinator te zijn of te ondersteunen, enkel en alleen omdat ik ooit head of S4 rollout was, zijn niet bij te houden. Idem voor uitvoerende project rollen (of zelfs PMO support :biglaugh: ). Dat zijn recruiters (als ze dat al zijn) die hier typisch linea recta op block gaan. Idem voor recruiters die met rollen afkomen die qua dagrate op een de helft of een derde van mijn huidige dagrate liggen. Read the damn profile!
 
Ik vond het wel aan de lage kant voor wat ze vragen?
€350 per dag voor een 2nd line support.
Als die niet zelfstandig is zit je toch al snel aan €3500 brutto met wagen en nog wat voordelen, dat trek je nooit met je €6400 per maand (ook vreemd dat ze dat op 18 dagen berekenen dan?°
18 dagen per maand is ongeveer de gemiddelde effectieve tewerkstelling van iemand die een 5-dagenwerkweek werkt.

(220 dagen per jaar = 5 dagen per week x 46 weken (bij 40-urenwerkweek) - 10 feestdagen
 
18 dagen per maand is ongeveer de gemiddelde effectieve tewerkstelling van iemand die een 5-dagenwerkweek werkt.

(220 dagen per jaar = 5 dagen per week x 46 weken (bij 40-urenwerkweek) - 10 feestdagen
Maar niet voor freelancers he... Die gaan vaak een pak hoger zitten.
 
Maar niet voor freelancers he... Die gaan vaak een pak hoger zitten.
Ja, maar ik vermoed dat ze met die dagrate mikken op mensen die nog géén freelancer zijn. En als je een maandelijkse berekening maakt (wat op zich idd onzinnig is, want verlof bij freelancers is héél uiteenlopend), dan moet je je ergens op baseren. die 18 is dan redelijk objectief.
 
Toch niet in mijn omgeving. Veel nemen zelfs meer congé 😅.
Het schommelt veel harder. De helft neemt een heel jaar geen verlof, de andere helft 50 dagen per jaar. Maar gemiddeld lag het bij ons op minder verlof (ze hebben het vorig jaar vastgelegd op max 220 factuureerbare dagen, om die reden).
 
Het schommelt veel harder. De helft neemt een heel jaar geen verlof, de andere helft 50 dagen per jaar. Maar gemiddeld lag het bij ons op minder verlof (ze hebben het vorig jaar vastgelegd op max 220 factuureerbare dagen, om die reden).
dus (afgerond) 18 per maand :p
 
dus (afgerond) 18 per maand :p
correctie, ze hebben het naar 230 vast gezet (ik was 1 van diegenen die daar al onder zat, dus geen probleem voor mij). Maar inderdaad, als ik mijn factuur bekijk zal ik gemiddeld rond 18 dagen per maand zitten.
Maar eerste 2 jaar als freelancer zat ik op 240 gefactureerde dagen (was incl paar keer weekend).
 
This industry-leading organization is seeking an experienced IT Support professional to join their team in Melle and play a crucial role in enabling their mission-critical operations. As part of the Workplaces department, you will provide expert technical and functional support for Microsoft 365, SharePoint Online, and their entire workplace infrastructure.

This is a 12-month contract position, offering a competitive rate of up to €350 a day / €77k annually / €6400 monthly.



Alle kom als extraatje, toevallig zie ik hier net een bijlage die helemaal niet aan mij gericht hoefde te zijn, met de factuur van een externe.

QAQC manager voor een werf van een bouwbedrijf: €1000 per dag.
Grappig hoe bijna elk van dit type Linkedin berichtjes dezelfde bewoording gebruikt. 'industry-leading' en 'crucial role', je zou dan verwachten dat hier toch een deftige rate mag tegenover staan.

Met die rate ga je waarschijnlijk net uit de kosten geraken, dus als ze na die 12 maanden het contract niet verlengen, dan sta je nadien met nul reserve.
 
350 per dag? What year is it?

Ik heb ooit een project gedaan aan 328 per dag. In 2004. Mijn eerste 2 maand die ik als junior freelancer aan de slag was.
 
Niet mijn dagprijs maar een Linkedin berichtje van een recruiter, ik wist het wel te apprecieren dat ze er gewoon nen dagprijs bijgeven..
Toch recht door zee op zen minst.

Ik vond het wel aan de lage kant voor wat ze vragen?
€350 per dag voor een 2nd line support.
Als die niet zelfstandig is zit je toch al snel aan €3500 brutto met wagen en nog wat voordelen, dat trek je nooit met je €6400 per maand (ook vreemd dat ze dat op 18 dagen berekenen dan?°





Alle kom als extraatje, toevallig zie ik hier net een bijlage die helemaal niet aan mij gericht hoefde te zijn, met de factuur van een externe.

QAQC manager voor een werf van een bouwbedrijf: €1000 per dag.
350 euro per dag blijf je beter gewoon werknemer.

Verder, die recruiters durven wel u dan verkopen aan 550 of 600 per dag of zelfs meer, vooral als het buitenlanders zijn. Maar dat zeggen ze er niet bij, uiteraard. Ik weiger bijna pertinent buitenlandse recruiters. Of ze moeten toch al met een heel mooi voorstel afkomen.
 
Met die rate ga je waarschijnlijk net uit de kosten geraken, dus als ze na die 12 maanden het contract niet verlengen, dan sta je nadien met nul reserve.
Net uit je kosten geraken is toch ook wel overdreven? Het zal wel geen vetpot zijn, maar daar moet je toch zeker normaal van kunnen leven?
 
Net uit je kosten geraken is toch ook wel overdreven? Het zal wel geen vetpot zijn, maar daar moet je toch zeker normaal van kunnen leven?
Ben ook van mening dat wie zuinig zijn "bedrijfsvoering" heeft (niet meteen een BMW 5 willen leasen, optimalisatie loon, geen zotte onkosten), toch iets van reserve zal kunnen opbouwen, zal jaarlijks wel geen 30K-40K zijn maar iets zal toch mogelijk zijn.
 
Ben ook van mening dat wie zuinig zijn "bedrijfsvoering" heeft (niet meteen een BMW 5 willen leasen, optimalisatie loon, geen zotte onkosten), toch iets van reserve zal kunnen opbouwen, zal jaarlijks wel geen 30K-40K zijn maar iets zal toch mogelijk zijn.
Zuinig, maar ook met veel risico dan.
 
Met 350 euro per dag zal je rond de 3200 a 3400 overhouden per maand netto (wagen, telefoon, internet, hosp verzekering, gewaarborgd inkomen reeds betaald)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan