Vragenvuur Vragenvuur: Cyberkef

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
1620985511263.png


Voor het nieuwste vragenvuur hebben we eindelijk dè belangrijkste member van het forum kunnen strikken, zonder wie al dit moois nooit mogelijk was: onze developer extra-ordinair, onze fantastische @Cyberkef!

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.


Van welke regio ben je afkomstig?

Diksmuide (wvl)

Hoe ziet je gezinssituatie eruit?

1 vrouw (morgen 11y getrouwd :unsure: ) + 1 kat

Wat doe je van studies/werk?

3 jaar "senior engineer" in R&D team van bedrijf actief in farma/automatisation/food&bev/infra: 80% programmeren, 20% 2nd line helpdesk = vloeken op onderaannemers/plc programmeurs

Wat zijn je hobbies?

voornamelijk beyondgaming forum en discord beheren achter de schermen (technisch > organisatorisch), en tussendoor gamen, geocachen met de vrouw (mysteries oplossen + loggen), meerdere DIY projectjes, youtuben, lezen (manga + non-fictie), passief muziek luisteren

Mijn eerste vraag: Wat zou je absolute droom werkgever / project zijn om als ontwikkelaar aan de slag te gaan?
 
Laatst bewerkt:
1: Hoe ben je op jouw nicknaam gekomen en waarom gebruik je hier Cyberkef en op discord Sieberkev?

2: Hoe ben je destijds op ons vorig forum terechtgekomen?

3: Kan je in je eigen woorden beschrijven wat geocachen is en waarom je het graag doet?

4: Hoe ziet jouw manga top 5 eruit?

5: Wie volg je zoal op YouTube?

6: Doe je je werk graag en zie je jezelf tot aan jouw pensioen in de IT werken?

7: Welk ras is jouw kat?
 
Mijn eerste vraag: Wat zou je absolute droom werkgever / project zijn om als ontwikkelaar aan de slag te gaan?
Mijn oorspronkelijke droom was om met een eigen bedrijf een software suite te verkopen dat eenvoudig uit te bereiden was naargelang de wensen van de klant :unsure:

Tien jaar en een hoop ervaring later...

Momenteel zit ik zeer comfortabel in een team van toffe collega's en bazen (en als ik alle verhalen rond mij hoor is dat meer en meer een winnend ticket in Euromillions aan het worden, dus daarvoor kus ik mijn beide pollen). Mijn enige wens is nog om geen enkel rechtsreeks contact met een eindklant of onderaannemer meer te hebben want dat zijn energie vampieren :unsure:
 
Hoe kan je passief muziek luisteren als hobby? Of bedoel je daarmee de radio aanzetten? Zo ja, welke radio en waarom? Zo nee, please do elaborate.
 
Wat is de meest vreemde geocache dat je al bent tegengekomen? :unsure:
 
1: Hoe ben je op jouw nicknaam gekomen en waarom gebruik je hier Cyberkef en op discord Sieberkev?
In een héél ver verleden - toen internet eerder iets was dat je in de bibliotheek ging gaan doen omdat je daar niet continue moest denken aan de hoge inbelrekening of een bezette telefoonlijn - moest ik (samen met mijn beste maat van toen) snel een nickname bedenken voor de toen legendarische chat.to.be, en zo is de zéér onoriginele "CyberKEF" geboren. Dat moet nu zo al ondertussen een jaar of 23 geleden zijn? :thinking: Damn...

Een paar jaar later probeerde mijn moeder het es luidop uitspreken en haar eerste poging was "Sieberkev", dat vond ik zo grappig dat ik op IRC/Discord nog stééds die versie nickname gebruik :D

2: Hoe ben je destijds op ons vorig forum terechtgekomen?
Ik was al een beetje actief op het Pandora forum (pre-Telenet Games) anno 2000, toen was er nog geen sprake van registraties maar stond het IP adres gewoon bloot naast elke post. De KULeuven kotnetters sprongen daarbij extra in de kijker omdat onze lokale IP adressen daar opstonden (10.x.x.x) en daardoor heb ik Pipoclown leren kennen (was toen een klasgenoot van een van men - nog steeds - beste vriendinnen).

