Dat van die lichten die ze afkeuren kan hoor .
Heb zelf ook zo al eens iets Persoonlijk voor gehad .
Naar keuring gaan , auto afgekeurd omdat koplamp linksvoor te hoog zou staan .
Geen probleem direkt naar de garage gereden , dien kijkt ernaar en zegt dat dat licht perfect staat afgesteld binnen de grenzen .
Soit op mijn vraag heeft hij daar een draai aan gegeven dat de lamp iets lager stond .
Terug naar de keuring , wederom afgekeurd omdat lamp nog altijd te hoog zou staan …soit direkt terug naar de garage en die geeft er nog eens een “goeie”draai aan op mijn vraag .
Dan terug naar de keuring , licht links zou goed staan nu maar ineens staat rechterkoplamp te hoog afgesteld (die daarvoor altijd al mee gecontroleerd werd zonder probleem . )
Van mijn oren gemaakt en dan is de chef erbij gekomen en dan hebben ze zelf met een inbussleutel een draai gegeven aan die afstelling tot er een groen lampje ging branden op die Meter en was er door .
Direkt terug naar de garage gereden en gevraagd of ze mijn lichten terug netjes wouden afregelen zoals het moest en deze heeft dat zonder probleem gedaan en moest er zelf niet voor betalen .
Allemaal op dezelfde dag gebeurt dus niks van dagen tussen en reed toen met een Citroën CX (dus die auto kan niet scheef staan als de ondergrond pas is .
)
Handrem was gewoonlijk ook een probleem bij die mannen met de CX .
Die trokken er atijd aan met de bedoeling om die hendel van den handrem tot achter hun oren te trekken maar dat was dus totaal niet nodig .
Achterremmen testen nog zoiets …die geeft daar een stamp op die rempedaal met de bedoeling hem door de vloer te trappen maar die CX had dus een anti duik systeem wat maakte dat die zijn gat naar beneden viel tot tegen de grond (want die rollen waren iets verzonken ) …had wel een trekhaak hangen dus die heeft alles opgevangen maar heb toen wel eens gevraagd of dat dit normaal was .
Test schokdemper is ook een lachertje .
Ben zo eens met een Xantia met 4 kapotte bollen (dus ion principe geen schokdemper meer ) ,naar de controle gegaan .
Zonder probleem erdoor zelfs geen opmerking .(kwam omdat ze die regelmatig stil legde en zodoende kon de olie terug uit de bol lopen waardoor die bij herstarten gewoon effe veerde op de olie zelf tot de bol volledig op druk was en dan was mijn vering hard (kon ge zien tijdens het rijden omdat hem begon te botsen op zijn banden . )
Dan met mijne Picasso nu .
Moeder naar de controle gegaan , krijgt een opmerking omdat er beneden Iets verplooid of beschadigd was onder de radiator en die mens van de controle zie dan dat dat zeker gemaakt moest worden omdat ze die dan volgende keer zouden afkeuren daarvoor .
ikke naarvgarage met den auto , die geen daar eens naar gekeken en mij meegegeven dat herstelling een dikke €200 zou zijn maar dat dit infeite totaal geen kwaad om zo te blijven rijden want dat dat stuk niet dragend was.
Soit jaar erop ik naar de controle met die auto …gewoon dezelfde opmerking om in het oog te houden , geen afkeur en dat is nu al 4 jaar zo dus zo erg zal het dan niet geweest zijn denk ik dan (en is trouwens nog altijd niet hersteld ) .
Als ze de Picasso afkeuren is het gewoonlijk voor zijn koplampen …(beestje is nu 16 jaar oud )