Thailand

Ja, inderdaad, ik heb er al een paar keer mee gevlogen en erg tevreden van.
Nu in september over en weer voor de eerste keer met Qatar.
Ook heel schappelijk van prijs, denk dat die serieus aan het discounten zijn met dat Iran debacle van onzen oranje clown.
Stukje in hun q-suite en een ander stuk met de a380.
Is van ergens in de nineties geleden dat ik nog eens in een vliegtuig ga zitten met een echte bar!
Destijds was dat in het bovenstukske van nen 747...

Enkele maanden geleden gratis upgrade gekregen van Emirates naar Premium Economy en inderdaad wereld van verschil. Was ook wel een leuke verrassing, al hadden wij wellicht het meest betaald van alle passengers voor onze economy tickets. (last minute booking).

Jammer dat dat inderdaad door niet zo heel veel airlines wordt aangeboden, want ik zie ons dat wel vaker boeken.

Enkele maanden geleden gratis upgrade gekregen van Emirates naar Premium Economy en inderdaad wereld van verschil. Was ook wel een leuke verrassing, al hadden wij wellicht het meest betaald van alle passengers voor onze economy tickets. (last minute booking).

Jammer dat dat inderdaad door niet zo heel veel airlines wordt aangeboden, want ik zie ons dat wel vaker boeken.
Hoe hebt ge die upgrade geregeld?

Hoe hebt ge die upgrade geregeld?
Niks voor moeten doen. Bij het scannen van ons ticket aan de gate zei die stewardess plots dat we in Premium Economy mogen zitten omdat er nog plek vrij was, en gaf ons een nieuw ticket.

Zijn daar ook geen loyalty member oid. Ofwel volledig random, ofwel omdat ze het laten gaan naar degenen die de hoogste economy prijs hebben betaald.

Ah, wist niet dat Emirates dat had, Qatar en Etihad alvast niet.

'T is blijkbaar omdat het tafeltje aan de stoel van mijn madam kapot is dat ze ergens anders moest gaan zitten.
Shit happens zullen we maar zeggen...

Ze hadden dat wel deftig mogen zeggen, toen ik daarstraks vroeg waarom (aan de service desk waar we plots naartoe werden afgeroepen) kreeg ik een blik van "hebt ge der een probleem mee?"

20260722-163314.jpg

Totale beoordeling Air France vlucht (Brussel Midi --> Charles De Gaulle airport --> Bangkok):
  • Incheck op Brussel midi (Air & rail), zeer snel en efficient (baggage wordt ook gewoon doorgechecked): 9/10
  • Treinreis naar CDG (met INOUI): geen drankje, niets, en dit voor business, wel snel, 6/10
  • CDG luchthaven algemeen, een monster, wat een rommel aan immigratie en security, na security recht een treinstel in naar de L-gates, een Tax-free die kleiner en deprimerender is dan op Zaventem, daar dan ook nog eens nog nooit zoveel duiven met bijhorende uitwerpselen binnen in een luchthaventerminal gezien.
    En ik zit veel (veel te veel) in luchthavens, maar deze ervaring spande echt wel de kroon in de negatieve zin. Sanitair ook véél te weinig (bij de dames kwartiertje aanschuiven) en dan ook nog eens alles behalve proper. Was zelfs rustig op dat moment, verre van een "piekmoment".
    Normaal heb je aan de vertrekzijde van een luchthaven altijd wat die "vakantiestemming" mee, daar was het meer van "zouden we niet beter gewoon terug naar huis gaan?": 2/10
  • Air France lounge, aan de "L" gates, 3/10
  • Boarding: van mijn leven nog zo geen grumpy personeel gezien. 2/10
  • Vlucht zelf, zie hierboven ivm met de frats met de defecte zit. Gelukkig moet ik voor de zetelkeuze niet betalen (platinum level met Flying Blue), anders had ik nog slechter gezind geweest. 3/10
  • Bijkomend, er zijn 3 toiletten voor de business class, maar eentje (aan de voorzijde) was permanent dicht (niettegenstaande groene lampje brandde, wat voor veel verwarring zorgde. 3/10
  • Eten was dan weer wel best goed. 8/10
Totaal is dat dus een 4.5/10, gebuisd, eigenlijk dik gebuisd, ze zijn nog wat gered geweest door de incheck in Brussel Zuid (het enige stukje "Belgisch" ;) ) en het eten aan boord, dat toch wel wat beter is dan bij KLM (maar dat zijn Nederlanders, dsu tjah, ...)

