Tandverzekering

Niemand heeft een glazen bol natuurlijk... Maar hoe beslis je zoiets?
Dat is voor mij dan weer een no-brainer dat dat VEEL te duur is en zijn geld niet waard is. Zet dan liever nu al 500/jaar ergens apart "voor als het ooit nodig is" en je kan al behoorlijk wat implantaten en beugels betalen. 😬
 
Ja, zo voel ik het ook wat aan.
Ik kan ook voor de Comfort gaan, die iets lagere terugbetalingspercentages heeft, maar die kost me dan ook nog een dikke 800 euro per jaar.

En dan is er nog de essential waarvoor ik 350 zou betalen, maar heel veel dekt dat niet meer.

Ik ga het gewoon zo laten.
 
Ook even bumpen. Voorstel van DKV: Smile Premium voor 1020 euro per jaar.
Situatie: 2 volwassenen, dochter van 12, dochter van 8. Allemaal redelijk ok gebit, zelf heb ik al een paar vullingen maar niets bijzonder op je 40e denk ik dan.

1000 euro per jaar, dat is de komende 10 jaar dus efkes 10K euro... moet ik echt verwachten dat uit te geven? De voorbije 20 jaar nooit veel meer betaald dan jaarlijkse controle (krijg je sowieso veel terug) en eventueel eens een gaatje vullen.
Niemand heeft een glazen bol natuurlijk... Maar hoe beslis je zoiets?
Is dat puur voor tandverzekering of zit de hospitalisatieverzekering daar ook bij?
 
Voor diegenen die Dentalia Plus hebben.... Iemand toevallig al eens vergeleken wat het verschil is met het nieuwe Dentalia Up?
 
Ik heb geen verzekering, ik zou graag twee gebits protheses laten doen dat gaat mij wel een smak geld kosten zeker ?. Mijn vader had al op zijn 30 ste volledige nieuwe tanden.
Ze kunnen nu wel nog een brug steken maar zou ze er liever allemaal uit hebben :frown:
 
Ik heb geen verzekering, ik zou graag twee gebits protheses laten doen dat gaat mij wel een smak geld kosten zeker ?. Mijn vader had al op zijn 30 ste volledige nieuwe tanden.
Ze kunnen nu wel nog een brug steken maar zou ze er liever allemaal uit hebben :frown:
Goedkoop gaat het inderdaad niet zijn...
Maar wat zegt je tandarts over mogelijke behandeling? Want een volledig kunstgebit lijkt me niet meteen een lachertje. Als'k dat zo hoor bij de oudere generatie doet dit toch ook vrij veel pijn soms en is dit vaak ook gewoon lastig. Mijn stiefpa heeft altijd zo'n tube lijm bij omdat dat gebit af en toe loslaat.

Dus als er nog andere opties zijn zou'k niet meteen te drastisch gaan...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Goedkoop gaat het inderdaad niet zijn...
Maar wat zegt je tandarts over mogelijke behandeling? Want een volledig kunstgebit lijkt me niet meteen een lachertje. Als'k dat zo hoor bij de oudere generatie doet dit toch ook vrij veel pijn soms en is dit vaak ook gewoon lastig. Mijn stiefpa heeft altijd zo'n tube lijm bij omdat dat gebit af en toe loslaat.

Dus als er nog andere opties zijn zou'k niet meteen te drastisch gaan...
Een brug steken ongeveer 600€ per kant.
 
Een brug steken ongeveer 600€ per kant.
Da's goedkoop, 1 tand zou me 950 euro kosten voor de schroef en tussen de 1500-2000 euro voor 1 tand.

Die "losse" tanden wil je vermijden, die zitten idd vaak slecht. Dus moet je een kunstgebit hebben dat ook met schroeven vastgezet wordt, wat dus waarschijnlijk al 4 schroeven+ een paar duizenden euro's voor de tanden zal zijn?
 
Da's goedkoop, 1 tand zou me 950 euro kosten voor de schroef en tussen de 1500-2000 euro voor 1 tand.
Als ik zo rond mij hoor achter de tarieven en als ik de tarieven hier ook gewoon lees dan blijf ik elke keer opnieuw gewoon heel erg schrikken.
Ik vraag me dan altijd af, hoeveel de kostprijs echt is en hoeveel marges men heeft op die zaken wanneer de klant dit moet betalen.

Ik kan mij vergissen maar dat is volgens mij echt veel en er wordt daarvan maximaal geprofiteerd omdat je gewoon soms geen keuze hebt.
 
Terug
Bovenaan