Openbaar vervoer in Vlaanderen

shellshock

Well-known member
Crowdfunder FE

Terwijl de Hoppincentrale in Barcelona zetelt, zit het IT-center van Hoppin volgens Robeyns in de Israëlische stad Tel Aviv. “Daar werken IT’ers van zondag tot donderdag, want vrijdag en zaterdag is het daar weekend. Dit zou één van de redenen zijn waarom het zo lang heeft geduurd voordat alle haltes met de gebieden in het systeem zitten.”

:laugh: Nee, wacht
:rofl:


De enige die daar beter van geworden zijn, zullen een paar duurbetaalde consultants zijn en een paar blauwe vriendjes. Nog een paar jaar en De Lijn gaat helemaal kapotgeprivatiseerd worden.
Ook al gebruik ik het -gelukkig- zelf nog amper, het OPENBAAR Vervoer kan en mag niet aan private ondernemers worden uitbesteed die alleen maar uit zijn op winst. Enkel de overheid zou dit moeten uitvoeren omdat winst geen vereiste zou mogen zijn voor een openbare dienst. Wil niet zeggen dat er niet kostenefficiënt gewerkt moet worden. Iedereen heeft baat bij een goed werkend OV.
 



:laugh: Nee, wacht
:rofl:


De enige die daar beter van geworden zijn, zullen een paar duurbetaalde consultants zijn en een paar blauwe vriendjes. Nog een paar jaar en De Lijn gaat helemaal kapotgeprivatiseerd worden.
Ook al gebruik ik het -gelukkig- zelf nog amper, het OPENBAAR Vervoer kan en mag niet aan private ondernemers worden uitbesteed die alleen maar uit zijn op winst. Enkel de overheid zou dit moeten uitvoeren omdat winst geen vereiste zou mogen zijn voor een openbare dienst. Wil niet zeggen dat er niet kostenefficiënt gewerkt moet worden. Iedereen heeft baat bij een goed werkend OV.
Je zit natuurlijk wel met een onderdeel dat enorm moeilijk in-house te houden is: namelijk een callcenter.
Ik kan niet inschatten over hoeveel calls het gaat dat die hoppin per dag krijgen, maar het opzetten van een eigen (dedicated) callcenter hiervoor is te absurd voor woorden. Uiteraard zijn er voldoende Belgische alternatieven, maar hoe die prijzen zich tegenover elkaar verhouden valt moeilijk in te schatten.
 
Terug
Bovenaan