Tennis

De schrik zal erin zitten door er telkens snel uit te liggen in de challengers die hij speelde, maar op zich heeft hij idd niks te verliezen in de challengers dit najaar... hij heeft tot het einde van het jaar slechts 2 punten te verdedigen.
 
Elise Mertens staat nog eens in de finale van een WTA250 tornooi. Vrij makkelijk gewonnen van Liu 6-4 6-0 in de halve finales, maar eerder had ze het toch nog moeilijk tegen twee kwalificatiespeelsters van buiten de top-120. In de finale komt ze uit tegen Cornet.

Collignon en Onclin spelen de finale in Nevers. Ik zou gokken op Collignon, maar hun laatste ontmoeting op hardcourt werd makkelijk gewonnen door Onclin met 6-1 6-1... wel een jaar geleden. Als Collignon wint, komt hij de top-300 binnen.
 
Beetje verrassend toch Onclin geworden die precies wel wat aan mentale weerbaarheid heeft gewonnen. Vroeger was de set al weg als hij gebroken werd maar nu toch knap teruggevochten zie ik. Dat Collignon 12 DF's, slaat is ook mooi meegenomen natuurlijk...

De Loore geen hoofdtabel in Seoel ondanks 15 aces, 11 BP's en meeste gewonnen punten tegen Kovacevic (ATP172). Staat pas derde in de rij voor een eventuele LL-entry dus het wordt wellicht weer een lange week voor hem al mag hij wel nog dubbelen.

Coppejans wel direct op hoofdtabel tegen de voor mij totaal onbekende Tung-Lin Wu (ATP207)
 
Idd lichtjes verrassend, maar Onclin op hardcourt toch nog de betere van Collignon... Het zal hem toch beter liggen.

Zag het al meteen met de loting dat het weer moeilijk zou worden voor Joris, wel zonde dat de loting eens niet ff meezit... Kan een jaar ook maken qua ranking.

Mertens speelde gisteren haar beste wedstrijd van de week, handig als het finale is :) 6-2 6-0 tegen Cornet, die zelf heel slecht was :D Elise komt zo terug in de top-40.

Bonaventure kon zich weer plaatsen voor een WTA250 en won net de eerste ronde van Gracheva... Ze speelt niet op het niveau van Tallinn, maar toch weer punten die ze nodig heeft, om eindelijk eens Top100 te staan.
 
Bergs zal niet spelen in Antwerpen. Ik vermoed dat zijn wildcard doorgeschoven is naar Geerts... En dat de wildcard voor Geerts in de kwalificaties daardoor naar Alexander Blockx gaat.

Edit; zie net dat Bailly ook een wildcard heeft, staat op de website tussen alle maindraw spelers, dus ik vermoed eentje voor de maindraw. :oops:
 
Edit; zie net dat Bailly ook een wildcard heeft, staat op de website tussen alle maindraw spelers, dus ik vermoed eentje voor de maindraw.

Tegen Goffin in de eerste ronde :biglaugh:
Op zich niet slecht, als Goffin weer eens afschuwelijk speelt (moest vorige week nog verstek geven wegens ziekte) gaat een andere Belg met de puntjes lopen.
 
Vanavond gaan zien, ben eens benieuwd. Malisse en Schwartzman zal ook wel tof zijn hoop ik.
Wawrinka-Gasquet gisteravond was heel leuke match hoorde ik

Intussen in de Challengers.. .Coppejans erop en erover tegen Kovacevic, goed gedaan. De Loore geen goede match, veel fouten maar service heeft hem er doorgetrokken. Zal wel veel beter moeten volgende ronde tegen Radu Albot.
 
Bij De Loore ben ik al blij dat hij de tweede ronde haalt, want zijn trip naar Azië was nog niet echt een puntenverzameling... Toch nog in twee sets gewonnen. Toen ik de score checkte, moest hij een setbal wegserveren, goed rechtgezet.
Jammer dat ze Collignon geen Q wildcard gaven in Antwerpen, maar zal moeilijk ingepast hebben in zijn kalender mss? Had het wel verdiend. Nu staat hij in Hamburg tegen 1e reekshoofd Barrere, nr 111.
 
Ik denk dat ze verplicht nog een junior moesten nemen en Collignon viel daardoor uit de boot. Normaal had hij er wel moeten bijzijn mocht Murray zijn forfait eerden hebben aangekondigd. Was het in Mons, dan hadden ze nooit Bemelmans laten spelen maar wel Collignon. Maar zal nog wel zijn kans krijgen denk ik, is maar 20j.

Coppejans was echt door het oog van de naald, stond 4-5 en 0-40 achter, je moet dat 10de game echt eens herbekijken op Challenger TV, t is de moeite. Paar ballen op de lijn waar het zomaar kon misgaan, in totaal 4 machballen weggewerkt.
 
