Computer Varia (heel) oude Apple/Macintosh computers en accessoires gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

berenod

Well-known member
iTrader: 99% (101/102)
Gevraagde goederen
(heel) oude Apple/Macintosh computers en accessoires
In deze thread kan je lezen en zien wat ik vooral bedoel.
Ik heb ondertussen een vrij grote collectie bijeen.

Maar, er zitten toch nog een aantal "gaten" in de tijdlijn van de evolutie van wat Apple/Macintosh over de laatste 40 jaar op de markt heeft gebracht.

Dus bij deze een oproep, indien jullie, je ouders, grootouders, nonkels/tantes en vrienden/kennissen nog zulk oud materiaal hebben liggen, geef me een gil!
Je zou verwonderd zijn, wat zulke, zelfs niet-werkende, toestellen nog aan extra zakcenten kunnen opbrengen.

Ik geef géén Ebay prijzen, die zijn meestal van de pot gerukt (en de toestellen staan een eeuwigheid online zonder te verkopen), maar wel een eerlijke prijs.

Vandaag denken van "ik hou ze nog even bij, de waarde zal alleen maar stijgen" is de volledig foute insteek, zowat alle toestellen van voor pakweg einde jaren '90, dit zijn voornamelijk de toestellen met de Motorola 68000 series CPU en de eerste PowerPC toestellen, gebruikten intern condensatoren die al naargelang hoe intensief gebruikt, na een 20 tal jaren hun corrosieve inhoud beginnen lekken.
Dit zuur kruipt overal tussen en begint de volledige moederborden en bijhorende elektronica weg te vreten.
Zij zijn dus op een zelfdestructief pad, terwijl ze stilstaan op zolder!

Idem voor de "back-up" of klok batterijen, deze beginnen gegarandeerd te lekken, sommige series, vooral geproduceerd Maxell, ontploffen zelfs! In onze wereld noemt men dit "battery bombed".

Verzamelaars zoals mezelf gaan al die dingen eruit solderen en vervangen door moderne versies zodat ze nog vele jaren werkend kunnen blijven.

Dus, kan je iets vinden, give me a shout! Mogelijks ben ik zelf geïnteresseerd, in het slechtste geval kan ik er een vrij accurate waarde op kleven en je enkele kanalen aanrijken langs waar je er vrij snel vanaf bent!

Hou je niet in, alles mag aangeboden worden, toetsenborden, muizen, monitors, computers, laptops, software/floppies, zelfs boekjes/handleidingen/promo materiaal.
 
Ik heb nog een SE30 en een Classic staan waar ik misschien vanaf wil… Krijg het niet over mijn hart om ze weg te doen 🫣
 
Al recapped? Zijn er twee die héél veel last hebben van die lekkende condensatoren!

Classic heb ik nog niet, SE/30 heb ik meerdere van, daar ga ik zelf er een of twee van de hand van doen.
 
Is een Powermac G4 iets voor jou?

Ook heb ik hiervan een toetsenbord, installatie cd's, boekjes, en doos van... Betreft een Azerty toetsenbord.
 
Is een Powermac G4 iets voor jou?

Ook heb ik hiervan een toetsenbord, installatie cd's, boekjes, en doos van... Betreft een Azerty toetsenbord.
Indien hij werkt mogelijks wel, die modellen zijn al te modern geworden om te repareren wanneer er iets fout is!
Welk model is het? Er zijn er 3 gemaakt, makkelijk te herkennen aan het frontpaneel:

Graphite:

a.jpg


Digital Audio/Quicksilver:

b.jpg


Mirrored Drive Doors/FireWire 800:

c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is de graphite versie.

Ik zal hem eerst eens moeten testen dan.
Want staat hier in de garage.

Wat zijn zoal de prijzen dat dit gaat?
 
Ik heb nog ergens een powermac g3 staan, ik dacht een appelblauwzeegroene, kan dat? Heb ik als tiener ooit gekocht voor de looks maar nooit gebruikt. Zou toen wel moeten gewerkt hebben.
 
Het is de graphite versie.

Ik zal hem eerst eens moeten testen dan.
Want staat hier in de garage.

Wat zijn zoal de prijzen dat dit gaat?

Bekijk even of hij nog OK is, en stuur me dan een PM.
Exacte versie bepaalt min of meer de waarde, vooral de allereerste versies, waar Apple een SCSI kaart en SCSI HDD heeft moeten insteken omdat de IDE controller op het moederbord voor geen meter werkte interesseert me wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan