Werk Wat is uw dagtarief?

Met 350 euro per dag zal je rond de 3200 a 3400 overhouden per maand netto (wagen, telefoon, internet, hosp verzekering, gewaarborgd inkomen reeds betaald)

Maar de eerste 3-5 jaar zal het mager zijn als je moet wachten op je liquidatie/vvpr bis om fiscaal te optimaliseren.
 
Maar de eerste 3-5 jaar zal het mager zijn als je moet wachten op je liquidatie/vvpr bis om fiscaal te optimaliseren.
350*220 = 77k€ omzet.

*Checkt even jaarrekening* bedrijfskosten 86000€.

Dus het is niet de eerste 3-5 jaar, er is gewoon niet genoeg om aan VVPR bis te gaan doen ;).
 
Awel, de oefening van vandaag. Hoe haal je het meeste uit 350 euro per dag?

:laugh:
 
350*220 = 77k€ omzet.

*Checkt even jaarrekening* bedrijfskosten 86000€.

Dus het is niet de eerste 3-5 jaar, er is gewoon niet genoeg om aan VVPR bis te gaan doen ;).
Als je een bescheiden auto neemt gaat dit wel al een stuk lager liggen. Al weet ik niet met hoeveel.
Trouwens 86k aan kosten is toch echt heel veel? Als IT’er heb je amper kosten buiten de auto. Hoe doen andere zelfstandigen dat dan die wel grote operationele kosten hebben?
 
Als je een bescheiden auto neemt gaat dit wel al een stuk lager liggen. Al weet ik niet met hoeveel.
Trouwens 86k aan kosten is toch echt heel veel? Als IT’er heb je amper kosten buiten de auto. Hoe doen andere zelfstandigen dat dan die wel grote operationele kosten hebben?
inb4 30k auteursrechten
 
Als je een bescheiden auto neemt gaat dit wel al een stuk lager liggen. Al weet ik niet met hoeveel.
Trouwens 86k aan kosten is toch echt heel veel? Als IT’er heb je amper kosten buiten de auto. Hoe doen andere zelfstandigen dat dan die wel grote operationele kosten hebben?
Samenvatting van grote kosten:
Huur auto: 10380€
Onderhoud en herstellingen gebouwen: 1380€
bureaubenodigdheden en drukwerk: 1382€
klein materiaal: 1376€
auteursrechten: 9401€ (die gaan nu wel wegvallen obv)
boekhouder: 3695€
notaris: 1224€
loon: 36000€
IPT: 5823€
sociale bijdrage: 6000€
 
Hier ook mijn balans gecheckt +- 2.000 EUR kosten exclusief wagen/boekhouder/loon/optimalisaties.
Sociale bijdragen is privé 3.800
Samenvatting van grote kosten:
Huur auto: 10380€ -> geen kost eigen aan vennootschap, kan lager dus
Onderhoud en herstellingen gebouwen: 1380€ -> geoptimaliseerde kost
bureaubenodigdheden en drukwerk: 1382€ -> geoptimaliseerde kost
klein materiaal: 1376€ -> geoptimaliseerde kost
auteursrechten: 9401€ (die gaan nu wel wegvallen obv) -> geoptimaliseerde kost
boekhouder: 3695€ -> :(
notaris: 1224€
loon: 36000€ -> geoptimaliseerde kost
IPT: 5823€ -> geoptimaliseerde kost
sociale bijdrage: 6000€ - > geoptimaliseerde kost / kan lager
Heb hier nog enkele klanten met 350 als dagtarief, zeggen dat dit "risico" of je niet uit de kosten geraakt is zever.
 
Hier ook mijn balans gecheckt +- 2.000 EUR kosten exclusief wagen/boekhouder/loon/optimalisaties.
Sociale bijdragen is privé 3.800

Heb hier nog enkele klanten met 350 als dagtarief, zeggen dat dit "risico" of je niet uit de kosten geraakt is zever.
Ja, de meeste van die dingen zijn inderdaad niet nodig, maar wel beter dan VVPR Bis...
Boekhouder is volgens mij ook de post waarbij fiscaal adviseurs staan. Ik betaal zo'n 1000€/kwartaal incl BTW voor boekhouder momenteel (lijkt me redelijk qua tarief?)

Het kan met 350€ he, maar echt heel veel winst zal er toch niet meer over schieten (of je hebt heel weinig geoptimaliseerd)?
 
Ja, de meeste van die dingen zijn inderdaad niet nodig, maar wel beter dan VVPR Bis...
Boekhouder is volgens mij ook de post waarbij fiscaal adviseurs staan. Ik betaal zo'n 1000€/kwartaal incl BTW voor boekhouder momenteel (lijkt me redelijk qua tarief?)

Het kan met 350€ he, maar echt heel veel winst zal er toch niet meer over schieten (of je hebt heel weinig geoptimaliseerd)?
Ik heb niet gezegd dat je er niet uit raakt, maar je blijft gewoon beter werknemer dan naar mijn mening.

But hey, each to his own :)
 
Ja, de meeste van die dingen zijn inderdaad niet nodig, maar wel beter dan VVPR Bis...
Boekhouder is volgens mij ook de post waarbij fiscaal adviseurs staan. Ik betaal zo'n 1000€/kwartaal incl BTW voor boekhouder momenteel (lijkt me redelijk qua tarief?)
Zeker ok!
Het kan met 350€ he, maar echt heel veel winst zal er toch niet meer over schieten (of je hebt heel weinig geoptimaliseerd)?
Alles is relatief he, die verwachten ook geen 10k netto te verdienen :)

Voorbeeldje kinesist die meewerkt in een praktijk.
Dagtarief ongeveer 380.
2.100 netto aangevuld met 25.000 VVPR (21250 / 12 = 1770)
2.100 + 1.770 = 3.870 (toevallig weer x10 aan te vullen met wat 'geoptimaliseerde kosten telefoon, relatiegeschenken, restaurant, ...)
In loondienst zou die een pak minder hebben.
 
Zeker ok!

Alles is relatief he, die verwachten ook geen 10k netto te verdienen :)

Voorbeeldje kinesist die meewerkt in een praktijk.
Dagtarief ongeveer 380.
2.100 netto aangevuld met 25.000 VVPR (21250 / 12 = 1770)
2.100 + 1.770 = 3.870 (toevallig weer x10 aan te vullen met wat 'geoptimaliseerde kosten telefoon, relatiegeschenken, restaurant, ...)
In loondienst zou die een pak minder hebben.
Welja, is dat een betere deal dan een werknemer IT-consultant, mogelijks niet. Maar het is zeker een betere deal dan een werknemer kinesist...
 
350*220 = 77k€ omzet.

*Checkt even jaarrekening* bedrijfskosten 86000€.

Dus het is niet de eerste 3-5 jaar, er is gewoon niet genoeg om aan VVPR bis te gaan doen ;).
Oei, ik heb 50K kosten ongeveer, wat doe ik juist fout? :)
 
Denk niet dat de opdrachten aan 350 euro per dag veel auteursrechtelijk werk inhouden. Maar kan me vergissen.
 
Denk niet dat de opdrachten aan 350 euro per dag veel auteursrechtelijk werk inhouden. Maar kan me vergissen.
Degene aan hoger tarief ook niet meer, dit jaar gaat er heel waarschijnlijk geen auteursrechten meer mogelijk zijn voor de gemiddelde IT’er
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan