Vragenvuur Vragenvuur: Cyberkef

Allez, is dat niet bizar? Is dat omdat je geen grote interesse hebt in muziek/film/comic/... ?
Of ben je algemeen gezien eerder een apathisch persoon?
Ik denk eerder dat ik gewoon een brede/uitgesmeerde interesse heb met een boel favorieten op gelijke hoogte (ipv één specifieke "top 1 favoriet" te hebben) :thinking:

Ik dacht dat abuse dossiers voornamelijk voor hackers waren enzo? Ik herinner me FilmFabriek vooral als een irritant manneke dat veel en onnozele posts maakte. Wat deed hij dan dat (3) abuse dossiers nodig had?
Hij was in de 20 jaar TNG/9lives de all-time #2 dubbelaccount aanmaker (permban achter permban achter permban) = misbruik van de voorwaarden van je internet contract => abuse. Dat was bij momenten echt dweilen met de kraan open. En als ge mailt naar abuse moet je niet afkomen met "gelieve persoon x zijn internet af te nemen", dat is een gans document vol tijdstippen, screenshots, context, ... En met zoveel dubbelaccounts ben je daar wel een paar uur zoet mee. Hij heeft het 3 officiële warnings + 3 ISP contract opzeggingen volgehouden.
 
Wow the fuck ... :wtf:. Dus die zijn contract is 3 keer opgezegd, en toch bleef hij doorgaan? Wat bezielt zo iemand?
Jullie weten dan ook welke persoon daar dan achter zat veronderstel ik? Was dat een kind / puber / volwassene / ... ?

En omwille van uw post moet ik nu vragen ... wie was dan de all-time #1 dubbelaccount aanmaker?
 
Ik heb mij altijd afgevraagd wat zo'n hardnekkige troll/dubbelaccountmaker (vaak hetzelfde zeker aangezien je de bans moet opstapelen) drijft. Ik dacht ook dat die Filmfabriek iets was uit het verleden, dat ik nooit actief heb meegemaakt.

Dus inderdaad, kan je ons meer vertellen over de #1?
Wie zat er achter de fameuze hack?
Heb je inzichten verworven over de psyche van de internettroll?
 
Wow the fuck ... :wtf:. Dus die zijn contract is 3 keer opgezegd, en toch bleef hij doorgaan? Wat bezielt zo iemand?
Who knows 🤷‍♂️

Jullie weten dan ook welke persoon daar dan achter zat veronderstel ik?
Ja, zijn naam staat nog steeds in men geheugen gebrandmerkt.

wie was dan de all-time #1 dubbelaccount aanmaker?
Dus inderdaad, kan je ons meer vertellen over de #1?

"Het meisje van scooterforum.nl"

Een decennium geleden hadden die een wedstrijd gedaan waarbij je een scooter kon winnen (als genoeg mensen op je stemden of op een specifieke link klikten of iets in die aard, de details zijn al wat vervaagd na al die jaren). Zij had een of ander script gemaakt/gevonden waarbij ze aan de lopende band accounts aanmaakte en mensen PM'den met een URL om op te klikken. Ik denk dat we rond de +250 accounts zaten die simultaan aan het uitsturen waren naar alle users tot we in paniek het volledige forum afgesloten hebben om de instroom tegen te gaan, en dan met twee admins UREN aan een stuk alles opgeruimd en geblokkeerd.

En those were the dark days of the internet, dat was technisch echt wel serieus indrukwekkend (al die unieke e-mailboxen, IP adressen, CAPTCHA's solven, registreren, versturen van die PM's, ...).

Haar naam ben ik nooit te weten gekomen. Het script waarmee ze dat voor elkaar heeft gekregen heb ik ook nooit teruggevonden. Noch ofdat ze uiteindelijk gewonnen heeft of niet :D
 
Is er eigenlijk al iets gezegd geweest over de hack? Is die persoon gevat?
Zijn er ooit politie interventies geweest voor bepaalde users op 9L? (oplichting, ..)
 
Hebt ge nog contact met de andere OG admins uit de games.telenet-periode? Phalanx enzo had ik nu en dan wel contact mee via IRC destijds, vraag mij soms nog af hoe het zou zijn met die mensen die een deel van mijn jeugd hebben vorm gegeven.

Voor de rest geen vragen die nog niet gesteld zijn. Wilde alleen nog zeggen dat ik u ne geweldige mens vind! Groetjes.
 
Wie zat er achter de fameuze hack?
Is er eigenlijk al iets gezegd geweest over de hack? Is die persoon gevat?
"Geen commentaar" :unsure:

Heb je inzichten verworven over de psyche van de internettroll?
Er bestaan zeker meerdere oorzaken/types trollen, maar de meesten hebben waarschijnlijk wel gemeen dat ze "tijd teveel" hebben en die dan maar gebruiken om die tijd te gaan focussen op 1 specifiek doel.

