Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je een bescheiden auto neemt gaat dit wel al een stuk lager liggen. Al weet ik niet met hoeveel.350*220 = 77k€ omzet.
*Checkt even jaarrekening* bedrijfskosten 86000€.
Dus het is niet de eerste 3-5 jaar, er is gewoon niet genoeg om aan VVPR bis te gaan doen.
inb4 30k auteursrechtenAls je een bescheiden auto neemt gaat dit wel al een stuk lager liggen. Al weet ik niet met hoeveel.
Trouwens 86k aan kosten is toch echt heel veel? Als IT’er heb je amper kosten buiten de auto. Hoe doen andere zelfstandigen dat dan die wel grote operationele kosten hebben?
Samenvatting van grote kosten:Als je een bescheiden auto neemt gaat dit wel al een stuk lager liggen. Al weet ik niet met hoeveel.
Trouwens 86k aan kosten is toch echt heel veel? Als IT’er heb je amper kosten buiten de auto. Hoe doen andere zelfstandigen dat dan die wel grote operationele kosten hebben?
Heb hier nog enkele klanten met 350 als dagtarief, zeggen dat dit "risico" of je niet uit de kosten geraakt is zever.Samenvatting van grote kosten:
Huur auto: 10380€ -> geen kost eigen aan vennootschap, kan lager dus
Onderhoud en herstellingen gebouwen: 1380€ -> geoptimaliseerde kost
bureaubenodigdheden en drukwerk: 1382€ -> geoptimaliseerde kost
klein materiaal: 1376€ -> geoptimaliseerde kost
auteursrechten: 9401€ (die gaan nu wel wegvallen obv) -> geoptimaliseerde kost
boekhouder: 3695€ ->
notaris: 1224€
loon: 36000€ -> geoptimaliseerde kost
IPT: 5823€ -> geoptimaliseerde kost
sociale bijdrage: 6000€ - > geoptimaliseerde kost / kan lager
Ja, de meeste van die dingen zijn inderdaad niet nodig, maar wel beter dan VVPR Bis...Hier ook mijn balans gecheckt +- 2.000 EUR kosten exclusief wagen/boekhouder/loon/optimalisaties.
Sociale bijdragen is privé 3.800
Heb hier nog enkele klanten met 350 als dagtarief, zeggen dat dit "risico" of je niet uit de kosten geraakt is zever.
Ik heb niet gezegd dat je er niet uit raakt, maar je blijft gewoon beter werknemer dan naar mijn mening.Ja, de meeste van die dingen zijn inderdaad niet nodig, maar wel beter dan VVPR Bis...
Boekhouder is volgens mij ook de post waarbij fiscaal adviseurs staan. Ik betaal zo'n 1000€/kwartaal incl BTW voor boekhouder momenteel (lijkt me redelijk qua tarief?)
Het kan met 350€ he, maar echt heel veel winst zal er toch niet meer over schieten (of je hebt heel weinig geoptimaliseerd)?

Hangt ervan af he. Werknemer aan 2000€ bruto zonder voordelen... Dan weer niet heIk heb niet gezegd dat je er niet uit raakt, maar je blijft gewoon beter werknemer dan naar mijn mening.
But hey, each to his own![]()
Zeker ok!Ja, de meeste van die dingen zijn inderdaad niet nodig, maar wel beter dan VVPR Bis...
Boekhouder is volgens mij ook de post waarbij fiscaal adviseurs staan. Ik betaal zo'n 1000€/kwartaal incl BTW voor boekhouder momenteel (lijkt me redelijk qua tarief?)
Alles is relatief he, die verwachten ook geen 10k netto te verdienenHet kan met 350€ he, maar echt heel veel winst zal er toch niet meer over schieten (of je hebt heel weinig geoptimaliseerd)?
Welja, is dat een betere deal dan een werknemer IT-consultant, mogelijks niet. Maar het is zeker een betere deal dan een werknemer kinesist...Zeker ok!
Alles is relatief he, die verwachten ook geen 10k netto te verdienen
Voorbeeldje kinesist die meewerkt in een praktijk.
Dagtarief ongeveer 380.
2.100 netto aangevuld met 25.000 VVPR (21250 / 12 = 1770)
2.100 + 1.770 = 3.870 (toevallig weer x10 aan te vullen met wat 'geoptimaliseerde kosten telefoon, relatiegeschenken, restaurant, ...)
In loondienst zou die een pak minder hebben.
Oei, ik heb 50K kosten ongeveer, wat doe ik juist fout?350*220 = 77k€ omzet.
*Checkt even jaarrekening* bedrijfskosten 86000€.
Dus het is niet de eerste 3-5 jaar, er is gewoon niet genoeg om aan VVPR bis te gaan doen.

Wilde gok: geen auteursrechten, sociale bijdrage privé en geen IPT?Oei, ik heb 50K kosten ongeveer, wat doe ik juist fout?![]()
Klopt, klopt en kloptWilde gok: geen auteursrechten, sociale bijdrage privé en geen IPT?
(en wagen ook stuk goedkoper)Degene aan hoger tarief ook niet meer, dit jaar gaat er heel waarschijnlijk geen auteursrechten meer mogelijk zijn voor de gemiddelde IT’erDenk niet dat de opdrachten aan 350 euro per dag veel auteursrechtelijk werk inhouden. Maar kan me vergissen.
Stond daar eigenlijk compleet los van he. Ik denk dat de meeste kunstenaars geen 350€/dag vragen, maar zeker wel auteursrechten krijgenDenk niet dat de opdrachten aan 350 euro per dag veel auteursrechtelijk werk inhouden. Maar kan me vergissen.

Stond daar eigenlijk compleet los van he. Ik denk dat de meeste kunstenaars geen 350€/dag vragen, maar zeker wel auteursrechten krijgen![]()