Bailly drie spannende sets tegen Goffin, in set één setbal gehad maar verloren in de tiebreak. Nu is Goffin weer op de sukkel maar toch, Bailly laat zien dat er een toekomst inzit :thumb: .
 
Bailly liet veel goede dingen zien, rallyde goed mee, verdedigde goed en was ook handig aan het net. Zit wel wat in:) Goffin was heel Goffins. Hoeveel breekpunten hij wel niet miste met echt enorme afzwaaiers….Als hij goed speelde, was hij wel een degelijk niveautje beter dan Bailly, maar dat duurde zelden lang.

De Loore moeten opgeven in Busan, hopelijk niets erg. Kimmer ook out.
 
Goede match van G-A al was David idd. verre van top. Mag ook niet vergeten dat hij nog maar pas 17 is geworden en nog wat weinig body heeft. Als je dat vergelijkt met bvb. Alcaraz die ik ook al lang volg op die leeftijd... Denk dat Goffin het type speler is wat hem wel ligt, tegen echte hard hitters zal hij het moeilijker hebben. Je zag dat al in zijn GS-finales tegen Landaluce.

Ook nog de tweede set van Malisse/Schwartzman meegepikt, jammer genoeg hadden ze die naar court 1 verschoven omdat match tussen Bailly en Goffin zo lang duurde. Goede match van de X-man maar Klaasen/Melo is nu wel een duo die een beetje op hun retour zijn. Benieuwd wat ze kunnen forceren tegen de Zandschup en Griekspoor.
 
De Loore moeten opgeven in Busan, hopelijk niets erg. Kimmer ook out.
Zo te zien op de beelden een verrekking. Heeft na MT nog even doorgespeeld dus niets dramatisch denk ik. Stond trouwens een break voor in 1ste set maar niet kunnen afmaken.
 
Een dominante Goffin tegen Schwartzmann zowaar vandaag. Hoog niveau.
Als Goffin zijn dagje heeft dan kan hij ook winnen tegen Djokovic, Nadal, Alcaraz .. eigenlijk tegen iedereen ..

Hij is erg wisselvallig en hij heeft geen echt groot wapenfeit (zoals een ferme opslag). Maar als hij echt goed is, dan is hij een lastige tegenspeler voor quasi iedere andere tennisser.
 
Net niet voor Malisse, wel sterk dat hij nog probleemloos mee kan dubbelen op ATP250 niveau. Service ok, netspel bovengemiddeld en wint nog gemakkelijk cross-court rally's, Fysiek ook niet echt versleten want vroeg gestopt en al met al weinig matchen gespeeld in zijn carrière als je vergelijkt met generatiegenoten die nog actief zijn of net gestopt als Federer, Feli Lopez, Robredo, Verdasco,...
 
K heb de voorbije maanden een paar keer compassie gehad met Thiem toen die er telkens in de 1ste ronde uit vloog maar de laatste weken ging het al veel beter en nu is hij duidelijk terug.
 
Een beetje weg van de schijnwerpers van het toernooi in Antwerpen, maar Bonaventure speelt de finale in Hamburg. Bij winst zou ze voor het eerst in de top-100 komen van de wereldranglijst.

Misschien niet het grootste (top)talent, ze is ook al 28 jaar, en ze haalde de top-100 in het verleden altijd net niet (om dan weer als een pudding in elkaar te zakken qua vormpeil), maar nu lijkt ze echt te volharden in de boosheid om daar te geraken. Ze speelt ook heel erg regelmatig de laatste maanden.

Nu ja, het is haar gegund en top-100 zou haar wel redelijk wat voordelen opleveren.
 
De finale in Antwerpen gaan tussen Sebastian Korda (Zoon van Petr Korda) en Felix Auger-Aliassime ..
 
Een beetje weg van de schijnwerpers van het toernooi in Antwerpen, maar Bonaventure speelt de finale in Hamburg. Bij winst zou ze voor het eerst in de top-100 komen van de wereldranglijst.

Misschien niet het grootste (top)talent, ze is ook al 28 jaar, en ze haalde de top-100 in het verleden altijd net niet (om dan weer als een pudding in elkaar te zakken qua vormpeil), maar nu lijkt ze echt te volharden in de boosheid om daar te geraken. Ze speelt ook heel erg regelmatig de laatste maanden.

Nu ja, het is haar gegund en top-100 zou haar wel redelijk wat voordelen opleveren.
Ze is de laatste tijd ook iets minder wispelturig tijdens haar matchen, ze kan nog wel eens een bitch zijn, maar toch al veel minder dan vroeger. En dat lijkt te helpen. :) Ik gun het ze echt dat ze de titel wint en de top-100 haalt, want dat mankeert ze voorlopig nog in haar carrière.

Zanevska kan ook een titel pakken, staat in de finale van het WTA125 Rouen. Finale wordt wel lastig tegen Golubic.
 
Terug
Bovenaan