Vroeger gingen die dan mss gaan vissen of tegen elkaar gaan zagen op bankskes in het park of de markt (of whatever floats ones boat). Tegenwoordig is de drempel om dit online te gaan doen gewoon onbestaand geworden en vraagt veel minder effort 🤷‍♂️ Kunt dit zelfs gewoon verder doen terwijl je nog in bed ligt of op 't wc zit.

Als ik soms rondzie wat mensen allemaal verbaal uitbraken op forums, chats en/of sociale media en die paardenbril visies dan verdedigen met een brandende passie (want zij hebben immers onvoorwaardelijk gelijk) 🙈 ... En voor wat? Binnen een week is al die effort toch al weer vergeten.

Of misschien ben ik gewoon al te oud aan het worden voor deze wereld :unsure: *zwaait dreigend met de wandelstok*
 
Hebt ge nog contact met de andere OG admins uit de games.telenet-periode? Phalanx enzo had ik nu en dan wel contact mee via IRC destijds, vraag mij soms nog af hoe het zou zijn met die mensen die een deel van mijn jeugd hebben vorm gegeven.
Nee, die zijn allemaal verdergegaan met hun leven en ik heb geen manier meer om die nog te bereiken. Enkel Tarske heb ik twee maand geleden nog es uitgebreid gesproken :)
 
Jullie weten dan ook welke persoon daar dan achter zat veronderstel ik?
Ja, zijn naam staat nog steeds in men geheugen gebrandmerkt.
Hij maakte daar ook geen geheim van he, integendeel, registreerde zelfs onder zijn eigen naam accounts.
Zijn visuele bekendheid ging zelfs zo ver dat ik in zijn gloriedagen een berichtje kreeg van iemand dat Filmfabriek voor hem stond hier in de buurt, en dat klopte ook nog bij navraag. Da's toch zo ongelooflijk goed, kan ik niets anders dan respect voor hebben. :laugh:
Nu ja, Cyberkef en anderen zullen daar hun peren wel mee gezien hebben maar blijft legendarisch.

Voor de rest geen vraag, wel zoals al de rest in deze thread: een welgemeende bedankt. Niet alleen voor deze herinneringen waar ik weer bij moet schaterlachen, maar voor al uw inspanningen hier. Ge verdient een standbeeld.
 
Als je vlak voor je registratie op TNG geweten had wat je nu vandaag weet, had je dan ook op de registratieknop gedrukt?
Pfjoew, dat is een goeie vraag...

Waarschijnlijk wel. Het was een (bij momenten iets TE) bumpy road, maar ik zit vandaag op een positie in men leven waarvan ik denk van "life is good".

Ik vraag mij nu wel ENORM hard af hoe alles er had uitgezien moest pipoclown het mij indertijd niet gevraagd hebben, want mijn leven zou er HELEMAAL anders uitgezien hebben. Die beslissing toen heeft voor mij persoonlijk enorme gevolgen gehad.

Misschien had ik wel mijn universitaire opleiding afgewerkt? Waar zou ik dan werken, welke hobby's zou ik dan hebben, welke mensen zou ik dan leren kennen hebben, ... ? Wat zou ik uitgespookt hebben met die ENORME hoeveelheid vrije tijd die ik plots wel zou gehad hebben?

Maar toen had ik ook (de toen op TNG zeer actieve) BelgianMoOoFarm community niet gejoined, daardoor nooit PHP geleerd en zo nooit doorgegroeid tot TNG Forum Admin. Hoe zou het afgelopen zijn met TNG/9lives? Welke beslissingen zouden er wel of niet genomen geweest zijn in al die jaren zonder mijn input (gans de forum organisatie waar we jarenlang aan gewerkt en getweaked hebben, of die 2x dat ik samen met Radiance nog op het nippertje het forum kunnen redden van een migratie naar ASP.NET (~ garagetv) of Java - omdat een of andere hoge pief dat in een boekje had gelezen en dacht van "this is the future!"). Hoeveel mensen heb ik daarmee het bloed van onder hun nagels gehaald? Hoeveel mensen heb ik daarmee geholpen?
Ik ging ook zoveel toffe leden en crewies nooit leren kennen hebben op het forum/IRC/Discord, waarmee ik met veel stevige (virtuele/tijdelijke) vriendschapsbanden heb opgebouwd in al die jaren.
De zoveel persoonlijke dingen die plaatsgevonden hebben omdat ik DIE mensen heb leren kennen, en niet de andere mensen?

5bkqn.gif
 
Laatst bewerkt:
Wow the fuck ... :wtf:. Dus die zijn contract is 3 keer opgezegd, en toch bleef hij doorgaan? Wat bezielt zo iemand?
Jullie weten dan ook welke persoon daar dan achter zat veronderstel ik? Was dat een kind / puber / volwassene / ... ?

En omwille van uw post moet ik nu vragen ... wie was dan de all-time #1 dubbelaccount aanmaker?
legend has it dat hij nog steeds op het forum zit. (althans, op het einde van 9L)
 
  • Wow
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan