Europees Voetbal UEFA Conference League 2022-2023

Antwerp heeft quasi zeker een pittige matchup. Anderlecht heeft iets meer kans op een gunstige loting. Maar ze gaan waarschijnlijk beide aan de bak moeten. Mogelijks een situatie waar Mazzuball wat kan opleveren?
Fiorentina hoor je natuurlijk ten alle tijden te vermijden en Basel ook liefst als het kan, maar al de rest moet toch echt wel haalbaar zijn imo.
 
Fiorentina hoor je natuurlijk ten alle tijden te vermijden en Basel ook liefst als het kan, maar al de rest moet toch echt wel haalbaar zijn imo.
Haalbaar zeker, maar het zijn wel quasi allemaal ploegen die Antwerp kunnen matchen momenteel denk ik. En oppassen als er zo een ploegje tussenzit die stiekem al even samenspelen en die staan te popelen om Europees te pieken.
 
Antwerp moet quasi zeker vol aan de bak om door te stoten.
Anderlecht heeft toch wel een grote kans op een haalbare kaart imo.
 
West Ham (ENG)
AZ (NED)
Young Boys (ZWI)
Molde (NOR)
Fenerbache (TUR)

Zoveel haalbare kaarten zitten daar toch ook niet tussen, gelet op het niveau van Anderlecht momenteel. Molde als enige echt haalbaar, AZ boven Vitesse geeindigd dus toch maar oppassen. Young Boys en Fenerbahce zijn de evenknie of beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
Met een haalbare kaart bedoel ik ook geen walkover he.

Een ploeg als West Ham weet je gewoon dat die u vant kastje naar de muur gaan spelen en dat je eigenlijk bitter weinig kans maakt.
Al die andere poegen zijn toch een niveau lager en imo de evenknie of maar een fractie beter. Dus ik denk wel dat Anderlecht tegen alle andere tegenstanders een realistische kans maakt. Dat wil niet zeggen dat ze al geplaatst zijn als ze WHU ontlopen natuurlijk en uiteraard moet het dan wel beter dan dit weekend. Maar als je al bang bent van Young Boys kan je beter gewoon thuis blijven...
 
Een ploeg als West Ham weet je gewoon dat die u vant kastje naar de muur gaan spelen en dat je eigenlijk bitter weinig kans maakt.
Astra_Giurgiu_logo.png


Engelse teams in Europa, het blijft een raar beestje. Maar dat West Ham Anderlecht van het kastje naar de muur gaat spelen, dat betwijfel ik. Favoriet ben je niet maar kansloos ook niet.

Young Boys in de afgelopen vier jaar overigens Europees gewonnen van Juventus, Feyenoord, Rangers, Leverkusen en Manchester United. Daar zie ik Anderlecht echt niet als favoriet tegen hoor.
 
Laatst bewerkt:
Echt he 😅 Maakt het wel een mooie competitie. Vorig jaar trouwens ook al.

Het is wel zo dat Anderlecht en Antwerp beiden unseeded zijn. Als ze alletwee zouden kwalificeren voor de groepsronde, dan verdienen ze hopelijk genoeg punten om volgend jaar wel seeded te zijn en dan zijn de tegenstanders toch om een pak minder bang van te zijn.

In het geval van Antwerp (APOEL, CSKA Sofia, Twente, Djurgarden)
In het geval van Anderlecht (Molde, AIK, Viborg, Gil Vicente, Maccabi Tel Aviv)

Dat zijn bijna allemaal quasi haalbare kaarten. Er zijn trouwens weinig unseeded teams zo sterk als Antwerp en Anderlecht. Ik ben er vrij zeker van dat alle potentiele tegenstanders ook hopen dat ze een Viborg loten ipv Anderlecht, of een Djurgarden ipv Antwerp.
 
Astra_Giurgiu_logo.png


Engelse teams in Europa, het blijft een raar beestje. Maar dat West Ham Anderlecht van het kastje naar de muur gaat spelen, dat betwijfel ik. Favoriet ben je niet maar kansloos ook niet.

Young Boys in de afgelopen vier jaar overigens Europees gewonnen van Juventus, Feyenoord, Rangers, Leverkusen en Manchester United. Daar zie ik Anderlecht echt niet als favoriet tegen hoor.
Nog nachtmerries van :)
Al speelde West Ham toen die matchen met jeugd en als oefenmatch.
Maar bon kastje van de muur zou ik idd niet zomaar zeggen. Al zouden ze indien men het serieus neemt wel moeten winnen van Anderlecht
 
Antwerp/Lillestrom loot Basaksehir/Breidablik. Twente krijgt Fiorentina. Oef =p

Anderlecht/Linnameeskond loot KuPS/Young Boys.
 
Young Boys gaat tricky worden voor Anderlecht vrees ik. Een goed Anderlecht lijkt me licht favoriet, maar 't is uiteraard moeilijk om in te schatten hoe ze voor de dag gaan komen.

En Antwerp moet gewoon doorgaan hè jongens, die Turkse ploegen stellen de laatste jaren nog amper iets voor.
 
Basaksehir, dat is een vrolijk weerzien met allerlei Anderlecht-toppers zoals Biglia, Chadli, Okaka en Zulj. Ook Touba, de ex-Bruggeling speelt nu bij de Turkse ploeg.
Ook Ozil speelt bij hen, maar die is geblesseerd tot einde Augustus.

Voor Anderlecht is het waarschijnlijk het beste moment om Young Boys te treffen, die hebben deze zomer net hun twee spitsen verkocht (goed voor 35 goals afgelopen seizoen samen).
 
Basaksehir, dat is een vrolijk weerzien met allerlei Anderlecht-toppers zoals Biglia, Chadli, Okaka en Zulj. Ook Touba, de ex-Bruggeling speelt nu bij de Turkse ploeg.
Ook Ozil speelt bij hen, maar die is geblesseerd tot einde Augustus.

Voor Anderlecht is het waarschijnlijk het beste moment om Young Boys te treffen, die hebben deze zomer net hun twee spitsen verkocht (goed voor 35 goals afgelopen seizoen samen).
Zal match worden voor Anderlecht. Young Boys speelde vorig seizoen vrij goed in de CL waardonder een zege tegen Man United en een gelijkspel daar
 
Terug
Bovenaan