Tennis

Goffin tegen Hurkacz. Meteen vol aan de bak. Hij heeft recent tegen 3 top 20 spelers gespeeld, dus hij weet welk tennis nodig zal zijn om een kans te maken.
Op papier heeft hij geen kans. In de H2H staat het 1-1. Op RG 2022 won Hurkacz in 3 sets en in Rome 2022 won Goffin in 2 sets (telkens tie break).
 
Goffin tegen Hurkacz. Meteen vol aan de bak. Hij heeft recent tegen 3 top 20 spelers gespeeld, dus hij weet welk tennis nodig zal zijn om een kans te maken.
Op papier heeft hij geen kans. In de H2H staat het 1-1. Op RG 2022 won Hurkacz in 3 sets en in Rome 2022 won Goffin in 2 sets (telkens tie break).
Dat wordt idd. lastig vrees ik. Hurkacz zijn gravel voorbereiding was geen succes maar die van David ook niet echt :cool: .
 
Blijkbaar veel mensen die gegokt hadden op winst voor Bergs. Zijn familie kreeg (weer) doodsbedreigingen. Triestig.
Wie gokt en verliest moet zijn verlies ook kunnen slikken. Amen.
 
Idd. triestig maar waarom moet dit weer in het lang en het breed in de media, alle tennissers krijgen die berichten op hun socials (zelfs op ITF niveau) dus de nieuwswaarde daarvan is nul. Leidt natuurlijk wel de aandacht af van de verliesmatch op zich. Dan post zijn pa een filmpje van een jumpsmash, heel leuk allemaal maar ik zie de toegevoegde waarde er niet van als je net die wedstrijd verloren hebt van een speler die 100 plaatsen lager staat (en er vandaag trouwens kansloos uitgaat). Dan zou ik in hun plaats toch wat meer low profile blijven...
Soit, hij speelt nu challenger Troisdorf en daarna ATP Rosmalen, we zullen wel zien hoeveel punten hij raapt.

Die Tirante waar Onclin nipt van verloor wel mooi Stricker naar huis gespeeld vandaag.
 
Tirante mag nu tegen de Zandschup, notoire hard hitter maar gravel is niet zijn favoriete ondergrond.
Stricker trouwens LL dus dat valt mee voor hem.
Die Olivieri die won van Geerts mag nu tegen een Franse WC, zo zie je maar als het wat meezit met de loting kun je als subtopper hier je jaar goed maken.
Vanaf nu loopt het nl. aardig op, 69000€ voor ronde 1 en 97000€ ronde 2

Ook grappig: Pouille moet wéér tegen Rodionov, die ook LL is.
Artikeltje gelezen over de Lucas , ik wist niet dat die zo diep gevallen was, hopelijk komt het goed met hem.
 
Ook grappig: Pouille moet wéér tegen Rodionov, die ook LL is.
Artikeltje gelezen over de Lucas , ik wist niet dat die zo diep gevallen was, hopelijk komt het goed met hem.
Dat was een prachtig moment. Heel court 14 zat afgeladen vol met fransen die hem ondersteunden.
Pouille is trouwens heel goed bevriend met Goffin. Blijkbaar heeft David ook een (mini) rol gespeeld zodat Pouille er opnieuw in geloofde om er vol voor te gaan.

Dit zijn momenten die de sport zo mooi maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Weer net niet voor Goffin, verloren in 5 sets. Typisch Goffin wel de laatste tijd dat hij het net niet over de streep kan trekken. :S

Hij staat natuurlijk veel te laag op de ranglijst tov zijn mogelijkheden. Als mijn naam Onclin of Colignon is, hoop ik hem straks, toch echt niet loten in R1 van een challenger. :tongue:
 
Goffin had dit gewoon kunnen winnen, 3-1 voorsprong in de derde set laten schieten. Een typische Goffin match.
Mertens tweede ronde met zwak tennis en serveren. Chance dat het tegen een LL was. Trage ballen in het midden, heel defensief en 11 dubbele fouten. Ik keek op Tipik en ik denk dat Christophe Rochus co-commentator was en je hoorde hem zich eraan ergeren. :laugh:

Onclin niet op de maindraw in Troisdorf, Bergs wel, maar die liet weten teveel kleine fysieke probleempjes te hebben en zich gaat prepareren voor het grasseizoen. Altijd irritant als een speler net na de loting zich nog terugtrekt. De Loore speelt tegen eerste seed Kotov (kennen we) en Collignon opent tegen Gakhov.
 
Sabalenka die (een beetje tegen haar zin) uitlegt waarom er de laatste tijd, meestal geen hand wordt gegeven tussen speelsters van Oekraïne en Wit-Rusland / Rusland. Dat is niet perse omdat ze in praktijk echt in onmin leven met hun Oekraïnse collega's - maar gewoon omdat het gevoelig ligt bij de media en de publieke opinie.

Ik hoop (en denk) gewoon dat het sportieve primeert en dat er gewoon tennis gespeeld wordt.

Update: HLN maakt er vandaag natuurlijk wel een oorlog van. Niet voor niets noemen ze die krant "het laagste nieuws"
 
Laatst bewerkt:
En Cornet ligt eruit tegen Giorgi, 2 redenen ineens om happy te zijn ;)

Benieuwd of Fils op zijn élan doorgaat tegen ADF, de flow dat die jongen in zit de laatste maanden, niet normaal... Staat intussen al 56ste, 1 van de 12 Fransozen in de top 100, wat een luxe hebben die mannen!

En ook wel benieuwd naar Thiem zijn niveau, wordt zeker niet makkelijk tegen Cachin, een echte bijter is dat.
 
Paire eerste set 5-5 break kans zelf knap afgedwongen. Norrie serveert weg en pakt het game nog.

Bij 6-5 voor Norrie is Paire aan opslag, vier mislukte dropshots op rij, vier. Some people never change.

Edit: Ah nee, vier van de vijf punten blijkbaar nog een punt gepakt toch, zal met opslag geweest zijn, dan nog... .
 
Niet te geloven weer, 4-2 voor in vijfde set en het dan nog weggeven met 2 breaks op rij en verschillende dubieuze shot keuzes.
Hoeveel matchen die als betere speler al niet weggegeven heeft in zijn carrière...
Zet daar een andere kop op en dat is altijd een top 20 speler.
Norrie ook wel een irritante kerel maar goed dat hoort erbij.
 
Niet te geloven weer, 4-2 voor in vijfde set en het dan nog weggeven met 2 breaks op rij en verschillende dubieuze shot keuzes.
Hoeveel matchen die als betere speler al niet weggegeven heeft in zijn carrière...
Zet daar een andere kop op en dat is altijd een top 20 speler.
Norrie ook wel een irritante kerel maar goed dat hoort erbij.
Begon ook al na set 1 te zagen over de ballen :)
 
De Thiem die zowat de grootste uitdager was op gravel voor iedereen behalve Nadal en Djokovic, ik betwijfel toch of die ooit nog gaat terugkomen. Jammer want was zeker op gravel een geweldige speler om naar te kijken. Om dan een andere graveltopper ook maar ineens te noemen, veel respect voor wat Wawrinka nog doet maar is er toch ook weer onnodig een vijfsetter van aan het maken tegen een andere veteraan, Ramos.

Van Zanevska groot stuk gezien, leuke speelster, key moments helaas noppes, was echt een match die alle kanten opkon.
 
Dien Tirante heeft Vd Zandschulp van de baan geveegd.
Bonaventure as usual afgemaakt in R1. Een bagel en 2, das gene vette.

Fabio heeft dikke nek FAA ge straight setted. Fabio :love:
 
Terug
Bovenaan