Vragenvuur Vragenvuur: Cyberkef

ah, nog ne rasechte introvert: is uw vrouw ook introvert of juist het tegenovergestelde (of ergens tussenin) en indien beide introvert: hoe hebt ge elkaar leren kennen?
 
- Wie is de gedenkwaardigste user die ooit is gepasseerd? Eentje die nog in je geheugen zit alsof het gisteren was.
De eerste die in mijn gedachten schiet (omdat je specifiek "user" zegt) blijft toch FilmFabriek: 3 volwaardige ISP abusedossiers opmaken voor 1 persoon blijft toch mindblowing.

- Je mag op droomvakantie. Wanneer ga je, voor hoelang en waarheen?
Boa Vista (Kaapverdië), 2 weken, ASAP. Zon, kalmte, zwembad, unlimited hoeveelheid Carribean Blue's, een superdik boek + men headset :drool:

- Je mag gaan tafelen met één persoon, en hem een avond lang aan de tand voelen. Historische figuren of nog levende mensen. Wie kies je?
De persoon die de friet heeft uitgevonden zoals we het vandaag kennen.

- Je mag naar een moment in het verleden om dat bij te wonen in de hoedanigheid die je wilt. Waar ga je aan deelnemen/naar kijken?
Ik ben niet "gelovig" gelovig, maar ik zou toch wel echt graag es willen weten wat daar nu allemaal is gebeurd ten tijde/plaatse van Jezus om te zien wat daar nu ECHT allemaal van aan is om eeuwenlang zo'n fucked up gevolgen qua geloofsinstituut als gevolg van te hebben.

- Zet in volgorde: seks, computeren, tv, chipolata. Welke mag nog elke dag, welke om de drie maand, welke om de drie jaar en welke nooit meer?

Elke dag: Computeren (maar dan eerder omdat het totale sociale isolement mij binnen de maand mentaal zou verpletteren)
3 maand: Seks dan maar :unsure:
3 jaar: chipolatta (nog gehaktgerechten genoeg op de wereld)
Nooit meer: fuck TV lol
 
Kleurenblind?
Yup, de exacte versie weet ik niet meer van buiten maar blauw = paars en nog wat andere combinaties die mij slecht afgaan. Ik heb sinds een paar jaar dan ook een volledig kleuren-discussie-verbod gekregen van men vrouw (volledig terecht geef ik hier stiekem toe).
 
ah, nog ne rasechte introvert: is uw vrouw ook introvert of juist het tegenovergestelde (of ergens tussenin) en indien beide introvert: hoe hebt ge elkaar leren kennen?
Juist het tegenovergestelde (gelukkig). En ik heb haar leren kennen op Werchter 2002 :love: omdat mijn kameraden mij verplicht hadden om mee te gaan (uit mezelf zou ik dat nooit gedaan hebben).
 
Favoriete roddel/duister geheim uit de 9L periode die geschikt voor publicatie is.
Misschien wordt het inderdaad wel es tijd dat "the greatest secret of 9lives" bekend gemaakt wordt... :unsure:

In 2006 was er vanuit Telenet een grote push om redelijk wat producten/communities een eigen dedicated "brand" toe te kennen, en dus moest ook het legendarische games.telenet.be er aan geloven via een community wedstrijd waarin duizenden users gevote hebben voor een nieuwe naam...

De toenmalige inzending "9 Lives" (... ieuw) was daarin NIET de winnaar in aantal votes :crazy: ... maar alle branding (registratie + logo's + iconen) waren al klaar nog voordat de poll afgelopen was :D

De domeinnaam van de echte winnaar heb ik enkele jaren geleden nog proberen overkopen, maar was iets te duur voor wat het was naar men smaak.
 
1) Wat is je favoriete thee/warme drank of als je enkel koffie drinkt hoe heb je u koffie het liefste?
2) Met welk gerecht kunnen we je na een werkdag vol stress instant terug doen ontspannen?
3) Vertel eens wat meer over je kat. Hoe is het diertje bij jullie terecht gekomen en is er iets wat hem/haar typeert?
 
Wtf -_-

Wat was dan wel de winnaar :v
Spelletjesforum.be :unsure:

Nu serieus. Enkel respect voor wie en wat de man @Cyberkef allemaal betekend heeft voor dit forum. Maar de vraag is, waarom in godsnaam heeft een west vlaming een zo'n grote betekenis gespeeld in de geschiedenis van dit forum. Als je zie hoe we als west vlamingen toch altijd wat de underdog zijn en als je ziet hoe we ons toch altijd wat op de achtergrond houden (het is mssh een veralgemening maar het is toch iets wat mijn ervaring/gevoel is). Wat is volgens jou je capaciteit die je invloed zo ver gebracht heeft? In ieder geval heb jij als west vlaming hebt geholpen om dit forum zo groot te brengen. Al zeker als ik zag hoe (dit kan ook gewoon een verkeerd gevoel geweest zijn) west vlamingen in de beginperiode van games.telenet.be uitgelachen werden.
 
