Voorstel Open VLD: Autokeuring privatiseren

Goh, in Nederland werkt dat toch goed.

Boeit mij niet. Voor mij zet je gewoon kritische zaken binnen een maatschappij niet in handen van de private sector. Veiligheidscontrole van voertuigen valt voor mij daaronder net zoals een basismobiliteit voorzien voor elke inwoner.

Alles wat niet tot deze kritische zaken behoort, geen probleem ermee.

Al mogen voor mijn part die zaken op niveau van europa ook gezet worden indien dat schaalvoordelen kan geven. Maar zeer zeker niet naar de private sector...
 

Allez de volgende nonsens...

De autokeuring privatiseren.
Het openbaar vervoer privatiseren.

Zucht :(.
Ale gedaan met alle onderhoud zelf te doen dan??😖
En begin nu niet van veiligheid want ik ben in geen 20 jaar naar de garage geweest.
Tenzij na een afkeur voor de lichthoogte.
 
Ale gedaan met alle onderhoud zelf te doen dan??😖
En begin nu niet van veiligheid want ik ben in geen 20 jaar naar de garage geweest.
Tenzij na een afkeur voor de lichthoogte.
Volgens mij niet.

Jij gaat uw onderhoud mogen doen. Je gaat die mogen binnengooien bij een garage voor de keuring. En na de keuring zal er dan een ganse oplijsting staan van wat er mis is, met eventueel een rode kaart. Met daarbij de kostprijs om dat te maken. En een groene kaart te krijgen. Waarbij je nog altijd die zelf zou kunnen maken.

Allez, als ik zoiets lees bekijk ik dat onmiddellijk hoe kan ik ervoor zorgen dat ik daar geld uit kan kloppen. Wat niet de intentie is van een autokeuring die puur en alleen kijkt naar het veiligheidsaspect zonder rekening te houden met de profatibiliteit.

En ik kan mij niet inbeelden dat een private partij daar op geen enkel moment rekening mee gaat houden.
 
Boeit mij niet. Voor mij zet je gewoon kritische zaken binnen een maatschappij niet in handen van de private sector. Veiligheidscontrole van voertuigen valt voor mij daaronder net zoals een basismobiliteit voorzien voor elke inwoner.

Alles wat niet tot deze kritische zaken behoort, geen probleem ermee.

Al mogen voor mijn part die zaken op niveau van europa ook gezet worden indien dat schaalvoordelen kan geven. Maar zeer zeker niet naar de private sector...
Heb jij ervaring met de Nederlandse APK keuring?
Ik kan u alvast zeggen dat dit echt vele malen beter is dan hier in België hoor. Op heel veel vlakken.
En dat gaat allesbehalve ten koste van de kwaliteit, de wagens die daar op de baan rijden zijn gewoon technisch in orde. De keuring bij ons is een grap, dat is een feit.
 

Allez de volgende nonsens...

De autokeuring privatiseren.
Het openbaar vervoer privatiseren.

Zucht :(.
Zet ook absoluut niet de deur open naar fraude ofzo. Ja meneer, ik ga uw auto toch moeten afkeuren wegens uw banden. Het toeval wilt nu dat ik hier nog een setje heb liggen. Ik geef u nu een groene kaart en leg ze er dan zo meteen op, okay?
 
Zet ook absoluut niet de deur open naar fraude ofzo. Ja meneer, ik ga uw auto toch moeten afkeuren wegens uw banden. Het toeval wilt nu dat ik hier nog een setje heb liggen. Ik geef u nu een groene kaart en leg ze er dan zo meteen op, okay?
Dacht er ook net aan. Enigste manier dat zo iets kan werken is dat de garage die de keuring doet verboden wordt het onderhoud of gebrek aan de wagen op te lossen. Daarvoor moet een andere garage ingeschakeld worden.
 
Heb jij ervaring met de Nederlandse APK keuring?
Ik kan u alvast zeggen dat dit echt vele malen beter is dan hier in België hoor. Op heel veel vlakken.
En dat gaat allesbehalve ten koste van de kwaliteit, de wagens die daar op de baan rijden zijn gewoon technisch in orde. De keuring bij ons is een grap, dat is een feit.
Ik heb geen ervaring met APK keuring. Ik bekijk dit gewoon vanuit een bril zodanig dat ik er mijn voordeel als privaat bedrijf mee kan houden.

En ik kan mij dan al veeeeeeel hierover inbeelden. En als je dat wil indijken dan ga je sowieso als overheid dan ook al weer controles moeten doen van die private zaken en zoals altijd is dat niet onfeilbaar. Of gratis / goedkoop. Dus als het dan toch geld kost, dan liever onafhankelijk.

Voor de rest, vb https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5869308

Dus opnieuw, laat maar... zo te zien heeft nederland mijn voorgevoel dan al bevestigd.

Voor de rest blijft een keuring een momentopname.
 
Boeit mij niet. Voor mij zet je gewoon kritische zaken binnen een maatschappij niet in handen van de private sector. Veiligheidscontrole van voertuigen valt voor mij daaronder net zoals een basismobiliteit voorzien voor elke inwoner.

Alles wat niet tot deze kritische zaken behoort, geen probleem ermee.

Al mogen voor mijn part die zaken op niveau van europa ook gezet worden indien dat schaalvoordelen kan geven. Maar zeer zeker niet naar de private sector...

Tja, moest de overheid z'n werk goed doen, dan wel...
Maar een halve dag aanschuiven om uw auto verplicht (!) te laten keuren, en een openbaar vervoer dat voor geen kanten functioneert, je zou voor minder privatiseren.
 

Allez de volgende nonsens...

De autokeuring privatiseren.
Het openbaar vervoer privatiseren.

Zucht :(.
Gelukkig komt dat van een partijtje waar we na 2024 niet meer van spreken.
 
Zet ook absoluut niet de deur open naar fraude ofzo. Ja meneer, ik ga uw auto toch moeten afkeuren wegens uw banden. Het toeval wilt nu dat ik hier nog een setje heb liggen. Ik geef u nu een groene kaart en leg ze er dan zo meteen op, okay?

Openvld moet aan zijn kiesvee denken he
 
Tja, moest de overheid z'n werk goed doen, dan wel...
Maar een halve dag aanschuiven om uw auto verplicht (!) te laten keuren, en een openbaar vervoer dat voor geen kanten functioneert, je zou voor minder privatiseren.
Je kan ook een afspraak maken natuurlijk.
 
Tja, moest de overheid z'n werk goed doen, dan wel...
Maar een halve dag aanschuiven om uw auto verplicht (!) te laten keuren, en een openbaar vervoer dat voor geen kanten functioneert, je zou voor minder privatiseren.

Mijn vader heeft nog nooit een halve dag moeten aanschuiven. Die heeft gewoon rond hetzelfde moment dat die vorig jaar is gegaan een afspraak gemaakt en op maximaal een uur wachten was die binnen (en meestal moest die gewoon niet wachten...) en 10 minuten later had die zijn keuring.

Ik gebruik het openbaar vervoer nu al 20 jaar met de laatste 13 jaar zeer intensief en voor mij functioneert dat naar behoren. Kan het beter, alles kan beter... maar we moeten wel eerlijk zijn dat als er geen of weinig volk op die lijn zit dat het moeilijk is om het beter (dus frequenter) in te richten. En dat al het geld dat je spendeert hieraan niet aan betere service kan verleend worden op de drukkere lijnen.

Leg aan de lijn, NMBS, MIVB die zaken niet op en zij zullen ook direct een betere service kunnen verlenen terwijl men andere lijnen gewoon afschaft. Maar voor mij is het logisch dat men het niet doet. In ieder geval ik neem voor de meeste van mijn verplaatsingen nog altijd het OV en ik vind echt dat het gewoon een slechte naam heeft. Al begrijp ik wel dat het die naam kan krijgen voor de multipunt verbindingen. Men kiest er nu namelijk niet altijd voor om bepaalde connecties te garanderen. En dat kan dan wat roet in het eten gooien. Maar voor de rest, heb ik er echt geen opmerkingen over hoor.
 
Ik heb geen ervaring met APK keuring. Ik bekijk dit gewoon vanuit een bril zodanig dat ik er mijn voordeel als privaat bedrijf mee kan houden.

En ik kan mij dan al veeeeeeel hierover inbeelden. En als je dat wil indijken dan ga je sowieso als overheid dan ook al weer controles moeten doen van die private zaken en zoals altijd is dat niet onfeilbaar. Of gratis / goedkoop. Dus als het dan toch geld kost, dan liever onafhankelijk.

Voor de rest, vb https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5869308

Dus opnieuw, laat maar... zo te zien heeft nederland mijn voorgevoel dan al bevestigd.

Voor de rest blijft een keuring een momentopname.
Dat is ook weer een stropop natuurlijk.
Ja er zijn excessen die misbruik maken van hun APK-keuringstation mantel. Maar daar tegenover staan dan wel weer een veel groter aantal die hun taak wel serieus nemen en een gewoon objectieve en correcte keuring en oplossingen bieden.

Maar wat je nu aanhaalt, dat gebeurt nu ook al gewoon hoor in bepaalde garages. Ik wil ze geen brood geven diegenen die onnodige kosten maken aan hun wagen.
Nu goed onnodig is ook relatief, preventief vervangen kan echt geen kwaad. Maar het is wel belachelijk als men u dingen aanrekent die niet uitgevoerd zijn, en dat gebeurt ook gewoon en meer dan je misschien denkt. En daarop is nu totaal geen controle, jij als leek moet maar erop vertrouwen dat men effectief alle filters en alle vloeistoffen heeft vervangen.
 
Boeit mij niet. Voor mij zet je gewoon kritische zaken binnen een maatschappij niet in handen van de private sector. Veiligheidscontrole van voertuigen valt voor mij daaronder net zoals een basismobiliteit voorzien voor elke inwoner.

Alles wat niet tot deze kritische zaken behoort, geen probleem ermee.

Al mogen voor mijn part die zaken op niveau van europa ook gezet worden indien dat schaalvoordelen kan geven. Maar zeer zeker niet naar de private sector...
*kijkt even naar het energiebeleid* (en naar het openbaar vervoer, en patrimonium, etc etc )

Jep werkt duidelijk goed die overheid.
 
Ah, de Belgische autokeuring klucht.

Dat is die instantie die uw auto afkeurt voor iets, waarvoor ge dan naar de garage gaat, ze niets vinden en dan terug naar de keuring gaat en door geraakt zonder problemen.

De instantie die een tractor afkeurt voor ontbrekende voorremmen op een trakter, terwijl die geen voor remmen hebben.

Een klucht is de keuring hier. Ik ken letterlijk niemand die er nog nooit shit mee heeft gehad.
 
Terug
Bovenaan