Vlamingen die bellen om bus te reserveren, komen terecht bij callcenter in Barcelona: “Absurder wordt het niet”
Vlamingen die de Hoppincentrale bellen om een bus te reserveren, komen terecht in het Spaanse Barcelona. “Dit is absurd en nefast voor onze mobiliteit en tewerkstelling”, klaagt Vlaams Parlementslid Els Robeyns (Vooruit) aan. Vlaams mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open VLD) wuift de kritiek weg.
www.gva.be
Terwijl de Hoppincentrale in Barcelona zetelt, zit het IT-center van Hoppin volgens Robeyns in de Israëlische stad Tel Aviv. “Daar werken IT’ers van zondag tot donderdag, want vrijdag en zaterdag is het daar weekend. Dit zou één van de redenen zijn waarom het zo lang heeft geduurd voordat alle haltes met de gebieden in het systeem zitten.”
Nee, wacht
De enige die daar beter van geworden zijn, zullen een paar duurbetaalde consultants zijn en een paar blauwe vriendjes. Nog een paar jaar en De Lijn gaat helemaal kapotgeprivatiseerd worden.
Ook al gebruik ik het -gelukkig- zelf nog amper, het OPENBAAR Vervoer kan en mag niet aan private ondernemers worden uitbesteed die alleen maar uit zijn op winst. Enkel de overheid zou dit moeten uitvoeren omdat winst geen vereiste zou mogen zijn voor een openbare dienst. Wil niet zeggen dat er niet kostenefficiënt gewerkt moet worden. Iedereen heeft baat bij een goed werkend OV.