Wat doen jullie met oude GSM's?

ForzaMantis

New member
Oude of kapotte GSM's hebben nog waarde, door het potentieel om de grondstoffen te recycleren.
Wat zijn de opties, om er toch nog voor iets te krijgen?

Af en toe kom ik wel iets tegen, maar die willen de toestellen gratis?! Dat lijkt toch niet fair?
En hoe zit met met andere computeronderdelen en elektronica?

Geïnteresseerd hoe jullie hier tegen op kijken :)
 
Gewoon hier verkopen. Ik heb zelfs al eens een kapotte verkocht (geen idee wat het probleem was) voor een paar euro aan iemand die dacht dat hij hem nog zou kunnen repareren.
 
Mijn vriendin hebben altijd één reserve gsm in huis liggen. Al de rest verkoop ik aan sobby.nl.

Oude PCs/laptops gaan gratis naar de lokale hackerspace of Coderdojo.
 
Ik hou mijn toestellen meestal tenzij ik toevallig iemand tegenkom dat hem wil kopen, maar ik ga niet actief opzoek naar een koper. Een reserve gsm is ook altijd handig.

Oudere PCs/laptops geef ik meestal aan familieleden. Indien zij die ook niet moeten hebben staan ze hier onder het stof te komen tot ik keer een grote opkuis doen.
 
Ik zal die heel mijn leven opsparen.
Zo heb ik een leuke tijdlijn van de GSM's die ik doorheen mijn leven gehad heb.
Altijd leuk om ze nog eens aan te steken en te scrollen door de foto's die ik in dat tijdperk genomen heb.
 
Als je die toestellen naar het containerpark brengt worden die ook vaak opgevist door medewerkers en verdien je er ook niets aan hoor.
Dus als het over hardware gaat waar je maar enkele euro's voor kan krijgen, geef je het toch beter weg?

tis natuurlijk een groot verschil als we hier spreken over bijvoorbeeld een recenter model smartphone en pakweg een oude nokia he.
Idem met oud pc materiaal.

Ikzelf doe er eigenlijk niets mee, ik smijt dat in een kartonnen doos en dat zit ergens in mijn kast.
Maar ik spreek dan echt over hardware dat meer dan 10 jaar oud is.
Maar dat is mijn luiheid, en niet zozeer dat ik het niet wil weggeven :)
 
Veel kunnen ze met die S6 niet doen, die batterij is direct plat en bankier apps worden niet meer ondersteunt.
 
Terug
Bovenaan