Badkamer luidspreker

Renegadexxripxx

Well-known member
Was aan het kijken voor een luidspreker voor de badkamer. Ben het een beetje beu om ofwel mijn living soundbar keihard te zetten (gelijkvloersbadkamer / douchecel langs de open keuken en dus living) of mijn GSM op de lavabo te leggen op maximum volume.

Heb al een beetje zitten zoeken en hetgeen naar voren kwam was :

slimme luidspreker : echo dot of de gewone echo. of gelijkaardig van anderen (apple, google,...).
Bluetooth : https://www.tribit.com/products/tribit-stormbox-blast-portable-bluetooth-speaker of de https://www.myearfun.com/speakers/earfun-uboom-l-portable-waterproof-bluetooth-speakers-black
Alhoewel die eerste van die bluetooths mogelijks wel overkill is rekening houdende dat de oppervlakte van die badkamer 3-4m2 is en het mij toch ook wel handig lijkt om gebruik te maken van de voicecommands.

Sowieso liefst een oplossing die ik kan insteken in de stroomtoevoer (stopcontact, of rechtstreeks aan elektrische kabel - heb nog een suikertje voorzien voor verlichting op te hangen), dus niet 1 die enkel op batterijen werkt. Echt geen zin om die batterijen te moeten opladen. Positie zal ook eerder op de bovenkant van de spiegelkast zijn, waardoor met de hand bedienen niet echt mijn go to gaat zijn.

Heb ook zitten grasduinen in de Chinese alternatieven, maar niet direct iets tegengekomen wat een goed of beter alternatief zou zijn.

Wat doen jullie? Vroeger, bij de ouders, had ik er gewoon een oude radio staan. Maar DAB is nu ook niet zo goedkoop om dat over te nemen. Als mijn FM ontvangst nog iets of wat deftig was geweest had ik er mijn oude radio bovenop gezet. Voor die 15 - 20 minuten valt daar wel mee te leven.

Voorlopig staat op mijn agenda om tijdens black friday eens te kijken bij de verschillende opties waar ik dan uitkom van kost.
 
Ik heb een Google Nest Mini speaker hangen in een houdertje voor het stopcontact.
Werkt perfect als radio voor een badkamer (kan dan ook de Nest deurbel horen) en hangt proper aan de muur.
Voorbeeldje:
Link
 
Sonos One boxen

Heb er zo hangen in mijn badkamer, bureau, woonkamer & terras.
Op wifi zodat de verbinding na 1 seconde op gang komt en makkelijk om te kiezen in welke kamers welke muziek speelt.
 
Heb gekozen voor deze :

https://www.nl.fnac.be/Harman-Kardon-Multifunctionele-smart-speaker-Citation-One-MK3-Grijs/a16514602 was 99€. Iets meer dan de echo of 2 echo dots, maar wel goedkoper dan een studio.

Is wel geen sonos, maar zou qua sound redelijk gelijkaardig zitten. Enkel geen aanpasbare eq, maar ik heb voor de rest toch geen sonos in huis noch echt de intentie om dat te voorzien. Dus zou mogelijks wel ok moeten zijn.

Hij staat op de spiegelkast, en kan in principe dus niet echt nat worden waardoor het slecht zou werken op termijn.
 
Ik heb een Google Nest Mini speaker hangen in een houdertje voor het stopcontact.
Werkt perfect als radio voor een badkamer (kan dan ook de Nest deurbel horen) en hangt proper aan de muur.
Voorbeeldje:
Link

Google nest lijkt me inderdaad perfect voor de beschrijving die @Renegadexxripxx geeft.
Staan nu op bol aan 35€ (ik heb ze wel al aan 25€ geweten).
 
Terug
Bovenaan