Anderhalf jaar later (= Telenet Games beginjaren) vroeg hij me of ik niet bij de redactie wou komen, ik moest gewoon "maar" 5 test artikels schrijven en indienen... ik denk dat ik het bij de 4e opgegeven heb.

Dan maar IRC gejoined en gevraagd aan DrPepper of ik moderator mocht worden op Software, en daar is mijn carrière eigenlijk direct begonnen. Van Software mod, testforum mod, algemene forum mod (toen was er nog maar 1), en dan eigenlijk al redelijk direct administrator geworden omdat (de toenmalige supermod en mijn mentor) Zorbapol geen papegaai meer wou spelen om alle ingewikkelde technische brol te doen. En de rest is geschiedenis \o/

Inmiddels ook een paar keer "definitief" gestopt en "voor efkes" herbegonnen, yet here we still are :unsure:

3: Kan je in je eigen woorden beschrijven wat geocachen is en waarom je het graag doet?
Geocachen is wandelen (= saai) ... maar met een doel (YAY)! Je volgt een opgelegd pad (of bereid er zelf een voor) waarin je (van minuscuul kleine tot grote) caches moet vinden en je naam + datum opschrijven als bewijs dat je er geweest bent.

Je ziet ook (zo goed als) elke keer nieuwe streken, gebouwen, bossen, zaken die je als niet-inwoner nooit zelf zou vinden... Sommige cache owners steken echt enorm veel moeite in zeer leuke caches/puzzels/...

Wat is de meest vreemde geocache dat je al bent tegengekomen? :unsure:

Een van de tofste die hier in onze streek ligt was er een met een bak van DUIZEND sleuteltjes die je moest doorzoeken om het slot open te krijgen, of de "24 uur van Harelbeke" waar we de ganse kerstweek bezig mee zijn geweest (elk uur-slot kon je 1 antwoord geven op een specifiek raadsel, dus als ie fout was moest je exact 24u wachten tot het volgende slot van 1 uur, sucks to be you als het die was om 04u 's nachts).

Ik kan het iedereen aanraden! Men vrouw en ik amuseren er ons al twee jaar rot mee. Op dit moment staat de teller op 1.222 gevonden caches.

4: Hoe ziet jouw manga top 5 eruit?
Hmm een echte "Top 5 aller tijden" heb ik niet echt. Degene die me wel het meest zijn bijgeblijven zijn de bekende titels zoals bvb Berserk, Rurouni Kenshin, Bleach, Naruto, Soul Eater, Air Gear, Gamaran, Full Metal Alchemist, Attack on Titan, ...

Op dit moment volg ik redelijk actief Martial Peak, Demons and Gods, Heavenly Demon, Onepunch Man, The Gamer, Black Clover, ...

5: Wie volg je zoal op YouTube?
Al redelijk wat jaar het grootste deel van de LinusTechTips - LTTSTORE DOT COM - kanalen.

Henk Rijckaert, DIY Perks, Colin Furze, Look Mum No Computer + Museum of Everything Else (wanneer de pandemie es wat gaan liggen ga ik daar toch es naartoe om mijn patreon "knob" te gaan zoeken) om mijn DIY waakvlam niet te laten uitdoven.

En dan af en aan wat gamers van de spellen waar ik actief mee bezig ben (Path of Exile => Pohx, Factorio/Satisfactory/Dyson Sphere Project => Nilaus) en Many A True Nerd.

En via hen dan wat doorklikken naar andere grootheden (Spiffing Brit, ZiggyD, PeteComplete, ...) maar die volg ik niet zo superactief op, er zijn immers maar 24 uur in 1 dag helaas :(

6: Doe je je werk graag en zie je jezelf tot aan jouw pensioen in de IT werken?
Ja (zie mijn vorige reactie op coldplayke) en prolly ja, ik ben niet de man van de zotte veranderingen in men eenvoudig maar gelukkig leven. Je weet natuurlijk nooit wat er nog mijn pad zal kruisen, maar het zal al serieus de moeite moeten zijn dan :D

7: Welk ras is jouw kat?
Europese Korthaar aka HTK (Huis-Tuin-Keukenkat) :love:
 
Laatst bewerkt:
Wat is je motivatie om zoveel tijd en moeite in BG te steken?
Waarom doe je dit uzelf allemaal aan met dit forum? Uit een soort liefde voor sadomasochisme? :unsure:

Héél eerlijk? Geen flauw idee + ik heb het mezelf ook al veel afgevraagd in de afgelopen 20 jaar (en bij momenten denkt mijn nabije omgeving dat Carrion er prolly nog het meest dichtbij mee zou zitten). Dat, of een of andere vorm van Stockholm Syndroom? Misschien omwille van de (meestal grotendeels) positieve reacties die we krijgen als we iets positiefs gedaan hebben (= Pavlov reactie)? Of misschien gewoon een soort erfelijke stompzinnige koppigheid? ... Waarschijnlijk een combinaties van alles :D

Er zijn in de loop van de vele jaren VEEL mensen geweest die van TNG/9lives/BeyondGaming gemaakt hebben wat het vandaag is. Dit zowel in de positieve zin (dankzij de vele vrijwillige crewies - dat waarschijnlijk rond de 250+ namen zou tellen ondertussen - en de "vaste" bezoekers) als negatieve zin (de "hack" en het gebrek aan opvolging daaropvolgend). Zelf heb ik daar ook al los tienduizenden uren in gestopt en ik zou het echt enorme zonde gevonden hebben indien het gewoon van dag op dag gestopt zou geweest zijn moest Telenet er na de hack, of november vorig jaar gewoon los de stekker uit zou getrokken hebben (wat 100% mogelijk was, ik heb het in het verleden al met 2 andere Telenet communities zien gebeuren).
 
Hoe kan je passief muziek luisteren als hobby? Of bedoel je daarmee de radio aanzetten? Zo ja, welke radio en waarom? Zo nee, please do elaborate.
Ik luister al sinds 2004 naar https://www.di.fm via men trouwe WinAmp. Heb ik al heel veel goeie trance/techno/hardstyle liedjes/artiesten mee leren kennen.

Vraag mij wel nooit achter specifieke namen want daar ben ik echt SUPER slecht in :unsure:
 
Laatst bewerkt:
- Je werkt vooral achter de schermen, lees je ook veel op het forum? Wat zijn voor jou de interessantste subfora?
- Welk muziekgenre luister je graag? Heb je favoriete groepen of artiesten?
- Coronacijfers zijn gunstig, alle BG-leden zijn gevaccineerd en we organiseren een grote BG-meeting. Hoe mag die eruit zien van jou?

Kak, *schrap tweede vraag*.
 
Héél eerlijk? Geen flauw idee + ik heb het mezelf ook al veel afgevraagd in de afgelopen 20 jaar (en bij momenten denkt mijn nabije omgeving dat Carrion er prolly nog het meest dichtbij mee zou zitten). Dat, of een of andere vorm van Stockholm Syndroom? Misschien omwille van de (meestal grotendeels) positieve reacties die we krijgen als we iets positiefs gedaan hebben (= Pavlov reactie)? Of misschien gewoon een soort erfelijke stompzinnige koppigheid? ... Waarschijnlijk een combinaties van alles :D

Er zijn in de loop van de vele jaren VEEL mensen geweest die van TNG/9lives/BeyondGaming gemaakt hebben wat het vandaag is. Dit zowel in de positieve zin (dankzij de vele vrijwillige crewies - dat waarschijnlijk rond de 250+ namen zou tellen ondertussen - en de "vaste" bezoekers) als negatieve zin (de "hack" en het gebrek aan opvolging daaropvolgend). Zelf heb ik daar ook al los tienduizenden uren in gestopt en ik zou het echt enorme zonde gevonden hebben indien het gewoon van dag op dag gestopt zou geweest zijn moest Telenet er na de hack, of november vorig jaar gewoon los de stekker uit zou getrokken hebben (wat 100% mogelijk was, ik heb het in het verleden al met 2 andere Telenet communities zien gebeuren).
Daarop volgend, jij bent altijd vooral met het technische gedeelte bezig geweest. Hoe heb jij de hack beleefd?
 
