Tennis

En Onclin pakt de 2de set met 6-3. Hij stond beter te serveren, agressiever te spelen, veel FH winners,... Het ging allemaal wat te snel voor Tirante.
Op het einde verhoogde Tirante zijn niveau, maar toch koel afgemaakt.

Bergs ook achter in de 2de set. Hij gaat zich snel moeten herpakken of het is inpakken en naar huis gaan.
 
En Onclin pakt de 2de set met 6-3. Hij stond beter te serveren, agressiever te spelen, veel FH winners,... Het ging allemaal wat te snel voor Tirante.
Op het einde verhoogde Tirante zijn niveau, maar toch koel afgemaakt.

Bergs ook achter in de 2de set. Hij gaat zich snel moeten herpakken of het is inpakken en naar huis gaan.
Ik verwacht niemand op de hoofdtabel van onze mannen die deelnemen aan de kwalificaties - maar Onclin mag mij altijd positief verrassen.
Bergs ondertussen ook alweer roemloos naar huis ..
 
Is net als Collignon een ronde eerder iig een kraker aan het spelen, zou zonde zijn moest hij nipt verliezen (ook al zie ik de volgende ronde Stricker als een te groot obstakel, als lucky loser kan het dan bv wel nog de hoofdtabel).
 
Onclin vecht zich knap terug in de 3de set naar 4-4. Krijgt een break kans om 5-4 te maken, maar neemt die kans niet. Staat nu 5-4 achter en hij moet serveren... Spannend.
 
En afsluiten met een dubbele fout, uiteraard... Geen straf om te verliezen tegen deze Tirante. Een zeer goede speler.
 
Is net als Collignon een ronde eerder iig een kraker aan het spelen, zou zonde zijn moest hij nipt verliezen (ook al zie ik de volgende ronde Stricker als een te groot obstakel, als lucky loser kan het dan bv wel nog de hoofdtabel).
Stricker is idd het zwart beest van Onclin. Heeft hij dit jaar al 2x tegen verloren. En verder is Stricker ook top 100 materiaal, nu al.
 
Is net als Collignon een ronde eerder iig een kraker aan het spelen, zou zonde zijn moest hij nipt verliezen (ook al zie ik de volgende ronde Stricker als een te groot obstakel, als lucky loser kan het dan bv wel nog de hoofdtabel).
Dju toch.
 
Zizou jongen komaan zeg...:wallbash:
Ferreira Silva dit jaar 14 tornooien gespeeld, 10 keer eruit in de eerste ronde en 3 keer in de tweede ronde...
Daar verlies je als zelfverklaarde top100-kandidaat dan van op een Slam kwalificatie, 1 van de 4 belangrijkste tornooien van het jaar.
Die top 100 lijkt even ver weg (en terecht momenteel).
 
Onclin zijn momenten niet gepakt, maar goed zo gaat dat soms, in elk geval een minder 'erge' nederlaag dan die van Bergs
 
Zonde van Onclin, zelfde als bij Colligon, had ik die graag minstens QR3 gegund :) Bergs, mjah, een opflakkering op het groene gravel en dan weer zo'n lange periode ertussen zonder tornooien... Vreemde voorbereiding op RG. Hopelijk gaat zijn grasseizoen beter :unsure:
 
Bergs, mjah, een opflakkering op het groene gravel en dan weer zo'n lange periode ertussen zonder tornooien... Vreemde voorbereiding op RG. Hopelijk gaat zijn grasseizoen beter :unsure:
Het zal nodig zijn, moet 130 van zijn 467 punten verdedigen in Ilkley en nog eens 50 in Troisdorf.

De marge om er nog veel mee te rammelen is heel klein als hij top 150 wil blijven.

Wordt 24 volgende week dus het mag stilaan eens gaan komen...
 
0 op 6 na de 2de Q ronde dat kan ik niet anders dan een desillusie noemen.
Ik had toch minstens 1 of 2 op 6 verwacht na de 2de Q ronde (en daarna toch wel die 0 op 6)
Het is inderdaad nog slechter dan verwacht. Jammer, vooral Onclin en Colignon hadden toch wel kansen.
Die laatste twee komen er wel.
 
Die Jesper de Jong bijvoorbeeld heeft vorige winter meerdere Challengers op gravel gespeeld in Zuid-Amerika en gans het voorjaar gravel tornooien in Zuid-Europa. Dat noem ik een goede voorbereiding en hij plukt er nu de vruchten van. Zo kan het dus ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Het zal nodig zijn, moet 130 van zijn 467 punten verdedigen in Ilkley en nog eens 50 in Troisdorf.

De marge om er nog veel mee te rammelen is heel klein als hij top 150 wil blijven.

Wordt 24 volgende week dus het mag stilaan eens gaan komen...
We zullen zien hoe hij die periode doorkomt... hij kan zijn finale in Troisdorf wel verdedigen volgende week. Misschien heeft hij het erom gedaan. :crazy: Ik vermoed dat we hem richting plaats 170 gaan zien zakken... top-100 ligt heel ver weg voor hem.
 
Bij de vrouwen Minnen wel eenvoudig naar QR3, klopte Ruse met 6-4 6-1. In de laatste ronde speelt ze tegen Yastresmka. Het kan nog 2/4 worden als Wickmayer wint vanavond. Ze heeft wel een lastige tweede ronde met Danilovic, maar als ze speelt zoals gisteren tegen Konjuh zijn er zeker kansen.

Goffin out in Lyon, Norrie won 6-3 6-4... Goffin stond 0-3 voor in de tweede set, had daarna nog wat kansen maar op zijn Davids verloren.
 
Norrie is een maatje te groot voorlopig.
Da's nu het grootste nadeel van buiten de top 100 te staan. Bij elk ATP tornooi ofwel kwalificaties ofwel het risico om heel snel tegen een reekshoofd uit te komen.
Hij weet wat hem te doen staat dus, asap niveau opkrikken!
 
Terug
Bovenaan