Ik vlieg héél uitzonderlijk met Air France, normaal altijd met KLM, en die steken echt vele niveau's boven Air France uit.
Ook soms vanuit Schiphol met de trein terug naar België, dat is dan altijd met de Eurostar (gratis drinken en eten), ook al een pak beter dan die INOUI rommel van Frankrijk.
De KLM Crown Lounge in Schiphol is ook een héél pak toffer, op alle gebied, dan die Air France lounge.

Niet voor herhaling vatbaar. En het is nu ook weer niet dat de KLM ervaring een wereldtopper is, verre van, valt eerder onder het label "degelijk".

Had met deze vlucht genoeg XP's voor mijn platinum een jaartje te verlengen, dus ga nu eens wat andere maatschappijen verkennen.

Gisteren dan maar geboekt.

✈️ Heenreis: Brussel → Bangkok
📅 21 november 2026
🕘 09:55 — Vertrek uit Brussels Airport
🕢 19:30 — Aankomst in Abu Dhabi
⏳ Overstap: 1u50
🕘 21:20 — Vertrek uit Abu Dhabi
📅 22 november 2026
🕡 06:35 — Aankomst in Bangkok

🔁 Terugreis: Bangkok → Brussel
📅 16 december 2026
🕣 20:50 — Vertrek uit Bangkok
🕧 00:40 — Aankomst in Abu Dhabi
⏳ Overstap: 1u35
🕑 02:15 — Vertrek uit Abu Dhabi
🕡 06:30 — Aankomst in Brussels Airport

Prijs: 676 euro pp incl geboekte stoeltjes dus.

Kleine 4 weekjes weer weg na onze twee weekjes vorige maand, kan al niet wachten om er terug te zijn :love:

5G in Thailand.
Binnenland, redelijk middle of nowhere, Buriram provincie:
628 Mbps download. Ping van 16 ms.
Provider is AIS (One2Call).

Screenshot-20260727-143854-Speedtest.jpg

Thread is meer en meer een humble brag thread aant worden..
Over thailand word nog amper gesproken. Wel over hilton hotels, business class vliegtickets, airport lounges... en stoefen hoeveel keer per jaar je naar thailand vliegt.
Wat hebben de anderen hier aan, vraag ik me af...

Soit bij deze een poging terug on topic te gaan.
Morgen naar phuket en voort eerst naar SAMED NANGSHEE op phang nga.
Niet te verwarren met ko samed uiteraard.

Samed nangshee zou beetje de halong bay van thailand zijn. Erg benieuwd want vrienden waren er reeds al en schijnt prachtig te zijn.

Fotos:

Laatst bewerkt:
Morgen naar phuket en voort eerst naar SAMED NANGSHEE op phang nga.
Niet te verwarren met ko samed uiteraard.

Samed nangshee zou beetje de halong bay van thailand zijn. Erg benieuwd want vrienden waren er reeds al en schijnt prachtig te zijn.

Fotos:
ben daar lang geleden ook al geweest, idd prachtig!

Hopelijk heb je wat geluk met het weer, is nu wat de periode dat ge nogal veel regen/stormen moogt verwachten...

PN.jpg

ben daar lang geleden ook al geweest, idd prachtig!

Hopelijk heb je wat geluk met het weer, is nu wat de periode dat ge nogal veel regen/stormen moogt verwachten...

PN.jpg

Al 5 keer phuket ondertussen gedaan, waarvan 2 keer in regenseizoen. Toen geen druppel gezien.
Maar na 10 dagen gekookt te zijn in japan, zouden enkele buien meer dan welkom zijn lol :D
Voordeel is dat de duurdere hotels nu de helft goedkoper zijn dan in de winter.

Is trouwens te beginnen in patong en das toch puur om te boemelen hoor, feesten dus. Iets wat ik gemist heb in japan.

Laatst bewerkt:
Thailand en eten is toch een dingetje!

In food court van een shopping center, dus airco en alles, eten voor 2, ik ne cola en de vrouw fleske water...245 Baht, oftewel net geen 6,5€:

20260728-114058.jpg

Als we in Bangkok zijn, standaard altijd eens naar de Platinum Mall Food Court.

En dan is mijn vrouw ook content om daar wat goedkoop kleding te kunnen inslaan...

Terug
Bovenaan