Tennis

Ja Nadal en Federer zijn (In tegenstelling tot Djoko) echt vrienden he, dat is helemaal niet gespeeld.
Vijanden op de tennisbaan, vrienden in het echte leven.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze elkaar nu elke week gaan zien ;)
 
Bonaventure nog eens op de hoofdtabel van een WTA250 geraakt sinds (heel) lang en in de eerste zowaar gewonnen van Shelby Rogers, met goed tennis en een positieve mindset :) In de volgende ronde speelt ze tegen Teichmann.
Op zich heeft Ysaline best een goed jaar, staat nu in de live ranking 125e, maar in de race leunt ze dicht aan bij de top-100.
 
Geerts trof het weer niet met de loting in Orléans, meteen tegen eerste reekshoofd Moutet. Twee tiebreaks eruit gehaald, maar kon daarin niks afdwingen. De Loore zit wel nog in het tornooi. Goede zeges in de kwalificaties tegen Hoang en Sachko. Gisteren won hij dan in de eerste ronde tegen Escoffier met 6-3 7-6. Komt zo ook weer dichtbij de top-300 maar ik zie dat hij binnenkort wel redelijk wat punten moet verdedigen... Hopelijk kan hij stunten tegen Gaston dan heeft hij weer een grotere puntenbuffer.
 
Dacht ik in eerste instantie ook, maar wat een eikel is die Moutet! In de warm up gewoon paar keer recht op Andreev smashen, daarna bij het inspelen aan het net gewoon keihard vol op de man spelen. Andreev vraagt daar al 3x aan de scheidsrechter om er iets van te zeggen. Andreev wou tijdens de match zelfs opgeven, maar omdat Moutet bleef provoceren heeft hij gewoon doorgezet! Gaf hem motivatie om door te gaan en te winnen. Andreev had zich moeten inhouden aan het net, maar Moutet verdiende bijna niet beter. :p
 
Fair enough dan kende ik het hele verhaal niet :) . Allebei maar stevig straffen dan!

Goffin matchballen gehad tegen Nardi in de kwalificaties maar verloren... . Van dat positieve geluid eerder dit jaar blijft toch bitter weinig over helaas... .
 
En nu dan wel Alcaraz kloppen...
Als Goffin er goesting in heeft en zijn dagje heeft, dan is en blijft hij gewoon een heel goeie en gevaarlijk speler die van iedereen kan winnen. :tongue:
Hij stond niet voor niets al eens in de top-10.

Goffin in R1 was duidelijk geen cadeau voor Alcaraz.
 
Coppejans en De Loore beiden er direct uit in Korea, Geerts wint van junior Wimbledon en US Open winnaar Landaluce.
 
Die Moutet inderdaad een irritant mannetje, een echte Parisien quoi.
Begin dit jaar al eens een default gekregen wegens zijn gedrag in Adelaïde dacht ik
 
Tennis is sowieso al een enorm mentaal spelletje maar bij Goffin is dat toch nog 10x erger. Ongelofelijk toch. Wat spelen zonder stress (hij had 0,0 druk om dit te winnen) wel niet doet met die jongen.
Ik heb het niet gezien, en Alcaraz zal wel niet op zijn best geweest zijn (dan win je natuurlijk nooit), maar zelf een "zwakke" Alcaraz is goed. Knappe overwinning dus.
 
Die Moutet inderdaad een irritant mannetje, een echte Parisien quoi.
Begin dit jaar al eens een default gekregen wegens zijn gedrag in Adelaïde dacht ik
Vandaag heeft ATP blijkbaar beide spelers $10000 boete gegeven, Moutet zal er niet echt wakker van liggen maar voor Andreev is het toch een flinke som
 
Misschien wel ja, maar in verhouding wordt hij wel veel zwaarder beboet. Ik ken die Andreev niet maar van Moutet weet ik wel dat het niet de eerste keer is dat hij uit de bocht gaat, daar zou de strafmaat toch ook rekening moeten mee houden imo
 
Blijkbaar zocht Moutet al boel eerder dit jaar in een match tegen Andreev. Toen gebeurde er niks. Hoe meer je erover leest, hoe meer blijkt wat voor een etter die Moutet moet zijn.

Goffin, het kan tegenwoordig alle kanten uitgaan. Niet verwacht, zelfs een minder goede Alcaraz zou vlot moeten winnen van deze Goffin, maar blijkbaar kan hij nog steeds geweldig spelen als er geen druk is. Hopelijk weer vertrokken zoals de periode rond Wimbledon.
 
Coppejans en De Loore beiden er direct uit in Korea, Geerts wint van junior Wimbledon en US Open winnaar Landaluce.
Had er meer van verwacht, niet echt de trip waard om eruit te gaan in R1. Geerts eindelijk nog eens gewonnen idd, las dat hij er 7 keer meteen uitging in zijn laatste tornooien.
Collignon deze week in een M25... easy win in R1.
 
Had er meer van verwacht, niet echt de trip waard om eruit te gaan in R1.
Ja, 2 keer een driesetter, Piros is niet slecht maar De Loore had zeker beter gekund tegen die LL. Volgende week is Seoul en de week daarna Busan dus ik veronderstel dat ze daar wel zullen blijven ;) (en ook wel samen dubbelen waarschijnlijk, heb de draw nog niet bekeken.)

Collignon zou imo beter Challengers spelen ipv M25 met zijn klassement. Kalender is goed gevuld dus hij stond sowieso op de hoofdtabel.
 
Terug
Bovenaan