Aangezien ge bekend staat om uw onnozele dad jokes, wat is uw top 3? 😛
Men vrouw is het al zo gewoon geworden dat als ik vraag of het naar links/rechts is (auto rijden of geocachen), ze al automatisch "naar links, waar je grote teen rechts staat" zegt (gevolgd door een vuile blik omdat ik het anders sowieso vraag), dus die staat dus ruim op #1 :D

Starlink-23 (7/4/2021) op Discord:

1620992175138.png


Ahahaha, de tranen schieten al weer in men ogen als ik er aan terugdenk :'D

Voor de rest kan ik zo niet direct aan specifieke denken, maar ik blijf er steeds voor alert om ze er tussen te krijgen!
 
- Je werkt vooral achter de schermen, lees je ook veel op het forum? Wat zijn voor jou de interessantste subfora?

De twee Feedback + Suggesties fora, omdat het "mijn werk" is :unsure: En bepaalde threads op het TV-reeks forum (voor het zeer zeldzame moment dat ik toch es een reeks actief meevolg op TV zoals bvb de Containercup) + af en toe het rustige Podcast forum (al ligt dat sinds Corona ook op 0 omdat ik zelden nog met de werkauto rijdt).

Maar eigenlijk vooral nee, helaas, en eigenlijk semi-bewust omdat ik mij er anders teveel in ga opjagen. Het is nu niet specifiek door corona (al valt het nu wel meer op) maar veel mensen nemen die digitale discussies echt véél te serieus op en beginnen dan bepaalde visies te verdedigen met een brandende passie waarvan ik denk van "ga nu toch es een uur buiten gaan wandelen ipv je zo te blijven opjagen in details, je steekt nu zoveel tijd/moeite/frustratie in dingen die binnen een maand iedereen vergeten zijn".

De laatste jaren ben ik vooral veel actiever in het volgen van Discord (ook al is het niet meer alle kanalen want daarvoor zij er gewoon veel te weinig uren op een dag).

- Welk muziekgenre luister je graag? Heb je favoriete groepen of artiesten?
95% van de tijd zet ik een "zender" op van Digitally Imported, de andere momenten zijn liedjes die ik daar gevonden heb en nog es herop leg :D

Tijdens het gewone (programmeer)werk - op de achtergrond - vooral het (epic/classic) Trance kanaal, als het intenser werk is eerder naar de (hard) Techno/Hardstyle/Harddance kanalen (niet echt om actief te luisteren maar ik krijg echt veel energie van het ritme).

Op dit moment is dit mijn meest favoriete schijf:


Dat stukje vanaf 02:20 = :music: :music: :music: :music: :music: :music: :music: (puur muzikaal orgasme imho)

- Coronacijfers zijn gunstig, alle BG-leden zijn gevaccineerd en we organiseren een grote BG-meeting. Hoe mag die eruit zien van jou?
De crew-meeting staat letterlijk al 2 jaar op mijn todo lijst, maar een puur BG-meeting? Hmmmmmm, waarschijnlijk een combo LAN-party maar met grote focus op bijbehorende food & drink trucks, genoeg tafeltjes/(deftige) stoelen dat iedereen op zen gemak kan zitten en babbelen, en een paar fun compo's :D
 
Allrighty, ik kan mijn lijstje weer copy-pasten :woohoo:

Een lijstje van standaard vragen in een vragenvuur, numbered for your convenience:
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS :evil:):
    1. Band / muziekartiest
    2. Album
    3. Song
    4. Film
    5. Regisseur
    6. Acteur / actrice
    7. Boek
    8. Comic / Manga
    9. Game
    10. Game designer of company
    11. Comedian
    12. ... anything to add?
  3. Wil je kinderen?
  4. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  5. Hoe voel je je tijdens Covid?
  6. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  7. Welke fora bezoek je zoal? Feedback & suggesties dus

En als laatste: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
 
Daarop volgend, jij bent altijd vooral met het technische gedeelte bezig geweest. Hoe heb jij de hack beleefd?
Ik was op dat moment eigenlijk geen crew meer (omwille van alle frustraties tegen de interne Telenet bureaucratie had ik enkele maanden ervoor mijn handdoek "definitief" in de ring geworpen), maar ik had het wel van kilometers ver zien aankomen dat het ooit ging gebeuren. De exacte aanloop er naar toe heb ik dus ook maar nadien geleerd.

