Verschil tussen maandelijks en jaarlijks verzekeringen betalen

koentje

New member
Beste,

Hebben jullie enig idee hoeveel meer % je betaalt bij maandelijks betalen van verzekeringspremies allerhande t.o.v. van jaarlijks?
 
Afgelopen week alles naar maandelijks laten zetten.

Op brandverzekering, autoverzekering, pensioensparen en familiale maakte dat geen verschil.

Voor de schuldsaldoverzekering echter wel dus die blijft jaarlijks staan.

Afgelopen week ook geleerd dat je je kadastraal inkomen in schijven kan betalen.
 
Beste,

Hebben jullie enig idee hoeveel meer % je betaalt bij maandelijks betalen van verzekeringspremies allerhande t.o.v. van jaarlijks?
Moet je navragen bij je verzekeringsmaatschappij.
Ik zit bij Baloise met meerdere verzekeringen en daar zou niets extra bij komen.

Voor mijn schuldsaldoverzekering bij een andere maatschappij kost het me 10 euro per jaar meer of zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaTi
Tussen de 0% en de 100%, afhankelijk van je allerhande.

Te bevragen bij je verzekering van dat verschilt van polis tot polis.
 
Hier staat alles maandelijks. Behalve het kadastraal inkomen. Volgens mij kan je dat enkel in schijven betalen als je financiële problemen hebt ofzo?
 
Collega vertelde me dat je vanaf je de brief krijgt om te betalen. Je in schijfjes kunt storten tot de einddatum.

Dus over 2 maanden dan?
 
Hier staat alles maandelijks. Behalve het kadastraal inkomen. Volgens mij kan je dat enkel in schijven betalen als je financiële problemen hebt ofzo?
Neen hoor. Ik heb géén financiële problemen (géén schulden en een positief saldo op de bank) en onlangs voor de nieuwsgierigheid aangevraagd. En dat is gewoon goedgekeurd. Af te betalen in 5 schijven. Je moet dan wel een beetje interesten betalen dus ik twijfel nog of ik het niet gewoon ga betalen voor de eindvervaldatum.
 
  • Unsure
Waarderingen: 515
Neen hoor. Ik heb géén financiële problemen (géén schulden en een positief saldo op de bank) en onlangs voor de nieuwsgierigheid aangevraagd. En dat is gewoon goedgekeurd. Af te betalen in 5 schijven. Je moet dan wel een beetje interesten betalen dus ik twijfel nog of ik het niet gewoon ga betalen voor de eindvervaldatum.
Geen lening meer hebben op uw toch niet zo hoge leeftijd is ook wel een grote plus natuurlijk
 
Dat zal dan toch eerder op jonge leeftijd zijn.
Hoezo?
Is zelfs op 9 lives meermaals aan bod gekomen dat een auto op afbetaling in combinatie met full omnium de verstandigste beslissing op financieel vlak kan zijn als het jkp lager ligt dan de jaarlijkse indexatie.
Als je kan afbetalen aan 0 of 1%, en je belegt het geld dat je had staan voor die auto, is dat financiëel slimmer.
 
Hoezo?
Is zelfs op 9 lives meermaals aan bod gekomen dat een auto op afbetaling in combinatie met full omnium de verstandigste beslissing op financieel vlak kan zijn als het jkp lager ligt dan de jaarlijkse indexatie.
Als je kan afbetalen aan 0 of 1%, en je belegt het geld dat je had staan voor die auto, is dat financiëel slimmer.
Ik denk niet dat iedereen zo rationeel met geld omgaat en ook niet iedereen koopt een nieuwe wagen natuurlijk.
 
Tuurlijk, maar een verre tweede plaats lijkt me. Mss meer mensen met een negatief kredietkaart saldo eigenlijk
Of onder nul kunnen gaan op de rekening. Dat zijn ook redelijk véél mensen die dat hebben, zelfs mijn moeder die toch véél spaarcentjes heeft, kan onder nul gaan ;)
Véél mensen staan niet stil bij het feit dat dit laatste ook gewoon een openstaande schuld / lening is die geregistreerd staat bij de NBB.

Ik heb dat allemaal geschrapt in het verleden. Bij de NBB staat voor mij, alleen nog een leningsschuld open. Ik heb wel een kredietkaart bij Argenta maar omdat je verplicht bent dit elke maand meteen terug te betalen, wordt dit niet aanzien als een openstaand krediet/schuld.
(Bepaalde type kredietkaarten worden inderdaad wél geregistreerd bij de NBB)

En ja inderdaad, een lening voor een wagen ..
 
Laatst bewerkt:
AG Insurance, Allianz, AXA, Baloise en Vivium zijn alle 5 verzekeraars die gratis maandelijkse premiesplitsing per domiciliëring aanbieden, soms moet je wel 'full klant' zijn om dit voordeel te krijgen (in het geval van ik denk Allianz, AXA en Vivium), bij andere verzekeraars moet je minimum X premie betalen op jaarbasis en kan je al vanaf 1 polis gratis maandelijks per domiciliëring betalen (AG Insurance en Baloise, respectievelijk 300 EUR en ik dacht 500 EUR op jaarbasis).

Is niet alleen een dienst maar zit ook een strategie achter. Verzekeraars hebben nl. gemerkt dat klanten die maandelijks per domiciliëring betalen, minder vaak bij de makelaar zullen aankloppen met de vraag waarom hun verzekering zo duur is. Als je op een jaar tijd van 1.000 EUR premie naar 1.060 EUR premie gaat zal je dat natuurlijk veel sneller merken dan als je van 83 EUR per maand naar 88 EUR per maand gaat.

-edit- driemaandelijkse en zesmaandelijkse premiebetalingen zijn dan weer niet gratis en kosten 5% en 3% ongeveer respectievelijk. Dit doordat deze betalers vaak net gefractioneerd betalen doordat ze geen jaarpremie kunnen betalen en dit zijn statistisch gezien ook vaak de minder goede betalers (en sowieso ipv 1 rekening per jaar sturen ineens 2 of 4x met mogelijks 2 of 4x rappelkosten, aangetekend schrijvens, etc...).
 
Terug
Bovenaan