Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Via Vlaanderen Connect misschien?Een bedrijfswagen als ambtenaar?![]()
Ben je nog steeds elke week(?) aan het pendelen tussen je Luxemburg en je thuiswoonst waarin je vrouw en kind verblijven?Mid Year Update:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 43
Opleiding: Handel
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 22
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1
Hou jullie op de hoogte
Klopt ik woon officieel in Lux en "bezoek" vrouw en kind in het weekend...Ben je nog steeds elke week(?) aan het pendelen tussen je Luxemburg en je thuiswoonst waarin je vrouw en kind verblijven?
Dat was jij toch dacht ik?
Mid Year Update:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 43
Opleiding: Handel
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 22
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Kader - Management Team
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): NVT - Luxembourg
Huidige functie: Vice President Sales met traject naar Managing Director tegen eind 2026
Anciënniteit: 12 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): zoveel er nodig zijn.
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto) over 12 maand:13.800€14.490€ (bruto jaar salaris: 173.880€)17.798€ (213.572€) als gevolg van een eerste stap richting Managing director, deze stap is gelinked aan het bekomen van company director (signatory)
Maand salaris Bonus Bruto: 105.000€ (90.000 sales performance - 15.000 personal performance)-betaald in 2026) genormaliseerd naar maand bedrag (12): 8750€
Geconsolideerd maandbedrag bruto+bonus: 26.548€ / maand
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen ): Netto op salaris:8549€10832€ / Netto op bonus 4977 €. Gecombineerd netto maandsalaris: 15.809€
Housing (Apartement in Luxembourg) : 2700€ / maand (telt bij als Benefit in Kind) (impact op netto salaris +-1200€/maand, al afgetrokken van bedrag hierboven)
BedrijfsGSM/laptop: GSM + abo + laptop
Hospitalisatieverzekering: Ja
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Luxembourg (woon & werk)
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 7
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Meer regel dan uitzondering
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja
Mijn huidige baas zal vermoedelijk tegen Mei naar US verhuizen, en het lijkt erop dat ik zijn functie zal over nemen (president - EU) wat dat financieel zal inhouden is nog niet besproken.
Mijn huidige baas zal nu in Jan 2027 naar US verhuizen (is gegarandeerd) en ik zal zijn functie overnemen als Managing Director (niet als Pres.EU) eerste stap was het bekomen van company director (uitgevoerd - zie loonstijging) vanaf Jan 2027 dan normaal Managing Director, voorlopig besproken verdere bruto maand loon stijging 3500€, waardoor als we correct overeenkomen vanaf Jan 2027 bruto maandloon op 21.298€ zal uitkomen.
Hou jullie op de hoogte
Bedankt! Deze is wel even (groen) lachen, klopt toont maar hoe zwaar je kan "misbruik maken van" in BelgieGefeliciteerd alvast, fantastisch traject, nog even en je staat op hetzelfde niveau als een zelfstandig thuisverpleegkundige.
Zeer sterk. Wat betekent het aantal uren 'zoveel er nodig zijn'?Mid Year Update:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 43
Opleiding: Handel
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 22
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Kader - Management Team
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): NVT - Luxembourg
Huidige functie: Vice President Sales met traject naar Managing Director tegen eind 2026
Anciënniteit: 12 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): zoveel er nodig zijn.
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto) over 12 maand:13.800€14.490€ (bruto jaar salaris: 173.880€)17.798€ (213.572€) als gevolg van een eerste stap richting Managing director, deze stap is gelinked aan het bekomen van company director (signatory)
Maand salaris Bonus Bruto: 105.000€ (90.000 sales performance - 15.000 personal performance)-betaald in 2026) genormaliseerd naar maand bedrag (12): 8750€
Geconsolideerd maandbedrag bruto+bonus: 26.548€ / maand
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen ): Netto op salaris:8549€10832€ / Netto op bonus 4977 €. Gecombineerd netto maandsalaris: 15.809€
Housing (Apartement in Luxembourg) : 2700€ / maand (telt bij als Benefit in Kind) (impact op netto salaris +-1200€/maand, al afgetrokken van bedrag hierboven)
BedrijfsGSM/laptop: GSM + abo + laptop
Hospitalisatieverzekering: Ja
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Luxembourg (woon & werk)
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 7
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Meer regel dan uitzondering
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja
Mijn huidige baas zal vermoedelijk tegen Mei naar US verhuizen, en het lijkt erop dat ik zijn functie zal over nemen (president - EU) wat dat financieel zal inhouden is nog niet besproken.
Mijn huidige baas zal nu in Jan 2027 naar US verhuizen (is gegarandeerd) en ik zal zijn functie overnemen als Managing Director (niet als Pres.EU) eerste stap was het bekomen van company director (uitgevoerd - zie loonstijging) vanaf Jan 2027 dan normaal Managing Director, voorlopig besproken verdere bruto maand loon stijging 3500€, waardoor als we correct overeenkomen vanaf Jan 2027 bruto maandloon op 21.298€ zal uitkomen.
Hou jullie op de hoogte
Bedankt! Deze is wel even (groen) lachen, klopt toont maar hoe zwaar je kan "misbruik maken van" in Belgie
Klopt ik woon officieel in Lux en "bezoek" vrouw en kind in het weekend...

Ik doe gemiddeld 60 uur per week (Ma-Vrij) meestal 08 - 20u, in het weekend probeer ik het te beperken, maar meestal komt dat neer op ongeveer 4 uur tijdens het weekend. Ik werk zowel met Asia als US, dus soms is het vroeger dan 08 en soms is het later dan 20u, soms zelfs tot 23u.Zeer sterk. Wat betekent het aantal uren 'zoveel er nodig zijn'?
Elke dag opstaan werken slapen?
Klopt ik woon officieel in Lux en "bezoek" vrouw en kind in het weekend...

Is goed, Alles is officieel dus kom gerust langsDe wijkagent luistert mee.![]()
Om depressief te worden al die lonen hier![]()
Is de uitzondering van de uitzondering van de uitzondering. Maar die moeten er nu ook eenmaal zijn.Om depressief te worden al die lonen hier![]()
Ik zag Renegadexxripxx hier al aangeven, de uitzondering van de uitzondering, en dat is ook de volledige waarheid.
Had je me 15-20 jaar geleden aangesproken over wat ik dacht te doen en waar te staan, dan was dit zeker niet wat ik je zou vertellen.
Na het middelbaar, school moe, geen verdere studies gedaan en dan maar wat in de sales gaan doen, in de hoop wat te verdienen.
Nu 20 jaar later sta ik waar ik sta, en ondanks het harde werk is er zeker een deel geluk bij, en soms eens in het diepe stappen om te zien waar je zal eindigen.
Bijkomstig, zouden veel mensen mijn woon/werk omstandigheden weigeren ondanks het loon, hou er rekening mee dat dit heel zwaar is voor mijn gezin en dat mijn sociaal level zowat onbestaande is.
Staar je dus niet blind op bedragen, maar kijk naar het geheel
Ieder zijn keuze, en voor mij is dit (voorlopig) nog even mijn pad, wat komt dat weet ook ik niet.
Goh, dunno about that. We weten allemaal wel dat dit 'bestaat'. Nog niet zolang geleden in 't nieuws dat er een Belgische CEO op een billboard hing met de aankondiging van haar loon van 10K/mnd (& ge weet dat dit enkel 'base pay' zal zijn, dus dat het eigenlijk meer is).Depressief niet, maar vaak wel eye opener, bijkomend mag je nog blij zijn dat het een loon topic is, mocht het gaan over inkomsten mag je er een veelvoud van maken voor 10-20% van de bevolking.