Wat aan doen voor medische beeldvorming/scan?

Squidward

Redacteur
Ik heb nog nooit een scan gehad dus is misschien een domme vraag maar wat doe je dan best aan? Het is voor mijn middel, dus is iets dat opgetrokken kan worden goed of moet je zo een hospitaalkleedje aan en doet het er dus niet toe? Ik draag altijd jurken, gewoon dat is ook ok? Help?


2yx4.gif
 
Afhankelijk van het soort onderzoek. Echo: enkel die zone bloot maken, rx: alles uit wat in de buurt komt. Bvb voor een foto van de rug moet de bh ook uit omdat daar metaal in kan zitten.
Ct of mnr: schortje aan en alles van metaal uit (juwelen best thuis laten)

Shirt en broek vind ik het handigst, voor een echo "rond uw midden" is dat gewoon shirt optrekken en broek gewoon open ritsen.
 
Laatst bewerkt:
Hangt er vanaf wat voor scan. CT of MRI? Je gaat sowieso de buik/middel vrij maken dus waarschijnlijk in je onderbroek met tshirt of een patiëntenkleedje onder de CT scan. In een eigen kleedje onder de scan gaat waarschijnlijk niet lukken. MRI is sowieso met patiëntenkleedje eronder normaal gezien. Een puur stoffen BH zoals een sportBH kan eventueel wel toegelaten worden onder MRI. Een klassieke bh met metalen gespen is in principe niet toegelaten.
 
Terug
Bovenaan