OK. Vannacht komt er een fee bij je langs, met een roze kleedje aan (niet dat jij dat gaat merken).
Je mag van haar één ding kiezen waar je dan echt uitzonderlijk getalenteerd/goed in wordt. Wat kies je?
 
Aangezien ik ook nog 2 jaar heb gewerkt in Diksmuide en dagelijks door Woumen moest passeren een 7tal jaar geleden:

-Woon je graag in Woumen? Hopelijk niet langs die drukke baan van Diksmuide - Ieper.
-Bakker Philippe, Devreker of Ons Dorp?
-Favoriete café en restaurant in groot Diksmuide?
-Al veel geflitst geweest? Marcheren die traject controles eigenlijk al? Grote voorstander?
-Bezoek -en wandeltips in de stad?
-Beetje politiek getint: hoe komt het dat Vlaams Belang zo populair is in jullie stad?
 
1) Wat is je favoriete thee/warme drank of als je enkel koffie drinkt hoe heb je u koffie het liefste?
Ik ben een zeer atypische programmeur want ik lust echt geen koffie, thee ook paar keer geprobeerd maar dat is echt mijn meug niet.

Ik hou het dus voorlopig bij een warme cécémel!

2) Met welk gerecht kunnen we je na een werkdag vol stress instant terug doen ontspannen?
Vooral met heel simpele gerechten. Bvb met een simpele boerenworst + bloemkool in kaassaus en ik ben al tevreden :drool:

3) Vertel eens wat meer over je kat. Hoe is het diertje bij jullie terecht gekomen en is er iets wat hem/haar typeert?
Ik heb voor zolang ik mij kan herinneren van kindsaf aan altijd katten rond mij gehad. Na de trouw/samenwonen was het hier efkes dierenloos tot mijn vrouw plots afkwam met "hé een collega krijgt binnenkort kittens wil ji-" YES PLEASE.

Was een nestje van 4 met 2 katertjes en 2 katinnen. Ik wou sowieso een katertje (de katinnekes thuis hadden allemaal problemen met cystes -> operaties), maar de eigenares had de katjes verkeerd gesekst en we gingen eerst een zwart/witje hebben. Hence wrom we nu met een HTK-kat zitten die Zorro heet :unsure:

IMG_20210411_175925724.jpg

(de koning op zen troon)
 
Maar de vraag is, waarom in godsnaam heeft een west vlaming een zo'n grote betekenis gespeeld in de geschiedenis van dit forum. Als je zie hoe we als west vlamingen toch altijd wat de underdog zijn en als je ziet hoe we ons toch altijd wat op de achtergrond houden (het is mssh een veralgemening maar het is toch iets wat mijn ervaring/gevoel is).

In ieder geval heb jij als west vlaming hebt geholpen om dit forum zo groot te brengen. Al zeker als ik zag hoe (dit kan ook gewoon een verkeerd gevoel geweest zijn) west vlamingen in de beginperiode van games.telenet.be uitgelachen werden.
Er zijn in de loop van de vele jaren nochtans meer W-VL dapper op de achter-/voorgrond geweest dan je zou denken (Doobie, El Shorty, Epyon, Thallyos, ... om er nu maar een paar te noemen dat ik 100% zeker weet die ook wel veel hebben betekend) :thinking:
De laatste ~15 jaar zwaaien we zelfs stevig met de W-VL vlag aan de forum top :D

Het is gewoon gemakkelijk om te lachen met W-VL zeker 🤷‍♂️

Wat is volgens jou je capaciteit die je invloed zo ver gebracht heeft?
Het meeste daarover staat hier al. Met die koppigheid om tijd te blijven steken in TNG/9lives heb ik nochtans gans mijn universitaire carrière professioneel de nek overgesneden, dus het was niet allemaal rozengeur en maneschijn om op het pad te blijven waar ik uiteindelijk zit. Carrion zit er eigenlijk echt wel niet heel ver weg met zijn SM "grapje" :unsure:
 
OK. Vannacht komt er een fee bij je langs, met een roze kleedje aan (niet dat jij dat gaat merken).
Je mag van haar één ding kiezen waar je dan echt uitzonderlijk getalenteerd/goed in wordt. Wat kies je?
Tekenen. Ik weet nochtans dat je er best wel goed in kan worden als je er veel tijd en energie instopt (want een natuurtalent ben ik echt niet), maar ik zou eigenlijk nog best wel graag goed willen kunnen tekenen :thinking:

(enkel zwart/wit dan uiteraard :tongue: )
 
-Woon je graag in Woumen? Hopelijk niet langs die drukke baan van Diksmuide - Ieper.
-Al veel geflitst geweest? Marcheren die traject controles eigenlijk al? Grote voorstander?
Ja best wel, ik woon wel aan die drukke baan maar aan de kant met uitkijk op de broeken/natuurgebied (als ik hier <1km wandel zit ik in een stuk natuurgebied waar met veel moeite 100 man/jaar es komt omdat ze een verkeerd weggetje zijn ingeslaan), dus mij hoor je alvast niet klagen.

De trajectcontrole heeft het ook een pak rustiger gemaakt qua snelle passage. Voor zover ik weet werkt ze wel, maar worden de boetes nog steeds niet geïnt want er is geen personeel voor (true story, Belgistan op zen best zeker) 🤷‍♂️

Wel superambetant om midden in een trajectcontrole te wonen want elke keer je Waze opstart om te zien hoelang het duurt om ergens naartoe te rijden: "Je rijdt binnen een traject controle" JA IK WEET HET BEDANKT OM HET AL VOOR DE TIENDUIZENDSTE KEER TE VERTELLEN 😡

-Bakker Philippe, Devreker of Ons Dorp?
De broodmachine buiten van Ons Dorp :unsure:

-Favoriete café en restaurant in groot Diksmuide?
De Frietbank :unsure: Voor de rest durf ik niet echt namen noemen (café's sowieso geen enkele persoonlijke ervaring mee).

-Bezoek -en wandeltips in de stad?
Geen, itt tot Ieper is het toerisme in Diksmuide echt belachelijk slecht uitgewerkt (buiten de IJzertoren en de Dodengang?) al hebben ze de voorbije maanden wel een dappere poging gedaan met feniks 2020 (al mag je niet te hard op de grammaticale fouten op de borden beginnen letten 🤦‍♂️).

Het Duitse kerkhof in Vladslo is anders wel es de moeite als je in de buurt passeert. En onze Blankaart natuurlijk!

Wel heel mooi om te fietsen!

-Beetje politiek getint: hoe komt het dat Vlaams Belang zo populair is in jullie stad?
Vooral proteststemmen omdat de meeste mensen de eeuwige wisselende strijd tussen Idee Diksmuide vs de CD&V gewoon kotsbeu zijn (denk ik). Democratie yay enal /sarcasme 200% :sarcastic:
 
Als iemand mij in PM eens wil briefen over die legendarische FilmFabriek? Ik heb dat hoofdstuk van de 9lives geschiedenis helemaal gemist...
 
- Moest je een ex-member of ex-crewlid kunnen terughalen, wie zou het zijn?

- Wat was voor u (voorlopig) de gouden tijd van het forum/de community?

- Je mag een winkel uitkiezen om gedurende 5 minuten alles te nemen wat je kan dragen en dat mag je houden. Welke kies je en wat neem je mee?

- Wie van de (crew)members zou je graag eens irl zien?
 
- Moest je een ex-member of ex-crewlid kunnen terughalen, wie zou het zijn?
Gooooh, er zijn er al zó véél de revue gepasseerd die gerust terug zouden mogen komen... :thinking:
Maar moest ik echt maar 1 iemand mogen kunnen kiezen, dan zou het wel Zorbapol moeten zijn :love:

- Wat was voor u (voorlopig) de gouden tijd van het forum/de community?
In 2009/2010 hadden we avg 130k posts per maand, en 120 crewies (game server admins, forum mods, redactieleden). Als we daar ooit terug aan kunnen geraken, kan ik met gerust hart op pensioen!

- Je mag een winkel uitkiezen om gedurende 5 minuten alles te nemen wat je kan dragen en dat mag je houden. Welke kies je en wat neem je mee?
Een doe-het-zelf winkel met een gezonde voorraad, en dan sprintje naar al de zekeringen, Niko schakelaars, Niko afdekplaten in men zakken/t-shirt stoempen en dan zoveel (elektriciteit/internet) draad/kabel als men armen maar kunnen dragen :unsure:

- Wie van de (crew)members zou je graag eens irl zien?
Iedereen, en die wens komt (hopelijk) al snel in vervulling met de post-corona crew meet natuurlijk (en ja gij zijt ook uitgenodigd)!
 
Laatst bewerkt:
1.1. Van de muur af (zoals het in het patent stond)
:eek: EINDELIJK IEMAND DIE HET ENIGE JUISTE ANTWOORD GEEFT WAAR IK OP ZAT TE WACHTEN :bow:

1.6. Achter (langst voor had ik zelfs nog nooit bij stilgestaan :thinking: doen mensen dat?)
Zie vorige vragenvuren.
Vandaar ook de "er zijn 2 soorten mensen" pre-text. Meestal beseft groep A ook niet dat groep B bestaat en vice-versa.

2.x. Over het algemeen geen specifieke favorieten voor iets
Allez, is dat niet bizar? Is dat omdat je geen grote interesse hebt in muziek/film/comic/... ?
Of ben je algemeen gezien eerder een apathisch persoon?


De eerste die in mijn gedachten schiet (omdat je specifiek "user" zegt) blijft toch FilmFabriek: 3 volwaardige ISP abusedossiers opmaken voor 1 persoon blijft toch mindblowing.
Ik dacht dat abuse dossiers voornamelijk voor hackers waren enzo? Ik herinner me FilmFabriek vooral als een irritant manneke dat veel en onnozele posts maakte. Wat deed hij dan dat (3) abuse dossiers nodig had?
 
Terug
Bovenaan