Werk Wat is uw dagtarief?

Ik maak vanaf 2025 de sprong van medewerker naar freelancer.

7000k bruto x 13.92
Bonus 12%
Full package

Naar 800€ x 220 vast factureren: 176k€ op jaarbasis voor jaar 1.

Ik verschiet hier soms wel van de brutolonen vooraleer mensen de overstap maken :p ik weet dat er ondertussen een serieuze indexatie Enzo geweest is, maar 7000€ bruto was (toen ik nog als werknemer werkte) het loon van director.

Wel leuke dagrate om mee te starten :D
Ik kom aan ongeveer hetzelfde brutoloon (de bonus mee gerekend) voor mijn deeltijdse job. Helaas niets van fiscaal geoptimaliseerde extraatjes in mijn bedrijf. Door de kinderen enz valt het nog ietwat mee wat ik netto overhoud, al blijft het pijnlijk om zien soms. Toch is er mij afgeraden om al naar een zelfstandig statuut te gaan. Mogelijk omdat het een helemaal andere sector is dan? Wanneer wordt het dan eigenlijk echt interessant om de sprong te wagen? Oprechte vraag.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom aan hetzelfde brutoloon (met de bonus erbij dan) voor mijn deeltijdse job. Helaas niets van fiscaal geoptimaliseerde extraatjes in mijn bedrijf. Door de kinderen enz valt het nog ietwat mee wat ik netto overhoud, al blijft het pijnlijk om zien soms. Toch is er mij afgeraden om al naar een zelfstandig statuut te gaan. Mogelijk omdat het een helemaal andere sector is dan? Wanneer wordt het dan eigenlijk echt interessant om de sprong te wagen? Oprechte vraag.

BG :laugh:

deeltijds werken en toch 7k bruto binnenhalen.

Zoeken ze daar nog flexi's?
 
Ik kom aan ongeveer hetzelfde brutoloon (de bonus mee gerekend) voor mijn deeltijdse job. Helaas niets van fiscaal geoptimaliseerde extraatjes in mijn bedrijf. Door de kinderen enz valt het nog ietwat mee wat ik netto overhoud, al blijft het pijnlijk om zien soms. Toch is er mij afgeraden om al naar een zelfstandig statuut te gaan. Mogelijk omdat het een helemaal andere sector is dan? Wanneer wordt het dan eigenlijk echt interessant om de sprong te wagen? Oprechte vraag.
Amai, welke functie is dat? Crazy als dat 80%< is
 
Ik vind dat eigenlijk echt niet hoor. In theorie zou meer dan 1/4e van alle IT'ers 55+ moeten zijn. In praktijk denk ik dat er op mijn huidig project (net als bij de vorige) misschien 1/20 ofzo 55+ is.
Valt een beetje te zien waar je werkt. Mijn vorig project was de gemiddelde leeftijd boven de 50
 
Valt een beetje te zien waar je werkt. Mijn vorig project was de gemiddelde leeftijd boven de 50
Niet zozeer waar maar eerder wat. IT is nogal breed en lang, pure code kloppers ga je zelden vinden boven de 40. Daarentegen analysten, solution designer, architecten, project managers, scrum masters en allerhande profielen die weinig technisch werk verrichten maar nog steeds onder de noemer IT zitten, hebben vaak al wat een meer gevordere leeftijd.
 
Niet zozeer waar maar eerder wat. IT is nogal breed en lang, pure code kloppers ga je zelden vinden boven de 40. Daarentegen analysten, solution designer, architecten, project managers, scrum masters en allerhande profielen die weinig technisch werk verrichten maar nog steeds onder de noemer IT zitten, hebben vaak al wat een meer gevordere leeftijd.

Ja klopt, het zal daar ook van afhangen. Puur technisch code kloppers zijn vaker wat jongere mensen.
 
Maar ze zeggen altijd dat de codekloppers gaan verdwijnen door AI, dus 100% van de markt gaat 40+ zijn dan?
Iemand moet die code nog genereren, nakijken testen... Dan gaan we gewoon meer automatiseren en implementeren met dezelfde mensen :p
Er is nog meer dan werk genoeg.
 
Wel eens leuk om het uurtarief / dagtarief van wat anderen te zien zoals performers ;p.

 
Wel eens leuk om het uurtarief / dagtarief van wat anderen te zien zoals performers ;p.

Wel moeilijk in te schatten hoeveel andere “gratis” uren er zijn om die performance voor te bereiden of om tot het punt te komen zodat ze dit kunnen vragen.
Of hoeveel ze zelf overhouden van dat bedrag. Blijft toch altijd vaag.

Ik heb ook al presentaties gegeven van 2u waarvoor ik 800 euro kreeg, maar dat wil daarom niet zeggen dat mijn uurtarief 400 euro/uur is…
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Wel eens leuk om het uurtarief / dagtarief van wat anderen te zien zoals performers ;p.

Paywall, kan je samenvatten?
 
Paywall, kan je samenvatten?

Als 1 van die artiesten 1 uur werkt per maand heeft ze een uurtarief van 25000.
Kort samengevat. Als ze 2 uur gewerkt heeft is het maar 12500 meer per uur. Ik zou niet teveel uren kloppen als ik van haar was.
 
Als 1 van die artiesten 1 uur werkt per maand heeft ze een uurtarief van 25000.
Kort samengevat. Als ze 2 uur gewerkt heeft is het maar 12500 meer per uur. Ik zou niet teveel uren kloppen als ik van haar was.
Mja, dat soort cijfers zijn effectief niet te interpreteren...

Nu, soms hoor ik wel mensen zeggen (en ik vond dat ook tijdens onze bouw) "amai, die metser kost 50€/uur, das keiveel", als ik dan vergelijk met mijn situatie waarbij ik letterlijk gewoon 9-5 230 dagen per jaar naar dezelfde klant kan rijden zonder mij enige zorgen te maken, aan een pak hoger uur-tarief... Zelfstandige worden heeft op dat vlak wel echt veel dingen in perspectief gezet. Ook zéker naar de kostprijs van creches bvb.
 
Paywall, kan je samenvatten?

Op moment dat ik het linkte zat het niet achter paywall. Ik zit nu ook erachter, maar vanuit mijn geheugen :

Voor een performance zijn degenen die "hot" zijn op dit moment goed betaald. Vb Camille 35k , metejoor 30k, Pommelien 30k, Natalia 25k, K3 12500€, Regi met zijn DJ list 40k , den Clouseau heeft een specifieke prijszetting, Kate Ryan 15k (dacht ik), ons Laura Tesoro is gestegen van 8k naar 10k... etc...

Er lijkt een link te zijn tussen bepaalde actes de presence in bepaalde shows op VTM en de hoogte van de gage. Degenen die hierdoor in de picture komen lijken tov vorig jaar hun prijs zwaar omhoog te hebben gedaan. Het valt op dat de Nieuwelingen goed doorrekenen zie Camille, Pommelien,...

De Stan van Samang is door zo'n VTM programma terug van weggeweest en kan weer deftig doorrekenen. Kassa kassa !!!!

Maar er moet een kanttekening, in mijn ogen beperkt, gemaakt worden bij vb Camille aangezien die 35k niet is enkel en alleen voor haar performance maar ook voor de 20 dansers die meegaan alsook hun eigen licht en geluidsinstallatie en dergelijke.

De oude gedienden zoals een Christof, Wil Tura, etc hebben hun prijs niet omhoog gegooid. En er zijn er die een pak schappelijker zijn in prijs... zoals onze goede maat den Sam die voor 2+k met zijn basketbalsloefkes afkomt. Of de Hagger of zoiets geeft zijn acte voor een 1250€ en neemt voor een paar briefkes van 50€ wat achtergrondzangeressen mee. Dus voor ieders wat wils.

De prijzen die vermeld worden moet er rekening mee gehouden worden dat ze niet elk jaar terugkeren (ze wisselen eens af over de jaren heen) en sommige organisatoren doen aan regionale exclusiviteit. Alsook zijn sommige van deze personen al een jaar op voorhand geboekt terwijl anderen nog last minute geboekt worden en men aan het onderhandelen is.

Kortom, was gewoon om eens wat anders te zien als de zoveelste IT'er ;p.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan