Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

80 miljoen loon per jaar, dat is toch echt niet meer normaal
Haatroepend als we onze salarissen erbij nemen en als wij 1% loonsopslag vragen als kurkdroog antwoord krijgen: Er is geen budget daarvoor! Maar 80 miljoen voor ne schotter kan dan weer wel. (Ik weet het dat is een kromme vergelijking maar je begrijpt wat ik bedoel he)

Alle ik zeg niet dat die mensen geen hoge salarissen mogen verdienen, en ik zeg zelfs niet eens dat ze geen salaris mogen verdienen dat 100x hoger is dan ons salaris. Maar de bedragen die tegenwoordig gegeven worden zijn gewoon van de pot gerukt.

Lavia zou naar Chelsea gaan 😥
Ook de nieuwe generatie maakt domme keuzes dus.

Snap ik echt niet eerlijk gezegd. Met Fernández en Caicedo heb je nog jaren enorme concurrentie op jouw positie, terwijl je bij Liverpool de kans hebt om heel snel dé man te worden op die plek. En op dit moment speel je toch sowieso liever voor Liverpool dan voor Chelsea? Zeer vreemd.

Da contract van die Moises Caicedo, 8+1 jaar optie
Wat een nummers tegenwoordig 🤣
Dat is puur een boekhoudkundig kunstje. Ivm FFP mogen ploegen de transferprijs afschrijven over de duur van het contract.
Al dacht ik wel dat de Fifa (of Uefa) dit had terecht gebracht naar max 5 jaar of de duur van het contract. Maar dat is misschien nog niet van toepassing op deze mercato.

Dat is puur een boekhoudkundig kunstje. Ivm FFP mogen ploegen de transferprijs afschrijven over de duur van het contract.
Al dacht ik wel dat de Fifa (of Uefa) dit had terecht gebracht naar max 5 jaar of de duur van het contract. Maar dat is misschien nog niet van toepassing op deze mercato.
Hmmm interessant om weten 🤔

Ook de nieuwe generatie maakt domme keuzes dus.

Snap ik echt niet eerlijk gezegd. Met Fernández en Caicedo heb je nog jaren enorme concurrentie op jouw positie, terwijl je bij Liverpool de kans hebt om heel snel dé man te worden op die plek. En op dit moment speel je toch sowieso liever voor Liverpool dan voor Chelsea? Zeer vreemd.
Terwijl het lijkt dat er bij Liverpool net een 6 ontbreekt. Iemand (gamer5?) zei het al, MacAllister kan het niet belopen op de 6.

Benieuwd of de tv-gelden voor de Saudische competitie ook gaan stijgen. Het kan toch niet anders dan dat bepaalde zenders geld hebben geroken met al die vedetten die daar naartoe trekken.

DAZN Eleven heeft alvast een contract afgesloten met de Saudi's om hun matchen uit te zenden. Er zullen via de website en hun app wekelijks 3 wedstrijden uitgezonden worden.

EINDELIJK WOOHOOOO!

EINDELIJK WOOHOOOO!
6uh8n.jpg

Ajax zou nu Akpom binnen gaan halen als (2de) spits. Ik ken hem nog wel als een talent van Arsenal, maar echt wild word ik hier niet van. Op afgelopen seizoen na, lijkt hij toch niet een veel scorende spits te zijn. Oké, de kans is groot dat hij achter Brobbey in de rangorde komt, maar straks zitten we met 2 spitsen die niet gemakkelijk scoren. Soit, hopelijk kan hij verrassen. Er is wel behoorlijk veel bijgekomen en vertrokken deze periode.

Zou gewoon een domme keuze zijn. Hij blijft beter nog een jaar bij Rennes. Als hij een volwaardig jaar kan spelen, zonder al te veel blessures, kan hij verder kijken. Zo kan hij ook werken aan zijn rendement. Ik begrijp wel dat City misschien niet elk jaar komt en hij dit als een buitenkans ziet, maar het lijkt me geen goede keuze.

Terug
Bovenaan