Tennis

Al met al een goed dagje, begon uitstekend met Mladenovic er direct uit en daarna ook de Zandschup. Had zomaar Onclin kunnen zijn die daar stond want hij had die Tirante een bepaald moment in de tang in zijn Q2 ronde.

Spijtig voor Thiem dat hij pas in set 3 wakker werd. Zijn forehands waaien veel te vaak buiten en dat was vroeger niet. Heeft dat met die polsoperatie te maken, ik weet het niet. Feit is dat het sindsdien niet echt meer wil lukken.

Ben wel blij dat el Diego nog eens won, moest wel van 2 sets achter terugkomen. 2023 was tot nog toe ronduit dramatisch voor hem. Hij moet hier een vierde ronde verdedigen van vorig jaar en ik zei dat eerlijk gezegd niet gebeuren. Gaat meer dan waarschijnlijk uit de top 100 vallen en zal samen met David ATP-qualies of challengers mogen spelen.
 
Fabio heeft dikke nek FAA ge straight setted. Fabio :love:
Hoe bedoel je? FAA toch een nuchtere gast zonder veel kapsones dacht ik?
Of heb ik iets gemist?

Fabio 36j maar als hij zijn dagje heeft op gravel dan wil je die liever niet als tegenstander.
 
Hoe bedoel je? FAA toch een nuchtere gast zonder veel kapsones dacht ik?
Of heb ik iets gemist?

Fabio 36j maar als hij zijn dagje heeft op gravel dan wil je die liever niet als tegenstander.
Op het plein wel, naast het plein voelt hij zich beter dan bepaalde concullegas. Soit, maakt niet uit.
 
Belgen op challengers is deze week van korte duur. Na Coppejans ook De Loore net verloren, al had die wel kansen. Collignon nog later dan Bergs forfait gegeven, dus ze kunnen zich gaan focussen op het gras... hoewel Kimmer zoals altijd enkel Wimbledon quallies zal spelen... voor de euro's.
 
Laatst bewerkt:
Als ze zo kan blijven fysiek dan is Andreescu terug, wat een match tegen Azarenka :love: .
 
Azarenka eruit da's altijd positief nieuws, is mij gelijk tegen wie 😆

Dat Medvedev RG niet ging winnen is geen verrassing maar er direct uit tegen TSW had ik toch ook niet verwacht.

Mooie overwinning ook van Gillé-Vliegen tegen Mektic-Pavic.
 
ale k vind Azarenka echt ook nog wel een aangename speelster :) . Op haar betere dagen nog los top tien waardig.

Dan vind ik een Monfils die net set drie pakt tegen Baez pas jammer als vanouds is Monfils fysiek top tijdens de rally's een oude gebroken man na een verloren punt of tijdens voorbereiding return. Hoe je van zo'n zeldzame comediant fan kan zijn (er zijn er naar t schijnt), bweik.

Soit Baez is een vechter hoop nog o een vijfsetter.

Edit: Vijfsetter gehad, ik ga voor de rest niks zeggen over Monfils want t zou niks fraai zijn :p .
 
Laatst bewerkt:
Niks tegen Azarenka als persoon voor alle duidelijkheid maar haar geschreeuw irriteert me al meer dan 10j. mateloos ;)

Tja Monfils, ik heb op RG 2018 live zijn match tegen Goffin gezien, haalde toen ook alle truken van de foor boven maar David in zijn prime bleef gelukkig kalm en won. Op Franse boden kan (en mag) hij altijd iets meer. Spijtig van Schwartzman 2.0 (Baez), ik had hem graag nog een paar rondes zien meegaan.
 
Mertens ronde drie but boy it wasn't pretty. Gaat tegen Pegula uit een heel ander vaatje moeten tappen anders wordt dat een vernedering.
 
Als ik Mertens zie spelen vraag ik me echt af of die wel nog goesting heeft om te tennissen. Niet alleen vandaag maar al een hele poos eigenlijk.

Nog meer goed nieuws: Ostapenko mag ook al naar huis
 
Mertens kan zich beter op het dubbel focussen. Daar is ze wereldtop met Hunter.
In het enkelspel heeft ze wapens om relatief eenvoudig voorbij 'mindere' speelsters te geraken (>WTA60). Rond plaats 50, haar huidige ranking en zeker de top 20, moet ze boven zichzelf uitstijgen en ergens hopen dat de tegenstandster een mindere dag heeft.

En de vele wedstrijden helpen ook niet met haar schouder issue.

Verder is ze wel een garantie op een 2 à 3 tal overwinningen op de main draw van een grand slam.
 
Dat wel (stond mooi aan 1,8) je kan er bijna vanop aan dat ze matchen als vandaag wel over de streep trekt, ook al is het bijna puur op vechtlust.
 
Mertens heeft vorig jaar een aantal lichte stressfracturen gehad. En daar heeft ze nog altijd geregeld last van. Ook mentaal kan ze moeilijk echt voluit voor die serve en voorhand gaan. Wat verklaart dat haar service sinds vorig jaar vaak gewoon dramatisch is.

Maar met uitzondering van vorige US open een ongeëvenaarde streak van telkens minstens R3 op een grand slam, dan vind ik niet dat ze louter moet focussen op dubbel.


The Kokk staat momenteel 2-1 voor tegen Fatwrinka, hopelijk houdt hij het vol en is het niet weer een heartbreaking verlies in de 5e set.
 
Het is Sinner zijn dagje niet precies. Wat die al niet heeft laten liggen de voorbije 5 uur... Normaal een geduldige speler die zijn punten slim opbouwt maar ik heb hem nog nooit zoveel UE's zien slaan als vandaag.
Al speelt die Altmaier ook wel de match van zijn leven dus all credits to him.
 
Terug
Bovenaan