UEFA Conference League 2022-2023

Ben ook van oordeel dat gewoon elke kampioen de CL in moet, maar de UEFA wil gewoon elke week een Man city - real madrid etc en eerlijk mij kan het niet meer boeien is elk jaar hetzelfde.
Maar ja de bobo's €€€€€
 
Ben ook van oordeel dat gewoon elke kampioen de CL in moet, maar de UEFA wil gewoon elke week een Man city - real madrid etc en eerlijk mij kan het niet meer boeien is elk jaar hetzelfde.
Maar ja de bobo's €€€€€
Dat is wel het ideale scenario, maar laten we eerlijk zijn, wijzelf zien ook liever de topploegen ipv de kampioen van Kroatië, Letland, Malta, Luxemburg, Servië,...
 
Dat is wel het ideale scenario, maar laten we eerlijk zijn, wijzelf zien ook liever de topploegen ipv de kampioen van Kroatië, Letland, Malta, Luxemburg, Servië,...
Ik kan toch ook moeilijk geloven dat op een avond waarop ze zowel Real - City als FK Bodø/Glimt - NK Maribor op dezelfde moment uitzenden, Kenneke2.0 naar de match tussen de Noorse en de Sloveense kampioen zal kijken...
 
Vorig seizoen heb ik toch veel meer plezier beleefd aan de Europa League en de Conference League dan aan de Champions League. Zijn ook elk jaar dezelfde ploegen, lekker saai.
 
Ik kan toch ook moeilijk geloven dat op een avond waarop ze zowel Real - City als FK Bodø/Glimt - NK Maribor op dezelfde moment uitzenden, Kenneke2.0 naar de match tussen de Noorse en de Sloveense kampioen zal kijken...

Ik kijk enkel nog CL als er een 'outsider' speelt. Geen enkele interesse meer in City, Real, PSG, Barca ...
 
Dat is wel het ideale scenario, maar laten we eerlijk zijn, wijzelf zien ook liever de topploegen ipv de kampioen van Kroatië, Letland, Malta, Luxemburg, Servië,...
daarvoor heb je de groepsfase, daar hebben die zeker hun plaats. Zou het voor mij ook boeiender maken moesten het enkel de kampioenen zijn.
 
Gewoon van de top 14-16 landen de kampioen gegarandeerd laten meedoen, zet er een extra knockout fase in ofzo.
 
Ik kan toch ook moeilijk geloven dat op een avond waarop ze zowel Real - City als FK Bodø/Glimt - NK Maribor op dezelfde moment uitzenden, Kenneke2.0 naar de match tussen de Noorse en de Sloveense kampioen zal kijken...

Niemand zegt dat Bodo en Maribor in dezelfde groep dienen te zitten natuurlijk. Je pakt nu net 2 ploegen van laaggerangschikte landen. Slovenie staat 31e op de ranking, die moeten sowieso 3 Q-rondes doorheen. Zelfs 20 jaar terug raakte zo'n ploegen moeilijk in de CL (op die keer dat ze Racing Genk uitschakelden na) en zouden ze niet samen in de groep zitten met andere laaggerankte ploegen.

En tegenwoordig is een Liverpool tegen Maribor gegarandeerd een 7-0 zoals enkele seizoenen terug. Maar dat is dan omwille van die gigantische hoop geld die Liverpool en anderen jaar na jaar krijgen voor hun deelname terwijl kleinere kampioenen verstoken blijven van dit geld. Goed, 25 jaar geleden eindigde Maribor ook al laatste in hun groep, daar niet van, maar de resultaten waren alleszins menselijker. Ook voor andere clubs van dat niveau. Met af en toe echte verrassingen, zoals een Rosenborg dat de groep wint met Feyenoord, Dortmund en Boavista (al klinkt dat nu ook eerder als een Europa League groep).
 