Kort na de hack hebben ze mij gevraagd om nog es mee te helpen kijken of ik kon zien hoe het precies gebeurd was, maar kort daarna hadden ze weer de ene gigantische flater na de andere geslaan (hun complete gebrek aan communicatie in gans die periode was maar een van de vele dingen) + nog wat andere interne dingen (die ik liever niet publiek deel) wat de toen reeds hoge frustraties er zeker niet op verminderd hebben.

Veel meer kan en durf ik er niet op antwoorden om geen slapende honden wakker te maken :D
 
- Wie is de gedenkwaardigste user die ooit is gepasseerd? Eentje die nog in je geheugen zit alsof het gisteren was.
- Je mag op droomvakantie. Wanneer ga je, voor hoelang en waarheen?
- Je mag gaan tafelen met één persoon, en hem een avond lang aan de tand voelen. Historische figuren of nog levende mensen. Wie kies je?
- Je mag naar een moment in het verleden om dat bij te wonen in de hoedanigheid die je wilt. Waar ga je aan deelnemen/naar kijken?
- Zet in volgorde: seks, computeren, tv, chipolata. Welke mag nog elke dag, welke om de drie maand, welke om de drie jaar en welke nooit meer?
 
Allrighty, ik kan mijn lijstje weer copy-pasten :woohoo:

Een lijstje van standaard vragen in een vragenvuur, numbered for your convenience:
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS :evil:):
    1. Band / muziekartiest
    2. Album
    3. Song
    4. Film
    5. Regisseur
    6. Acteur / actrice
    7. Boek
    8. Comic / Manga
    9. Game
    10. Game designer of company
    11. Comedian
    12. ... anything to add?
  3. Wil je kinderen?
  4. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  5. Hoe voel je je tijdens Covid?
  6. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  7. Welke fora bezoek je zoal? Feedback & suggesties dus

En als laatste: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
1.1. Van de muur af (zoals het in het patent stond)
1.2. Ja
1.3. Lang (momentje van mentale pauze)
1.4. 37 verschillende (als anti-ochtendpersoon ben ik een extreme snoozer)
1.5. Erlangst (en niet alleen bij frieten, als mijn eten door elkaar ligt kom ik ongemakkelijk)
1.6. Achter (langst voor had ik zelfs nog nooit bij stilgestaan :thinking: doen mensen dat?)
1.7. Mes
1.8. Zo'n pizzacutter (rollend mes dus)
1.9. Lol, eerste zeker (eigenlijk compleet onbewust, nog nooit echt bij stilgestaan)

2.x. Over het algemeen geen specifieke favorieten voor iets
2.9. Factorio is love, factorio is life, all glory to factorio... THE FACTORY MUST GROW
2.10. WUBE Software (de makers van Factorio): de pure perfectie en de snelheid waarmee zij de kleinste bugs vermorzelen is ongekend

5. Als rasechte introvert en pseudo kluizenaar ben ik waarschijnlijk een van de weinige mensen die er na al die maanden eigenlijk nog totaal niet van afziet :unsure: (en mss zelfs een beetje tegenop ziet dat binnenkort het sociaal leven/contacten terug actiever worden)
6. Hier heb ik relatief lang over nagedacht, maar er is eigenlijk niets waarvan ik (nu) denk van: goh dees moet ik echt nog doen voordat ik de pijp aan maarten geef :thinking:

De vraag waarvan ik hoop dat niemand die stelt: "Is de jurk nou blauw-zwart of wit-goud"
 
Terug
Bovenaan