Tennis

Bonaventure de finale kansloos verloren dus weer geen top-100. Wel een New Career High.
Zanevska kan ook een titel pakken, staat in de finale van het WTA125 Rouen. Finale wordt wel lastig tegen Golubic.
Zanevska wel de finale gewonnen in Rouen. ;) De eerste set was zwaar bevochten, maar daarna walste ze er over. Ze komt nu weer op 2 plaatsen van haar Career High.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Zoals de vorige keer toen ze top-100 kon halen, verliest ze van een veel langer geklasseerde speelster. Jammer, maar als ze blijft spelen zoals de laatste tijd, komt die top-100 er sowieso. Heeft niets meer te verdedigen tot begin volgend jaar...

Goed van Zanevska, stond ook serieus achter in de tiebreak, maar toch weten te winnen en vanaf toen was het snel geklaard. Stond ook een tijdje bijna buiten de top-100, maar nu weer rond de 60e plaats. Ik had na vorig jaar niet gedacht dat ze dit zou vasthouden, maar ze heeft dit jaar toch kunnen bevestigen.
 
Goffin geeft het uit handen tegen Nakashima.
Set voor en na mini-break 4-2 voor in TB 2de set waarna hij 2 keer mag serveren en potentieel 4 matchpunten afdwingen. Maar....verliest niet alleen zijn 2 servicepunten maar ook de 3 volgende punten....en ook de derde set. Exit David.
 
Bonaventure nu wel in de top-100, won vlotjes van Dodin met 6-1 6-3 en speelt opnieuw een halve finale in een W80. De laatste weken speelt ze voor haar doen heel regelmatig! In de race staat ze zelfs 90e, dus ik vermoed dat ze tot het einde van het jaar binnen de top-100 blijft want ze heeft niets te verdedigen.
 
Mooi mooi :) . Nu tegen iemand waar ze vorige week toch makkelijk van won :thumb: .

Vandewinkel na tornooiwinst nu toch ook weer mooie winst. En Onclin wint van reekshoofd één in zijn tornooi.

T zijn nog niet allemaal kandidaten top 100 maar er is toch wat jeugd die het goed doet, had ik pakweg twee jaar terug niet per se gedacht :) .
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Vandewinkel voor haar eerste jaar (denk ik) idd goed bezig. Nog niet zien spelen, maar zit wel wat talent in blijkbaar. Ander talent, Costoulas, lees ik vaker minder positieve commentaar al zou haar FH heel beperkt zijn. Blijft het ook heel moeilijk hebben op de W25 tornooien… deze week ook nog eens geblesseerd aan haar bovenbeen. Had er dit jaar ook al meer van verwacht.
Onclin kan richting top-300 deze week als hij wint, zit laatste weken in een goede flow. Geerts ook ff afgezakt naar M25, vrij sterk bezet wel, maar zou in principe 25 punten moeten kunnen pakken.
 
Bonaventure verliest alweer een finale, ditmaal tegen een 16 jarige (talent). Ondanks haar constante niveau laat ze zo wel veel punten liggen op de ranglijst. Dat is sinds juli 0-3 in finales he.

Ze staat nu wel in de top-100 maar door zo telkens punten te grabbel te gooien moest ze daar extra veel maandjes voor vechten ..
 
Ze speelde op korte tijd heel veel matchen voor haar doen en ze leek me tegen haar limieten op te botsen. Speelde halve finale en finale vrij slecht, maar ze vocht wel. Jammer van opnieuw een verloren finale, maar ze heeft er 4 goede weken op zitten. Ze heeft zich teruggetrokken van het tornooi in Nantes en zal enkel nog Fed Cup spelen, of wat er nog van over schiet.

Bergs terug in actie deze week in Bergamo, speelt vandaag eerste ronde tegen Broady.
 
Bergs heeft opgegeven tegen Broady, stond 7-5 4-1 achter. Volgens de papa voelde hij bij 0-1 in de tweede set opnieuw pijn bij het serveren... Hij is daardoor niet meer voluit durven gaan op zijn service. Ze denken dat de spier wat begon te irriteren en uit voorzorg gaan ze nu voor een check up. Hopelijk is het idd gewoon dat...
 
Laatst bewerkt:
Wordt niet simpel voor Bergs om zijn ranking te verdedigen volgend jaar, zal uit zijn pijp moeten komen en vooral wat regelmatiger worden.
Rune en FAA zitten toch ook in een goede flow. Van de 'oudjes' momenteel enkel Djoko op niveau.
 
Wat een week voor Rune in Parijs! Wawrinka, Hurkacz, Rublev, Alcaraz (ret), Auger-Alliassime en Djokovic... Dat is een indrukwekkende opeenvolging van zeges om je eerste ATP-1000 te winnen. Meteen ook goed voor een jump van 18 naar 10 in de ranking.

Bergs probeert het deze week opnieuw in Bratislava en Collignon kent daar geen succes. Weer meteen eruit in de eerste Q ronde op challenger niveau, nu tegen Krumich. Ook Geerts nog actief in Calgary.
 
De Belgen slepen zich allemaal naar het einde van het seizoen heb ik de indruk.
The Goff heeft al de handdoek gegooid en vandaag ook Bergs en Geerts er uit in de 1ste ronde.
Het beste is er ook al een paar weken af bij die twee. Van Geerts versta ik het wel want die heeft een zwaar seizoen gedraaid.
Bergs weer veel drama met bijhorende racket smashes in verloren derde set tegen Turkse qualifier.
Brengt gezien zijn intrinsiek potentieel al bij al toch te weinig imo.
 
Niet dat er veel zijn die dat beweren maar degene die Mertens afdoen als matige speelster, heeft toch maar net de WTA finals gewonnen in het dubbelspel zonder een match te verliezen. In de finale knap gewonnen van het ongenaakbare Tsjechische duo die het seizoen compleet hebben gedomineerd met amper 3 verliespartijen.

Mertebs is absolute wereldklasse in het dubbel want tot nu toe met elke partner haalde ze knappe resultaten: Schuurs, Sabalenka, Tsieh en nu Kudermetova.
Enkel nog Roland Garros pakken en ze heeft de big five te pakken. De zeer moeilijke "Sunshine Double" op Masters niveau heeft ze ook al even.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Bergs wint voor het eerst na zijn blessure in Helsinki tegen van Rijthoven met 7-6 6-1. Goed om weer aan te knopen met een zege en hopelijk pakt hij deze week redelijk wat punten om terug op te schuiven. Voor Collignon blijft het een harde leerschool, verliest in de tweede Q ronde en ook Onclin ging er al uit in de eerste Q ronde.
Geerts in Canada aan de slag met een goede zege tegen Ficovich na toch een mindere periode.
Ook Benieuwd naar Bailly, deze week aan de slag in Monastir... Tornooi dat Beaupain vorige weken twee keer kon winnen.
 
Geerts gisteren 2 matchpunten weggewerkt in 2de set TB en daarna nog gewonnen tegen een enorm irritante tegenstander. Wordt sowieso heel nipt om de cut-off van de AO Qualies te halen maar in theorie kan het.
Bergs deze namiddag tegen Machac, is niet kansloos maar op die jongen durf ik geen euro te verwedden. We wachten met spanning op het Twitter-verslag van zijn pa :D

Bailly ligt er verrassend al uit, nog geen set verloren in het tornooi en dan ineens 6-3 6-1 van een Pool die hij 2 maanden geleden nog klopte op junior US Open
 
Match van Geerts niet gezien, wat was er zo irritant aan Baadi?
Bailly idd pak slaag gekregen, had ik ook niet verwacht. Mss al zegezeker na zege op Beaupin? :D

Kempen staat ook te spelen voor de cut off van de AO quallies, maar net verloren van Stojanovic. Stond 6-4 4-2 voor, maar kon daarna slechts 3 games meer winnen: 6-4 4-6 3-6. Komt door deze kwartfinale wel rond de 230e plaats, maar blijft toch nipt. Ranking van 28 november wordt gezien als de lijst voor de Aus Open denk ik?
 
Baadi, wel ja altijd luid cheeren bij een unforced error van Geerts, altijd zagen over zogezegd close calls, spel vertragen of net heel snel serveren etc. Had 1ste ronde gewonnen van Jaziri die al 2 jaar speelt op het niveau van een B-15 en was ook thuismatch voor hem als Marokkaanse Canadees (of Canadese Marokkaan hoe je het bekijkt). Moet bvb. alleen maar eens die TB herbekijken op Challenger TV je zal zien wat ik bedoel.

Ik dacht ranking van 5 december die telt, er zijn nog Challengers t/m week 48 (Maia en Maspalomas).
 
TB ff bekeken, viel nog mee precies, maar snap wel wat je bedoelt.
Entry list hoofdtabel is inderdaad 5 december, voor de kwalificaties geldt de ranking van 12 december, dus hij kan nog wat tornooien spelen om erbij te geraken ;)

Bij het checken van die TB zag ik meteen ook andere droge score: Machac def. Bergs 6-1 6-2, owkeee... :oink:
 
Bergs deze namiddag tegen Machac, is niet kansloos maar op die jongen durf ik geen euro te verwedden.
Je bedoelt kansloos in de pan gehakt. Maar an sich een goed toernooi voor Bergs. 2 overwinningen en daarna was het vat nog af. Hopelijk is hij nu weer vertrokken.

Bij het checken van die TB zag ik meteen ook andere droge score: Machac def. Bergs 6-1 6-2, owkeee... :oink:
Ja zo'n score zijn we toch wel ongewoon van Bergs.
 
Bergs en Geerts door naar tweede ronde in Andria... Geerts had chance dat Mmoh zich terugtrok, want vorige week stonden ze in de halve finale ook tegen elkaar. Twas toen nogal rap gedaan voor Geerts... 6-2 6-0. Colligon had weer zijn eindhalte in Q2, nu tegen Marchenko, geen cadeau.
 
Terug
Bovenaan