Ik kan toch ook moeilijk geloven dat op een avond waarop ze zowel Real - City als FK Bodø/Glimt - NK Maribor op dezelfde moment uitzenden, Kenneke2.0 naar de match tussen de Noorse en de Sloveense kampioen zal kijken...
Die Real, city , psg matchen tegen elkaar het zegt me niet veel meer. Natuurlijk zal het grote publiek liever die wedstrijden zien, ik kijk vb liever naar 1 van onze ploegen in de EL of ECL.
 
Het punt is dan ook dat al die toppers na een tijd enorm gaan vervelen. Hell de zoveelste Club - Anderlecht kan me tegenwoordig al minder boeien dan vroeger doordat het in principe al 4 keer per jaar, en dat is dan als supporter van één van die ploegen....
Idem dus met al CL toppers telkens tegen elkaar, na enkele jaren wordt je dat gewoon beu. Zo'n Villareal die ver raakt is toch gewoon heerlijk op te zien.

Maar ja, die chinezen, indiers,... Zullen wel smullen van die toppers omdat dit voor hen relatief nieuw is, binnen enkele jaren haken die ook af en sta je daar.
En dan zal het zijn van "hadden we dit maar beter aangepakt" :sarcastic:
 
Het punt is dan ook dat al die toppers na een tijd enorm gaan vervelen. Hell de zoveelste Club - Anderlecht kan me tegenwoordig al minder boeien dan vroeger doordat het in principe al 4 keer per jaar, en dat is dan als supporter van één van die ploegen....
Idem dus met al CL toppers telkens tegen elkaar, na enkele jaren wordt je dat gewoon beu. Zo'n Villareal die ver raakt is toch gewoon heerlijk op te zien.

Maar ja, die chinezen, indiers,... Zullen wel smullen van die toppers omdat dit voor hen relatief nieuw is, binnen enkele jaren haken die ook af en sta je daar.
En dan zal het zijn van "hadden we dit maar beter aangepakt" :sarcastic:
Die groep toppers in de CL is natuurlijk wel een pak breder. Ik ben het natuurlijk wel volledig eens dat ik ook enorm kan genieten van een Villareal bijvoorbeeld dat ver komt.
 
Moet zeker kunnen...alleen heb ik nooit gehoord van die club, ik zie nu dat hun stadion een capaciteit heeft van welgeteld 763 plaatsen 😅...ma ok, tegenwoordig kunnen de belgische ploegen van iedereen verliezen in Europa dus waarom niet van Linnakeeshond
Ik verwacht toch niet teveel problemen tegen die Esten. Die zijn uiteindelijk Cercle niet he!
 
Antwerp:

Brøndby (DEN) - FC Basel (ZWI)
Breidablik (IJS) - Istanbul Basaksehir (TUR)
APOEL Nicosia (CYP) - FK Kyzylzhar (KAZ)
Fiorentina (ITA)

Anderlecht:

West Ham (ENG)
AZ (NED) - Dundee (SCO)
Young Boys (ZWI) - KuPS (FIN)
Molde (NOR) - Kisvarda (HUN)
Fenerbache (TUR) - Slovacko (TSJ)
 
Antwerp:

Brøndby (DEN) - FC Basel (ZWI)
Breidablik (IJS) - Istanbul Basaksehir (TUR)
APOEL Nicosia (CYP) - FK Kyzylzhar (KAZ)
Fiorentina (ITA)

Anderlecht:

West Ham (ENG)
AZ (NED) - Dundee (SCO)
Young Boys (ZWI) - KuPS (FIN)
Molde (NOR) - Kisvarda (HUN)
Fenerbache (TUR) - Slovacko (TSJ)
Dat kan alle kanten opgaan
 
Antwerp heeft quasi zeker een pittige matchup. Anderlecht heeft iets meer kans op een gunstige loting. Maar ze gaan waarschijnlijk beide aan de bak moeten. Mogelijks een situatie waar Mazzuball wat kan opleveren?
 
Terug
Bovenaan